Sinulle, joka harkitset eroa
Kuuntelin taas ystäväni vuodatusta hänen suhteestaan, vuodesta toiseen samat aiheet. Eikä ole ainoa, jolta näitä kuulen. Ulkopuolisena on selvää, että suhde on tullut tiensä päähän, mutta ihminen itse vaan takertuu ja sitten voi huonosti. Olin itsekin suhteessa, josta tiesin, että se on lopussa, mutta en vaan halunnut myöntää sitä itselleni. Lasten ja tottumuksen vuoksi sinnittelin useamman vuoden. Olin ahdistunut ja kauhea kumppani, enkä oikein pystynyt lopulta olemaan lapsillekaan läsnä niin kuin olisin halunnut. Nyt erosta reilu viisi vuotta ja en ole katunut hetkeäkään.
Minulla on uusi kumppani ollut jo useamman vuoden, hänen kanssa keskustelu- ja tunneyhteys on niin paljon parempi ja seksiä sekä muuta läheisyyttä on päivittäin. Lisäksi olen kasvanut ihmisenä todella paljon, toki tehnyt sen eteen myös paljon työtä ja teen edelleen.
Pointtina siis, että jos jossain mielesi perukoilla tiedät ja olet tiennyt jo pidempään, että suhde on lopussa niin lähetän rohkeutta tehdä ratkaisuja!
Minä lähetän rohkeutta pitää kiinni siitä, mitä on luvannut, ja rakastaa ihmistä, johon on sitoutunut. Erojen määrästä näkee kyllä kumpiko tie on se oikeasti helppo, ja kumpiko vaatii oikeita tekoja ja valintoja, sillonkin kun ei ole helppoa.