Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamubussissa oli lukiolaisia menossa matikan yo-kokeeseen. Itse mokasin aikanaan

Vierailija
22.03.2023 |

Olin aivan paniikissa koko kokeen ajan, ja se menikin paljon huonommin siihen nähden mitä yleensä osasin. Jotenkin inhottavaa kun monen vuoden työ takana ja sitten yksi koe merkitsee niin paljon.
Toki nykyään on aika helppo korottaakin halutessaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas ap on kirjoittanut, kun korottaminen ei ollut mahdollista, silloin kun koe oli suullinen eli 1800-luvulla? Itse yo vm -89 ja kyllä silloin korottamaan sai mennä jos niin halusi.,

Vierailija
2/5 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas ap on kirjoittanut, kun korottaminen ei ollut mahdollista, silloin kun koe oli suullinen eli 1800-luvulla? Itse yo vm -89 ja kyllä silloin korottamaan sai mennä jos niin halusi.,

Oli se mahdollista 90-luvulla kun kirjoitin mutta tuolloin sai korottaa vain seuaavan lukuvuoden (syksy tai kevät) aikana. Itse olin tuon vuoden ulkomailla niin se sitten jäi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan sen kokeen tehdä uudestaan, jos menee huonosti. Ei se nyt niin vakavaa ole. Ja sitten kun on opiskelupaikka hankittu, ei ketään enää kiinnosta joku yo-kokeen arvosana. Ja sen opiskelupaikan voi saada pääsykokeesta, vaikka kirjoitukset menisivät aivan penkin alle.

Vierailija
4/5 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tarkoittaa, ettei rajaa korotuksille? Saa uusia niin monta kertaa kuin haluaa, kun on mennyt edes läpi.

Voin käsittää väärin, korjaa ap, jos olen väärässä.

Vierailija
5/5 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi toisinpäin eli kirjoitin lyhyestä matikasta L:n vaikka kurssien arvosanat oli 6-8 välillä. Harjoittelin yo-kokeeseen ja osui vielä sopivat tehtävät tuurilla kohdalle. Siinäkin kävi tuuri, että L:n pisteraja ylittyi muistaakseni pisteellä. Tuntui kyllä jotenkin vähän syylliseltä, kun jotkut kaverit oli saaneet parempia numeroita, ja sitten ei kirjoituksissa onnistunutkaan. Mutta onhan se periaatteessa tasa-arvoinen tilanne kaikille, vaikka yksi kerta ratkaiseekin.