Miksi ne 3000 suomalaishoitajaa jotka on lähtenyt Ruotsiin ja Norjaan ei halua pelastaa Suomea suuressa hoitajapulassa??
Kun palkka ei riitä, ei ole tulijoitakan - edes ulkomailta. Eikä kukaan halua tänne persulandiaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jokaiselle nuorelle ulkomaille lähtemistä. Avartaa kummasti maailmankuvaa. Suomi näyttää sen kokemuksen jälkeen ihan toiselta eikä niin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Ihmiset ovat muualla todella avoimia ja ystävällisiä. Palkka ei ehkä ole parempi mutta ilmapiiri työpaikoilla on monella tavalla parempi.
Sairaanhoitajia ymmärrän todella hyvin. Käykää muutkin Norjassa katsomassa millaista siellä on. Luonto ja maisemat aivan upeat. Työstä maksetaan todella hyvin ja työntekijöihin suhtaudutaan todella hyvin. On kiva tuntea itsensä toivotuksi työpaikallaan eikä rasitteeksi kuten suomessa.
Melko suuri osa suomalaisia ei tuota jälkeläistä. Päättäjien tason tietäen ei jatkossakaan. Vaikka onnellisuuden piikkipaikalla olemme.
No eihän se nyt yksittäisten sairaanhoitajien asia ole ratkaista hoitajapulaa uhrautumalla jäämään tänne pienemmällä palkalla! Kyllä jokainen saa ihan itse päättää missä haluaa asua ja työskennellä. Ihan joka alalla!
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka on saanut ilmaisen koulutuksen Suomessa, mutta lähtee silti ulkomaille, pitäisi maksaa koulutus takautuvasti.
Sekä suomalaisten, että ulkomaalaisten.
Ai kaikilla aloilla? Vai meinaatko että pelkästään hoitajien olisi pakko rangaistuksen uhalla pysyä Suomessa? Entä jos haluaa vaihtaa alaa Suomessa? Pitääkö silloinkin maksaa pois se edellinen koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tienaan kolminkertaisesti täällä Norjassa.
Oletko nyt saikulla kun ehdit Suomen vauvapalstalle kirjoitteleen? Oletko muuten huomannut että suomalaisille hoitsuille pannaan siellä paskimmat työt, ja nauretaan selän takanaa ja kuiskutellaan, norjaksi?
Kaverilla samoja kokemuksia ruotsista. Kummassakn maassa inhotaan suomalaisia.
Mä luulen että Norjassakin työntekijöillä on vapaapäiviä.
Suomessa on vähän alalla kuin alalla johtajina henkilöitä, jotka ovat ymmärtäneet asemansa väärin. Kaikenlaisia pöydällätanssijota, intiimialueen koskettelijoita, kännääjiä ja naureskelijoita.
Johtajaksi ei pidä mennä, jos janoaa valtaa. Vastuu on se juttu.