Mikä ammatti näistä ns. paras?
Taustatietoja: Olen ammattikoulun käynyt 27v nainen. Haluan opiskele uuden ammatin, työllistävämmän sellaisen. Olen kiinnostunut vähän kaikesta, mutta silti en mistään. Ensisijaisesti toisen asteen tutkinnot.
Mielessä käynyt mm. seuraavat:
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan aloitin lähihoitajan opinnot, mutta ne jäivät kesken.
Onko tämä siis ap?
Jos on, niin poislue tuo sote-ala.
Opiskelisin 1. merkonomiksi tai 2. pintakäsittelijäksi.
Varastolle ei tarvitse tutkintoa jos on jotain valoja päällä.
Lähihoitaja sijalla 800. Rankkaa, pska palkka, kaikkien sylkykuppi.
Entä ammattilukio? Ylioppilaana on enemmän ovia auki ja alan vaihtokin on helpompaa.
Iltalukio ja avoimen yliopiston opintoja?
Vierailija kirjoitti:
Olet samankaltainen kuin lapseni. Häntä kiinnostaa kaikki, mutta ei kuitenkaan mikään, juuri niin kuin itsekin ilmaisit. Millä alalla olet nyt? Haluaisitko työskennellä enemmän yksin vai ihmisten kanssa.
Olen tällä hetkellä matkailualan töissä. Opiskelin aikoinaan tuon alan kun senaikaiset tulevaisuuden suunnitelmat olivat ulkomailla (ne nyt kuitenkin jääneet jo pois). :)
Töitä haluaisin ehkä kuitenkin enemmän tehdä yksin kuin tiimissä. Viihdyn ihmisten seurassa ja näin, mutta jos pakko olisi valita niin tekisin töitä yksin.
-Ap
Miksi et tekisi haaveammatistasi totta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tekisi haaveammatistasi totta?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla varastoalasta mitään käryä. Tuskin edes tajuat, mitä logistiikkakaan tarkoittaa, kun noin noista valoista letkauttelet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae ammattikorkeaan?
Ehkäpä siksi jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla varastoalasta mitään käryä. Tuskin edes tajuat, mitä logistiikkakaan tarkoittaa, kun noin noista valoista letkauttelet.
Kyseinen henkilö on synnynnäinen jokapaikan höylä. Hoitajaksi kuka vaan, ahtaajaksi päivän koulutuksella, veturikuskiksi kuukaudessa, varastolle jos vaan lamppu palaa ilman mitään koulutuksia...
Viimeaikoina näitä kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulikin paljon kommentteja..
Parhaimmalla ammatilla tarkoitin juurikin työn fyysisyyttä, vaativuus, millaista stressiä työ aiheuttaa ja mm. millaiset työllisyysnäkymät on.Päädyin noihin ammatteihin:
Lähihoitaja - tykkään auttaa sekä tulen ihmisten kanssa hyvin juttuun. Tahtoisin pelastaa jokaisen, tavalla tai toisella jos vain voisin.
Merkonomi - tätä itseasiassa minulle on ehdotettu hyvän työllisyysnäkymän takia, sekä tykkään tehdä töitä myös numeroiden parissa.
Maalari - ollut haaveammattina jo lapsesta saakka, mutta työn fyysisyys minua jännittää. Tykkään entisöidä tavaroita, sekä avustan usein tuttavia rempoissa jne.
Varastonhoitaja - työ on entuudestaan melko tuttua. Olen ollut useamman vuoden varastolla töissä, mutta tekemässä ns. vaatimattomampia hommia.
-Ap
Lähihoitaja.
vajaamiehitystä on melkein kaikkialla, eli kiirettä pukkaa. Aikaa pelastaa jokaista ei ole, koska aikataulut ovat tiukat. Alalla surkeaa työkulttuuria ja työmoraaliakin. Duunariala ja koska naisvoittoisuus, selkäänpuukottaminen ja juonittelu. Uusia hoitajia simputetaan.
Plussaa: koulutukseen nähden hyvä kokonaispalkka, töitä riittää.
Merkonomi.
Asiakaspalvelu varmaankin sopisi sinulle, mutta verrattuna lähihoitajaan lähes tonni palkasta pois. Asiantuntijahommillakaan ei yleensä päästä lähärin tuloille, ja sitten kun mennään lähelle tai samoihin, työt ovat todella haastavia vaatimukset ovat kovia.
Plussaa: paljon erilaisia mahdollisia töitä asiakaspalvelijasta kirjanpitäjään.
Maalari.
Vaikeahkoa löytää töitä. Monet yrittäjiä, firmat käyttävät alihankintaa.
Plussaa: jos olet hyvä työssäsi ja asiakaskuntaa riittää, yrittäjänä voi saada kohtuulliset tulotverrattuna työaikaan.
Varastonhoitaja.
Palkka luultavasti lähärin tasoa. Mutta esimiehen vastuu. Kiirettä piisaa ja uudet asiat pitää opettaa muille.
Plussaa: hyvillä tekijöillä kohtuulliset työnäkymät, mahdollisuus neuvotella palkasta. Varastotyöntekijöitä korvataan roboteilla, tai varastot siirretään ulkomaille. Eli oltava varastonhoitaja.
Maalariksi alkaisin noista mieluiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erilaiset alat. Mihin sinulla on vahvuuksia ja kiinnostusta?
Olen kuullut monilta, että pärjäisin työssä kuin työssä, ja vähän kaikkea on tullutkin koettua. Suurin vahvuuteni on luultavammin minun asiakaspalveluhenkisyys. Siitä kuulen usein. Lisäksi olen hyvä käsistäni. :) Suurin miinukseni on, etten osaa olla missään koskaan ajoissa.
-Ap
Asiakaspalveluhenkisyys on tärkeä ominaisuus tällä alalla ainakin minun mielestäni, pärjäisit varmasti! :)
Maalareista on ainakin pulaa. Valitsisin sen. Sotealalle en menisi mistään hinnasta. Olen kylläkin oikeustieteen maisteri, mutta käytännönläheisempi työ kutkuttaa joskus. Harvoin kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erilaiset alat. Mihin sinulla on vahvuuksia ja kiinnostusta?
Olen kuullut monilta, että pärjäisin työssä kuin työssä, ja vähän kaikkea on tullutkin koettua. Suurin vahvuuteni on luultavammin minun asiakaspalveluhenkisyys. Siitä kuulen usein. Lisäksi olen hyvä käsistäni. :) Suurin miinukseni on, etten osaa olla missään koskaan ajoissa.
-Ap
Asiakaspalveluhenkisyys on tärkeä ominaisuus tällä alalla ainakin minun mielestäni, pärjäisit varmasti! :)
En ole ap, mutta kommentistasi ei selviä millä alalla?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin paras? Etkö ole itse mistään kiinnostunut?
Aphan sanoi että on kiinnostunut monesta alasta mutta ei ole kuitenkaan mitään kutsumusammatia.
Ole työtön. Yhteiskunta elättää.