Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaakohan hakea henk.koht.avustajan työtä

Vierailija
21.03.2023 |

Olen ihan kypsä työttömyyteen. 3kk työttömyyttä takana. Siivoamisessa olen huono ja hidas, sitä en siksi hae. Tehdastyö liian tylsää. Tuntuisi ainakin että henkilökohtaisen avustajan työ olisi ihan kivaa. Tienaakohan siinä enemmän kuin kelan tuilla. Nyt kelatulot noin 1600 eur. /kk netto. Jos kaikki lasketaan. Onko jollain kokemusta ko. työstä?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä väliä onko siivoamisessa huono ja hidas, vai tehokas ja nopea. Tuilla elää paremmin, kun siivouksesta saatavalla liksalla.

Väitteesi ei varmasti pidä paikkaansa .minulla on kokemusta työttömyydestä ja siivoamisesta ja voin kertoa että siivoustyöstä saatu palkka on huomattavasti suurempi tuplasti  kuin mitä tuet on.

Vierailija
102/122 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon asiakkaasta ja työnantajasta, kuinka mielekästä työ on. Vuoroja voidaan perua jopa tuntia ennen vuoron alkamista. Viimeinen niitti oli, kun minulle luvatut viikonloppuvuorot peruttiin ja syyksi mainittiin, että vuorot annettiin jollekin toiselle tekijälle. Siihen loppui tässä kyseisessä yrityksessä työskentely. Yritys alkaa kirjaimilla Aar. Välttäkää!

Vierailija
104/122 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lähdössä erään luo.KIva työ 12-20 Hyvä palkka ja kiva henkilö . 

Vierailija
105/122 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä. Töitä riittää. Kannttaa suhtautua rennosti hommaan ja asiakkaaseen. Ei aina helppo duuni mutta kun löydät "oman" avustettavan voi olla tosi ihana työ.

Vierailija
106/122 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata ryhtyä henkilökohtaiseksi orjaksi. Monet avustettavat nauttivat avustajien kyykyttämisestä.

Vierailija
107/122 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta löytyy henkilökohtaisen orjan hommasta. Kuskasin laskettelureissuille, kolasin pihan, kannoin puut, kokkasin, ajoin nurmikon ja toimin henkilökohtaisena autonkuljettajana. Mietin samaa kuin monet muutkin kirjoittajat, että onko vammaisena henkilönä ok teetättää pihatyöt ym. ilmaiseksi veronmaksajan rahoilla, kun on liikaa avustustunteja myönnettynä? 

Vierailija
108/122 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään.  Kannattaa mennä jonku firman kautta avustajaksi. Itse olen isossa firmassa avustajana. Avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa ja mulla on siksi mukavat ja helpot avustettavat kun en ole ottanut itselleni yhtään hankalaa asiakasta.

Palkasta sen verran esimerkkinä oma 2 viikon palkka 600€. Työtuntien yksikkö 30,iltalisien yksikkö 22,lauantailisä yksikkö on 1 ja sunnuntaityön yksikkö on 14. 

En tiedä mitä yksiköt meinaa. Olen joka  sunnuntai 2h töissä iltaisin ja palkka 2 viikon välein tulee niin mistä tuo yksikkö 14 tulee. Kilometrikorvauksia tuosta summasta on 77€. Työmatkoihin mulla menee 2 viikon aikana 20€ eli 57€ tulee plussaa kilometrikorvauksena.

Vierailija
109/122 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tykkään.  Kannattaa mennä jonku firman kautta avustajaksi. Itse olen isossa firmassa avustajana. Avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa ja mulla on siksi mukavat ja helpot avustettavat kun en ole ottanut itselleni yhtään hankalaa asiakasta.

Palkasta sen verran esimerkkinä oma 2 viikon palkka 600€. Työtuntien yksikkö 30,iltalisien yksikkö 22,lauantailisä yksikkö on 1 ja sunnuntaityön yksikkö on 14. 

En tiedä mitä yksiköt meinaa. Olen joka  sunnuntai 2h töissä iltaisin ja palkka 2 viikon välein tulee niin mistä tuo yksikkö 14 tulee. Kilometrikorvauksia tuosta summasta on 77€. Työmatkoihin mulla menee 2 viikon aikana 20€ eli 57€ tulee plussaa kilometrikorvauksena.

Siis tuo 600€ on käteen jäävä osuus palkasta. 

Vierailija
110/122 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Olin. En mene enää. Ihmeellinen systeemi, kun yhteiskunta maksaa toisille ikkunanpesut, siivoukset ja kokkaukset. 

Vierailija
111/122 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole mielestäni työsuhde, vaan ihmissuhde. Kiusallista ja riskialtistakin olla vieraan ihmisen kodissa. Olet yksin, ei työkavereita, ei sosiaalitiloja, ei edes selkeää työnkuvaa. Ehdoton koulutusvaatimus pitäisi olla, ei "kadunmies" voi olla riittävä vaatimustaso vaan sairaanhoitaja/lähihoitaja. Ja vaikka teet "työsi" miten hyvin tahansa, voit kohta olla työtön, kun kilpailutus on tehty.

Vierailija
112/122 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä avustajana,ikinä missään työssä ei ole kohdeltu niin huonosti.En suositttele.Surullista.

Vierailija
113/122 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitkä avustukset! Hoitoalalla ei käteen tuu 3-vuorossa samaa. 

Vierailija
114/122 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee töihin, menettää melkein kaikki tukiaiset! Ei missään nimessä kannata!

Vierailija
115/122 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monessa henkilökohtainen avustaja välitys firmoissa työskentelette  samaan aikaan ? Onko joillakin vain yksi firma jossa saa tarpeeksi tunteja kasaan eri avustettavilla ?aattelin vaan kun nuo sopparit on pelkästään vain nollasopimuksia.

Vierailija
116/122 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono palkka, huonot työolot ja vttumaiset, luonnevammaiset asiakkaat ja seksiä vonkaavat asiakkaat.

Vierailija
117/122 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
118/122 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohdalle osuu hankala avustettava, voi ainakin nuorempi avustaja traumatisoitua kokemuksesta. Tämä taitaa olla valitettavasti melko yleistä.

Vierailija
119/122 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen sellainen oli ihan täys skitso. Loppua kohden se alko vaatiin, et sanon sille, mille kampaajalle menen.......mitä se sille nyt kuuluu ????? Siitä tulis muuten hyvä edunvalvoja, ku kyttää toisen tekemisiä ja menoja joka sekunti. Että hävetti. Nyt o uus, ja se o paljo parempi. Jos haluaa, hakee minne hakee. 

Vierailija
120/122 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka monessa henkilökohtainen avustaja välitys firmoissa työskentelette  samaan aikaan ? Onko joillakin vain yksi firma jossa saa tarpeeksi tunteja kasaan eri avustettavilla ?aattelin vaan kun nuo sopparit on pelkästään vain nollasopimuksia."

Monet firmat käyttävät nollasoppareita, mutta se ei tarkoita, että työtunteja olisi nolla. Ellet sitten nirsoile työvuoroissa. Avustettavan kannalta nämä nollasopparit ovat erittäin huonoja, kun avustaja tekee välillä 30 tuntia viikko, ja sitten yhtä-äkkiä 0 tuntia viikko. Itse olen vaatinut, että jokaisella avustajalla pitäisi olla minimituntimäärä, mutta esimiehen mukaan avustajat eivät tähän suostu.