Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaakohan hakea henk.koht.avustajan työtä

Vierailija
21.03.2023 |

Olen ihan kypsä työttömyyteen. 3kk työttömyyttä takana. Siivoamisessa olen huono ja hidas, sitä en siksi hae. Tehdastyö liian tylsää. Tuntuisi ainakin että henkilökohtaisen avustajan työ olisi ihan kivaa. Tienaakohan siinä enemmän kuin kelan tuilla. Nyt kelatulot noin 1600 eur. /kk netto. Jos kaikki lasketaan. Onko jollain kokemusta ko. työstä?

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työnantajasta miten niissä hommissa viihtyy. Itselle sattui mukava avustettava. Palkkahan ei päätä huimaa mut en lähde palkkatasoja vertailemaan, siitä on melkein 20v kun tein noita hommia.

Vierailija
2/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Katso sellainen kokoaikatyö, niin saat kuukausipalkan. Siinä on etunsa verrattuna tuntityöläisen palkkaan.

Avustettavia on sitten puolet kivoja ja puolet sietämättömiä. 

Kun käyt haastattelussa, niin luota omaan ensivaikutelmaasi ja intuitioon paikasta ja avustettavasta. Voisit kysyä vaikkapa, että kauanko edelliset avustajat ovat olleet hänellä töissä.

Osa avustettavista valehtelee päin pläsiä. Soitimme yhteen paikkaan, jossa olin jo käynyt haastattelussa. Se oli aivan kamala paikka. Tyyppi haukkui avustajat ja hakijat estoitta. Kun toinen soitti siihen paikkaan, niin kysyttiin, että miten teillä on avustajat viihtyneet. Vastasi, että tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraat avoimia työpaikkoja hka:lle, niin huomaat, että samat avustettavat hakee vuodesta toiseen avustajaa. Yhdelläkin tyypillä vaihtui lennosta avustajat viikon välein.

Vierailija
4/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työnantaja, joka toimii välikätenä esim. toimimellä, ja tarjoaa avustajan työtä, niin siinä on sitten kaksi pomoa. Toinen on se avustettava ja toinen se työnantaja. Toiselle kun kumarrat, niin toiselle pyllistät. Olet puun ja kuoren välissä.

Vierailija
5/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä väliä onko siivoamisessa huono ja hidas, vai tehokas ja nopea. Tuilla elää paremmin, kun siivouksesta saatavalla liksalla.

Vierailija
6/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä täysiä m ulkkuja

Vierailija
7/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla avustettavilla on paha olo sairautensa takia. Ne purkaa pahoinvointinsa avustajan niskaan.

Joillakin on alko-ongelma. Yksikin kännipäissään sekoili niin, että meni tekemään perättömän ilmiannon avustajasta. Valehteli poliisille siekailematta.

Katsoin avustajan paikkoja, niin sama tyyppi hakee parhaillaan avustajaa. On hakenut jo 10 vuotta non stoppina. Sijainti on Espoossa.

Vierailija
8/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ihan kypsä työttömyyteen. 3kk työttömyyttä takana. Siivoamisessa olen huono ja hidas, sitä en siksi hae. Tehdastyö liian tylsää. Tuntuisi ainakin että henkilökohtaisen avustajan työ olisi ihan kivaa. Tienaakohan siinä enemmän kuin kelan tuilla. Nyt kelatulot noin 1600 eur. /kk netto. Jos kaikki lasketaan. Onko jollain kokemusta ko. työstä?"

Kelan tuet pitäisi ottaa pois näiltä muiden rahoilla eläviltä siipeilijöiltä, joille ei työ kelpaa ja joiden takia me muut joudutaan maksamaan helvetillisiä veroja. On munkin työ ihan helvetin tylsää. Vihaksi pistää.

Vierailija
9/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen ihan kypsä työttömyyteen. 3kk työttömyyttä takana. Siivoamisessa olen huono ja hidas, sitä en siksi hae. Tehdastyö liian tylsää. Tuntuisi ainakin että henkilökohtaisen avustajan työ olisi ihan kivaa. Tienaakohan siinä enemmän kuin kelan tuilla. Nyt kelatulot noin 1600 eur. /kk netto. Jos kaikki lasketaan. Onko jollain kokemusta ko. työstä?"

Kelan tuet pitäisi ottaa pois näiltä muiden rahoilla eläviltä siipeilijöiltä, joille ei työ kelpaa ja joiden takia me muut joudutaan maksamaan helvetillisiä veroja. On munkin työ ihan helvetin tylsää. Vihaksi pistää.

Taidat olla se joutava tyyppi, joka kutoo sukkaa ja sun oy meni konkkaan tosa loppuvuodesta eikö? Sul jäi veroja pystyyn.

Vierailija
10/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla se joutava tyyppi, joka kutoo sukkaa ja sun oy meni konkkaan tosa loppuvuodesta eikö? Sul jäi veroja pystyyn.

Tämä kommentti siis tälle: "Kelan tuet pitäisi ottaa pois näiltä muiden rahoilla eläviltä siipeilijöiltä, joille ei työ kelpaa ja joiden takia me muut joudutaan maksamaan helvetillisiä veroja. On munkin työ ihan helvetin tylsää. Vihaksi pistää"

Vierailija
11/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin suositella. Olen tosin tehnyt vain osa-aikaisesti. Kannattaa katsoa jonkun yrityksen kautta paikkoja. Eli palkan maksaa yritys, jonne tunnit ilmoitetaan. Itse en ikinä lähtisi avustajaksi jos tuntien ilmoittaminen menisi avustettavan kautta. Avustettavia on erilaisia kuten ihmisiä on. Osa on mukavia ja järkeviä, osa ei. Omalle kohdalle on sattunut enimmäkseen fiksuja avustettavia.

Vierailija
12/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä saat Kelalta tukina 1600 euroa?

Mitä kysymykseesi tulee, niin henk.koht. avustajan työ  silloin, kun työskentelee ainoastaan yhden henkilön avustajan ja hän samalla toimii myös työnatajana on silkkaa pompottelua. Ainakin kannattaa työskennellä firman kautta, jolloin työvuorot yms. pitävät paikkansa ja palkka tulee vaikka avustettava peruisi vuoron hetken mielijohteesta. Nykyiset tukesi ovat korkeammat, kuin mitä saisit henkilökohtaisena avustajana.

Vierailija
13/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä ihmeen siipeilijöiltä? Mitä oikein vaahtoat? Tuossahan henkilö miettii hakevansa työtä. Se, että sinä vihaat työtäsi ei ole syy yleistää Kelan tukia saavia joksikin siipeilijöiden joukoksi.

Vierailija
14/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä ihmeen siipeilijöiltä? Mitä oikein vaahtoat? Tuossahan henkilö miettii hakevansa työtä. Se, että sinä vihaat työtäsi ei ole syy yleistää Kelan tukia saavia joksikin siipeilijöiden joukoksi.

Näin on. Tuo veroista valittaja kuulostaa tekstinsä perusteella samalta henkilöltä, joka alkoi riehumaan siitä, kun ei voinut ottaa vastaan hänen tmi:nsä kautta epämääräistä avustajan työtä. Ei tietoa palkan määrästä, ja haukkui avustajat. Samaa sairasta settiä on hänen fb kommentitkin.

Tiedoksi sulle E: en saanut karenssia, sen sijaan sun maine meni.

Vierailija
15/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kelan tuet pitäisi ottaa pois näiltä muiden rahoilla eläviltä siipeilijöiltä, joille ei työ kelpaa ja joiden takia me muut joudutaan maksamaan helvetillisiä veroja. On munkin työ ihan helvetin tylsää. Vihaksi pistää"

Tälle sekopäälle pitää laittaa liiketoimintakielto ja poistaa työnantajarekisteristä lopullisesti.

Vierailija
16/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ei kannata.

Vierailija
17/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avustus on kokopäiväistä, niin sitten lyö rahoiksi. Muutoin en välttämättä suosittele.

Itse lopetin henkilökohtaisena avustajana vastikään. Saatettiin ihan surutta perua avustus vedoten tyylillä "en jaksakaan", päivän jopa parin tunnin varoitusajalla. Siinä meni omaa aikaa hukkaan, vaikka äkillisistä perumisesta sai palkkaa. Sopimukseen oli merkitty työterveys, mutta sellaista ei kuulemma todellisuudessa ole, vaan laki velvoittaa jokaista työpaikkaa merkitsemään työterveystahon. Palkka aivan naurettava.

Vierailija
18/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi avustettava sanoi jo haastattelussa, että hän käskee avustajan lähtemään kotiinsa esim. 4 tunnin päästä, vaikka vuoro on sovittu 6 tunniksi.

Tällä tavoin nipistetään pienestä tulosta parin tunnin palkka.

Työmatka on kuitenkin sama.

Jotkut avustettavat saattaa perua vuoron ed. päivänä. Toisinaan soittavat samana päivänä, että tule vuoroon tänään. Oikeasti työvuorolista pitää olla pari viikkoa eteenpäin. Pitävät ihan päivystäjinä näitä avustajia.

Vierailija
19/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin mutu-tuntumalla että samoihin n.1600e netto tieninkeihin pääsee avustajana. Joten eipä sillä rikastu, mutta silti voi olla parempi kuin minimi toimeentulo. Ei kaikille tosin. Näihinkin hommiin voi olla vaikea päästä kun avustettavat suosivat nuoria ja kauniita tyttöjä jotka ovat ilo silmälle ja sosiaalisia. Harvemmin keski-ikäinen mies pääsee näihin hommiin.

Vierailija
20/122 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näkyy samat avustettavat hakevan jatkuvasti avustajaa, empä hakisi, joku siellä mättää.