43v Sonja Kailassaari saa Aku Hirviniemen kanssa lapsen!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä omituinen ristiriita palstan ja todellisuuden välillä. Täällä yli 35-vuotias nainen on auttamattoman myöhässä lastenhankinnassa, omassa ympäristössä naisilla on tuossa vaiheessa vielä hyvä 10 vuotta lapsentekoaikaa. Tuntuu hullulta lukea täällä että on äärimmäisen harvinaista saada lapsi yli nelikymppisenä, kun koko ajan näkee sellaista tosielämässä.
Omassa elämässäni tiedon useita esimerkkejä lapsettomuudesta, kun lastenhankinta on jätetty iälle 35+. Erityisesti lapsettomuushoitoja on paljon sekä tapauksia, että lapsiluku on jäänyt yhteen, koska aika loppui kesken.
Esimerkiksi useampi on saanut lapsen parin vuoden yrityksen jälkeen vähän ennen neljääkymppiä. Toista lasta he eivät ole saaneet. Näistä vaan vähemmän puhutaan.
Miksi tällä palstalla on viimeiset 10v ollut niin paskaa porukkaa? Käyn täällä ehkä pari kertaa viikossa katsomassa meininkiä ja aina, ihan aina törmää tällaisiin ketjuihin, haukutaan ja kritisoidaan eläviä, ja kuolleita.
Ei täällä tällaista ollut omien lasteni ollessa pieniä, nyt ovat 2kymppisiä.
Mukavaa päivänjatkoa, poistun samantien paikalta.
N47
Oma äiti oli 23vee kun synnyin. Ei Akukaan taida enää ihan kevätkana olla, kuten muodikkaasti anglismilla ilmaistaan. Yli 30vee on isäksi vanha. Puhun kokemuksesta. Ei ole hyvä kun vanhempi tulee täysin eri ajan eetoksesta kuin itse, kommunikaatio vaikeutuu.
Ihanaa! Onnittelut heille. Lapset ovat aina iloinen asia.
Sonja vaikuttaa kivalta, aidolta ihmiseltä. Ei mitään negaa sanottavaa hänestä. Joskin hänen miesmakunsa on erilainen kuin minulla, onnittelut silti heille. Toivottavasti vauva on terve.
Kiva että saavat lapsen, Aku voi hankkia teini-ikäisiä lastenhoitajia, palkaksi viinaa ja seuraansa.
Naiset on hedelmällisiä keskimäärin 10-50-ikävuoden välillä +/- pari kolme vuotta. Jotkut aloittaa lapsenteon ekalla hedelmällisellä vuosikymmenellään ja toiset viimeisellä. Jotkut tekee lapsia koko hedelmällisen ikänsä ja toiset ei tee koskaan. Kuulun itse tähän jälkimmäiseen ryhmään. Lapsia syntyy hyvin eri-ikäisille naisille.
Mitä sitten? Ihan normaali ikähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Oma äiti oli 23vee kun synnyin. Ei Akukaan taida enää ihan kevätkana olla, kuten muodikkaasti anglismilla ilmaistaan. Yli 30vee on isäksi vanha. Puhun kokemuksesta. Ei ole hyvä kun vanhempi tulee täysin eri ajan eetoksesta kuin itse, kommunikaatio vaikeutuu.
Niin? Ketä kiinnostaa, minkä ikäisenä äitisi on sinut synnyttänyt? Akullahan on jo yläaste-ikäisiä lapsia edellisestä suhteestaan, joten eiköhän hän tiedä, mitä tuleman pitää. Vai eikö kukaan saisi saada lapsia yli 23-vuotiaana, kun SINUN äitisi synnytti sen ikäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä omituinen ristiriita palstan ja todellisuuden välillä. Täällä yli 35-vuotias nainen on auttamattoman myöhässä lastenhankinnassa, omassa ympäristössä naisilla on tuossa vaiheessa vielä hyvä 10 vuotta lapsentekoaikaa. Tuntuu hullulta lukea täällä että on äärimmäisen harvinaista saada lapsi yli nelikymppisenä, kun koko ajan näkee sellaista tosielämässä.
35 vuotias ei tietenkään ole liian vanha saamaan lapsia. Mutta toisaalta tuo että 35 vuotiaalla olisi 10 hyvää vuotta aikaa saada lapsi...ei se nyt ihan noinkaan kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mutantti sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Onnittelut heille. Lapset ovat aina iloinen asia.
Ei se sille lapselle ole iloinen asia että joutuu tänne palkkaorjaksi sotien, ylikansoittumisen ja pandemioiden keskelle.
Lisääntyminen on pohjattoman itsekästä.
Itse olet pohjattoman itsekäs.
Tulevilla sukupolvilla on oikeus syntyä siinä missä edeltävilläkin. Sitä paitsi vuosisatojen kuluessa monia ongelmia on opittu myös ratkaisemaan. Ei enää asuta luolissa ja elinikäkin on pidentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei näiden palstan elämästävieraantuneiden hourupäiden juttuja kannata vakavissaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Aku ole Floor Janseniakin käynyt....
Sonja on the floor .
Nykyisin moni synnyttäjä on yli 40-vuotias. Ensisynnyttäjien keski-ikä oli jo 30,0 vuotta Suomessa vuonna 2021.
"Synnyttäjien keski-ikä nousee yhä - neljännes synnyttäjistä on yli 35-vuotiaita.
Vuonna 2021 Suomessa syntyi 49 726 lasta, mikä on 6,6 prosenttia enemmän kuin vuonna 2020. Syntyneiden lasten määrä laski yhtäjaksoisesti vuodesta 2011 lähtien, kunnes kääntyi nousuun vuonna 2020.
Synnyttäjien keski-ikä on viime vuosina noussut. Vuonna 2021 kaikkien synnyttäjien keski-ikä oli 31,6 vuotta ja ensisynnyttäjien keski-ikä oli 30,0. Kaikista synnyttäjistä yli 35-vuotiaita oli 25,8 prosenttia. Alle 20-vuotiaiden osuus oli 1,1 prosenttia."
- https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/seksuaali-ja-lis…
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mutantti sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan, että puhutaan todellisuudesta eikä elätellä vääriä toiveita, että kuka vaan voi saada lapsen 45-vuotiaaksi asti.
Ihan faktaa se on, että naisen hedelmällisyys alkaa laskemaan 35-vuotiaana. Ihan gynet kertoo näin. Toki on yksilöllisiä eroja. Et voi tietää onko nuo kyseiset nelikymppiset saaneet lapsensa lahjasoluilla vai omilla.
Ihan gynet myös kehottaa viisikymppisiä naisia käyttämään ehkäisyä jos on kuukautiset vielä.
Hedelmällisyys laskee mutta tuo on sama asia kuin että muisti heikkenee iän myötä. Ei nyt kuitenkaan tarvitse ajatella ettei elätellä vääriä toiveita että kukaan muistaisi keski-iässä enää yhtään mitään.
Tää on tosi yksilöllistä. Tulen suvusta missä saadaan vielä yli viisikynppisenä lapsia. Olen itsekin saanut ikävuosien 42 ja 45 välillä lapsia, ja kohta 50 ikää. Just kävin gynellä joka sanoi että vielä voisi pari lasta saada lisää, follikkeleja kuin 25-vuotiaalla ja hormonitasot (mitattiin) näyttää siltä että vaihdevuodet alkaa vasta 60v jäleen.
En siis enää ole lapsia tekemässä mutta tosiaan ei vielä nelikymppiseen ikään pääty lastensaanti.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja... mun mutsi oli 37v kun mä synnyin. Se ehkä vanha. Toki vanhemmilla on enemmän rahaa silloin. 23v ei ole.
Ei kai Aku ole Floor Janseniakin käynyt....