Jippii! vihdoin sain suuni auki.
Mulla on kaveri joka on jatkuvasti lainailemassa rahaa. Muuten ei pahemmin pidä yhteyttä.
Mä viime viikolla soitin sille kolmesti, kun olisi ollut aika tähdellistä asiaa. Ei vastannut (oli ilmeisesti töissä)?, mutta ei soittanut takaskaan.
Tänään sitten soitti, ja yllätys yllätys! rahaa kyseli lainaan. Mä sanoin ihan suoraan että, " rahaa on kyllä, mutta en viitsi lainata sulle, kun et muuten viitsi pitää mitään yhteyttä" .
Kaiken maailman meriselityksiä sieltä sitten tuli ja en tiedä ottiko nokkiinsa, mutta ei paljon kiinnostakaan.
Mua on jo pidemmän aikaa häirinnyt kyseinen juttu, mutta nyt sain sit asian sanottua!
Lainatkoon rahaa tästä lähtien muualta!
Kommentit (3)
minusta ystävyyteen ei kuulu se, että koko ajan ollaan jotain pyytämässä, ja varsinkin silloin jos ei muuten yhteyttä pidetä.
itselläni on kyllä tapana tarjota vaikka mitä, ruokaa, rahaakin lainaan jos tiedän toisella olevan tiukkaa mutta siinä sen oiken ystävän näkee kun itsellään menee huonommin, saako apua vai ei.
minulla on molempia ystävinä, niitä joiden kanssa ollaan lainailemassa milloin mitäkin, mutta kuitenkin tasapuolisesti, puolin ja toisin, ja sitten niitä jotka olisi aina lainaamassa ja ruoka-aikana tulossa käymään jne, mutta sitten jos itse joskus pyydän niin vastaus on ei (tai vaikka en pyytäisi mutta ystävä näkee että voisi minua vuorostaan auttaa.) . sellaisia ystäviä ei ole kiva auttaa.
Itse olen vaan sanonut, että ei ole lainata rahaa. On sitten pyytelyt jääneet.