Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti koukkuun xanoriin?

Vierailija
20.03.2023 |

Minulla on resepti noihin xanoreihin 1mg ja joudun nyt poikkeuksellisesti ottamaan niitä kolmena päivänä peräkkäin. Yleensä otan max 1 kerran viikossa. Eihän tuossa ole mitään mahdollisuutta vieroitusoireisiin, kun lopetan lääkkeet. Olen vähän hysteerinen näiden kanssa

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan paljonko menee, onko taukoja jne. 6mg mennyt itsellä +20v.

Annos siis 1mg ja kuten sanoin niin syön yleensä max. kerran viikossa.

Ei mitään ongelmia jos jää siihen kolmeen päivään. Pari taukopäivää viikossa riittää pitämään koukuttumiset loitolla.

No niin vähän itsekin luulen, ettei noin lyhyestä käytöstä pitäisi koukkua tulla. Oon vaan vähän hysteerinen, kun kuullu joka tuutista miten koukuttavia nämä on.

Joka tuutista tulee koska niin valitaan puhua.

Joskus on tullut joka tuutista sitä, että jos olet kuka tahansa muu kuin hetero niin sinua pitää rangaista. Tai jos olet nainen olet huonompi kuin mies.

Ei kaikkea kannata uskoa vaan tutustua ennemmin itseensä ja katsoa, mitä itselle tulee. Vai tuleeko mitään. Tiedäthän sinä jo sen, mitä tulee yhdestä. Aika vain on pidempi ja lääkettä kertyy enemmän elimistöön.

Kannattaa myös huomioida, että lääkäreiden puheet muuttuvat lääkemuotien mukana. Xanor tuli aikanaan Diapamin tilalle ja rinnalle haitattomana ja riippuvuutta aiheuttamattomana bentsodiatsepiinina. Todellisuudessa diatsepamiin oli lisätty triatsolamirengas joka tekee alpratsolaamista entistäkin koukuttavamman. Bayer toi heroiinin aikanaan markkinoille morfiinille turvallisena vaihtoehtona ja kuinkas kävikään. SSRI-muoti hiljalleen hiipumassa ja tilalle tullut Voxra sun muut jonka vaikuttavan aineen nimikin vaihdettiin amfebutamonista bupropioniksi, ettei kotirouvat säikähtäisi liikaa pirijohdannaista. Älkää uskoko ihan kaikkia höpöjuttuja mitä lääkärit ja lääketeollisuus suoltaa. USA:n opioidiepidemian juuret varmaan jo kaikki tietävätkin.

Vierailija
22/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta ja vieroitus oireet ovat todella pahat!

Silloin ei käytä kunnon ahdistukseen jos vieroitusoireet ovat "todella pahat".

Älä höpötä joutavia. Kunnon ahdistukseen käyttämisen myötä vieroitusoireet ovat entistäkin pahemmat, koska rebound-oireet iskevät päälle. Pitempään kestäneen käytön lopettaminen seinään aiheuttaa kaikenlaista psykooseista kuolemaan(yleisimmin sydänlihaksen kramppaamiseen). Näitä on suuri osa putkakuolemistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmia jos jää siihen kolmeen päivään. Pari taukopäivää viikossa riittää pitämään koukuttumiset loitolla.

No niin vähän itsekin luulen, ettei noin lyhyestä käytöstä pitäisi koukkua tulla. Oon vaan vähän hysteerinen, kun kuullu joka tuutista miten koukuttavia nämä on.

Joka tuutista tulee koska niin valitaan puhua.

Joskus on tullut joka tuutista sitä, että jos olet kuka tahansa muu kuin hetero niin sinua pitää rangaista. Tai jos olet nainen olet huonompi kuin mies.

Ei kaikkea kannata uskoa vaan tutustua ennemmin itseensä ja katsoa, mitä itselle tulee. Vai tuleeko mitään. Tiedäthän sinä jo sen, mitä tulee yhdestä. Aika vain on pidempi ja lääkettä kertyy enemmän elimistöön.

Kannattaa myös huomioida, että lääkäreiden puheet muuttuvat lääkemuotien mukana. Xanor tuli aikanaan Diapamin tilalle ja rinnalle haitattomana ja riippuvuutta aiheuttamattomana bentsodiatsepiinina. Todellisuudessa diatsepamiin oli lisätty triatsolamirengas joka tekee alpratsolaamista entistäkin koukuttavamman. Bayer toi heroiinin aikanaan markkinoille morfiinille turvallisena vaihtoehtona ja kuinkas kävikään. SSRI-muoti hiljalleen hiipumassa ja tilalle tullut Voxra sun muut jonka vaikuttavan aineen nimikin vaihdettiin amfebutamonista bupropioniksi, ettei kotirouvat säikähtäisi liikaa pirijohdannaista. Älkää uskoko ihan kaikkia höpöjuttuja mitä lääkärit ja lääketeollisuus suoltaa. USA:n opioidiepidemian juuret varmaan jo kaikki tietävätkin.

Miten tämä liittyi kysymykseen?

Vierailija
24/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti oon todennut että juuri tuo 3 päivää on hyvä maksimi. Ei siitä vielä (ainakaan pahoja) vieroitusoireita synny mutta kolmen päivän jälkeen on syytä pitää taukoa sen verran että lääke ehtii kokonaan poistua elimistöstä. Tämä on juuri keskeistä: lääkkeen pitää välillä keretä poistumaan elimistöstä eli veressä ei saa aina olla bentsoa jos haluaa välttää riippuvuuden. Xanor poistuu elimistöstä parissa kolmessa päivässä.

Vierailija
25/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta montako kertaa päivässä? Se aika oleellista.

Vierailija
26/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä.

Vierailija
27/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä.

Depot vai nopea?

Vierailija
28/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä.

Depot vai nopea?

Nopea

Vierailija
29/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vuosia, tilapäisiin ahdistuskohtauksiin. En ole kokenut lääkkeessä olevan minkäänlaisia riippuvuustekijöitä. Auttaa ahdistukseen ja väsyttää, siinä se. Mitään autuaita hurmion tunteita tai hyvän olon aaltoja siitä ei tule. 

Vierailija
30/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vuosia, tilapäisiin ahdistuskohtauksiin. En ole kokenut lääkkeessä olevan minkäänlaisia riippuvuustekijöitä. Auttaa ahdistukseen ja väsyttää, siinä se. Mitään autuaita hurmion tunteita tai hyvän olon aaltoja siitä ei tule. 

Ei tule ei, mutta ahdistuksen lievittyminen on monelle jo sinänsä "koukuttavaa". Samoin unilääkkeissä hyvien unien kanssa, vaikka itse lääke ei itsessään mitään kummoista riippuvuutta aiheuttaisikaan.

Vierailija
31/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä.

Depot vai nopea?

Nopea

Nieletkö vai pidätkö kielen alla?

Vierailija
32/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule koukkua yhellä tabletilla päivässä tuolla käytöllä.

Vierailija
33/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele huumeiden käyttöä.

Vierailija
34/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta söin Xanoria, ihana lääke, todella auttoi jaksamaan. Tuon kuuden vuoden jälkeen lääkäri keksi, että Xanoriin jää helposti koukkuun eikä kirjoittanut enempää vaan vaihtoi johonkin toiseen, jonka nimeä muista mutta suun kuivumisen lisäksi en huomannut mitään muuta vaikutusta. En myöskään jäänyt Xanoriin koukkuun, myöhemmin löysin muutaman pillerin ja otin yhden, ei tuntunut kivalta, joten hävitin loput.

Vierailija
35/36 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ei, mutta ahdistuksen lievittyminen on monelle jo sinänsä "koukuttavaa". Samoin unilääkkeissä hyvien unien kanssa, vaikka itse lääke ei itsessään mitään kummoista riippuvuutta aiheuttaisikaan.

Tällöin ei pidä puhua pelkästään ahdistuslääkkeestä vaan ihan suoraan vain siitä, että niihin vaikutuksiin jää koukkuun.

Joku on koukussa allergialääkkeisiin, koska saa niillä nukuttua. Samoin moni nainen on koukussa kipulääkkeisiin, joita otetaan kerran kuussa tiettyinä päivinä.

Vierailija
36/36 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Auttaa ahdistukseen ja väsyttää vähäsen. Olen ottanut tietyssä vaiheessa 1990-luvulla ja 2000-luvulla sekä 2010-luvulla, ei 2020-luvulla.

Ei aiheuta riippuvuutta.