Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset säästävät nyt ruuasta - säästäkö sinä?

Vierailija
20.03.2023 |

. Elintarvikkeissa säästäminen yhdistää nyt joka toista (53 %) suomalaista. Niin moni on tutkimuksen mukaan alkanut kiinnittää huomiota elintarvikkeiden hintoihin ja siirtynyt halvempiin tuotteisiin. Elintarvikkeiden ostoskriteereissä on tapahtunut nopea ja suuri muutos. Lähes kahdella kolmesta (63 %) suomalaisesta edullisuus vaikuttaa elintarvikkeiden valintaan enemmän kuin puoli vuotta sitten. Tarjoustuotteita ostoskorissaan on lisännyt lähes kaksi kolmesta (59 %), punalapputuotteita reilu puolet (52 %) ja kaupan oman merkin tuotteita kolmannes (33 %) suomalaisista.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä mutta suuntaan ostokset enemmän sinne missä raha menee tuottajalle eikä kauppaketjuille. Kaupassa pahiten kallistuneet tuotteet saa jäädä minun puolesta hyllyyn mätänemään ja keksin tilalle muuta.

Niin isoista voitoista on k ja s ilmoittaneet (lidli ei ilmoita mutta samaa sarjaa), että sylettää kun tietää kuinka vaaditaan kokoajan kovempaa työtä työntekijöiltä.

Vierailija
102/113 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta enää kalaa.

Lohta saa joka viikko samaan kilohintaan kun jauhelihaa tai kanaa, ei miinusta kovin kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa saa ilmaiseksi kaupasta kun ei vaan maksa ostoksia kassalla.

Vierailija
104/113 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin hyvä tilanne, että ei ole vielä tarvetta säästää ruoasta.

Toki katson kaupassa, mitä ostan. Niin olen tehnyt jo pitkään. Esimerkiksi tomaattia ostan talvella vähemmän, ettei tule hävikkiä.

Broilerista valitsen halvempia osia, jätän usein fileen ostamatta. Kokolihaa syömme harvoin. Pakastimesta löytyy vielä vähän poronlihaa, sitä syödään juhlatilanteissa. Täydennän liharuokaa juureksilla ja/tai pavuilla, jolloin lihaa voi laittaa vähemmän. Teen usein keittoja ja melko usein kasvisruokaa.

Jonkin aikaa jouduin ostamaan eineksiä, mutta niihin kyllästyin melko nopeasti ja koin ne kalliiksi. Yhden sosekeittoannoksen hinnalla saan tehtyä itse koko kattilallisen, josta riittää useammalle aterialle ja loput voi heittää sämpylätaikinan jatkeeksi.

Vierailija
105/113 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän tilaamalla ruokajuomat ulkomailta. Hyvin toimii edelleen tullin pelleilystä huolimatta :)

Vierailija
106/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän syömällä enemmän ravintolalounaita. Pärjää hyvin vähällä suhteellisesti enemmän kallistuneella kaupparuualla niiden jäljiltä.

Vierailija
107/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta enää kalaa.

Lohta saa joka viikko samaan kilohintaan kun jauhelihaa tai kanaa, ei miinusta kovin kallista.

Missä on lohifilettä 8 euron kilohinnalla?

Vierailija
108/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki katson kaupassa, mitä ostan. Niin olen tehnyt jo pitkään. Esimerkiksi tomaattia ostan talvella vähemmän, ettei tule hävikkiä.

Broilerista valitsen halvempia osia, jätän usein fileen ostamatta. Kokolihaa syömme harvoin. Pakastimesta löytyy vielä vähän poronlihaa, sitä syödään juhlatilanteissa. Täydennän liharuokaa juureksilla ja/tai pavuilla, jolloin lihaa voi laittaa vähemmän. Teen usein keittoja ja melko usein kasvisruokaa.

Jonkin aikaa jouduin ostamaan eineksiä, mutta niihin kyllästyin melko nopeasti ja koin ne kalliiksi. Yhden sosekeittoannoksen hinnalla saan tehtyä itse koko kattilallisen, josta riittää useammalle aterialle ja loput voi heittää sämpylätaikinan jatkeeksi.

Vaikea on olla katsomatta mitä ostaa :D

Vierailija
109/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pitäisi poronlihaa juhlaherkkuna, jos näkisit miten ne ryystää maantiellä suolaloskaa syksyllä ennen kuin päätyvät kotitarhoihin syömään keinorehua lopputalveksi.

Vierailija
110/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

29e/kg on täällä lohen hinta. En ole ostanu enää pitkiin aikoihin. Mokoma riistohinta.

Vierailija
111/113 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta enää kalaa.

Missä on lohifilettä 8 euron kilohinnalla?

Pari viikkoa sitten tokmannissa kokonainen kirjolohi 8,95/kg, joka toimem viikko citymarketissa tai prismassa 9.90€/kg.

Vierailija
112/113 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän huvin vuoksi ja tehdään kaiken ruoan itse minkä pystymme. Emme suosi suomalaisia elintarvikkeita, liian kalliit. Ja lihaa emme syö.

Vierailija
113/113 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana on usein vastakkain laskut ja syöminen. Olen sen periaatepäätöksen tehnyt, että isompiin ongelmiin joudut, jos jätät laskut maksamatta. Siispä olen syömättä. Välillä muutamankin pivän. Ei sitä onneksi kovin usein tarvitse tehdä