Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat pelottelevat nuoria aikuislapsiaan kadulla asumisella, jos ei hanki koulutusta ja töitä?

Vierailija
20.03.2023 |

Suomessa saa ihan vapaasti jäädä kotiin koneelle, jos siltä tuntuu. Kelasta saa tarpeeksi rahaa asumiseen ja elämiseen niin että ei tule nälkä eikä tarvitse asua kadulla. Muistakaa tämä kun seuraavan kerran vanhemmat alkaa paasata.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia kun jotkut jää vanhempien nurkkiin passattavaksi ja jos vanhemmat ei anna rahaa ja palveluita niin kiukutellaan ja uhkaillaan väkivallalla.

Vierailija
2/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ihan vapaasti. Mut jos ihan oma valinta, turha valittaa yksinäisyydestä, köyhyydestä ja syrjäytymisestä. Ne on itse valittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se aikuislapsi suunnittelee elävänsä koko elämänsä vanhempien nurkissa, niin tuohan on vain etukäteen kertomista, että lapsi saa joku päivä muuttokäskyn.

Vierailija
4/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Lapsilla (alakoululaisten ja kaksi pienempää) on osakesalkut ja lisäksi voivat halutessaan muuttaa meidän sijoitusasuntoihin asumaan. Rahan takia he eivät töihin joudu menemään.

Vierailija
5/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kasvatusmetodillasi aloittaja kaikista lapsistasi ei tulisi tuottoisia kansalaisia vaan valtion rahoilla eläviä pummeja.

Vierailija
6/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mäkin kuulin lukion jälkeen, että täällä et ainakaan asu, jollet opiskele tai mene töihin. No, menin ulkomaille töihin vuodeksi ja sen jälkeen kauppakorkeakouluun. Sekään ei kuulemma ollut hyvä. Onneksi vanhempi eivät asuneet opiskelupaikalla niin ei ollut paineita muuttaa ulkomaanreissun jälkeen takaisin.

Vierailija
7/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut, että lapset olisivat olleet aikuisia - kerroin heille, että nyt käydään koulut, hankitaan ammatti ja tarkoitus on sitten elättää itsensä. Lapset olivat kymmenvuotiaita. Tieto elämäntehtävästä meni perille - hyvin pärjäävät ja hankkivat omin rahoin asuntonsa. 

Kyllä se on minun mielestäni tylsä elämä, jos vain kotinurkissa pyörii ja somettaa loppuelämänsä. Jossain vaiheessa ja jotkut vanhemmat jopa kuolevat nuorina. Miten pärjää sellainen elämäntapaintiaani, joka on kotinurkissa pyörinut koko aikuisikänsä - loppuikä jollain sosiaalituilla.

Vierailija
8/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En odottanut, että lapset olisivat olleet aikuisia - kerroin heille, että nyt käydään koulut, hankitaan ammatti ja tarkoitus on sitten elättää itsensä. Lapset olivat kymmenvuotiaita. Tieto elämäntehtävästä meni perille - hyvin pärjäävät ja hankkivat omin rahoin asuntonsa. 

Kyllä se on minun mielestäni tylsä elämä, jos vain kotinurkissa pyörii ja somettaa loppuelämänsä. Jossain vaiheessa ja jotkut vanhemmat jopa kuolevat nuorina. Miten pärjää sellainen elämäntapaintiaani, joka on kotinurkissa pyörinut koko aikuisikänsä - loppuikä jollain sosiaalituilla.

Näin myös meillä. Esimerkillä on näytetty jo pienelle että asioita tehdään jotta voidaan elättää itsensä ja perheensä, saa mitä haluaa ja on varaa unelmoida. Opetettu itsenäisiksi ja pärjääviksi, sama jatkuu myös lastenlasten kohdalla. 

Hyvin on onnistuttu, nuorin juuri eilen mietti että kyllä hän ne maisterin paperitkin tekee samalla vauhdilla kun nyt kerran opiskelee. Näkyy sitten palkkapussissa heti sekin. Olen ylpeä näistä!!!

Vierailija
9/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vanhemmiltani, että minusta ei ole mihinkään. Sitten tapasin vanhempiensa hemmotteleman rikkaan miehen, joka laittoi miljoonia menemään 20 vuodessa. Ainakin nämä osakesalkun, asunnot ja miljoonatalletukset perineet saattavat päätyä vararikkoon. Itse tulen toimeen loistavasti Kelan tuilla, keskustan kaksiossa asuessani. Se, että olet syntynyt kultalusikka suussa, ei takaa, ettet päädy kodittomaksi.

Vierailija
10/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin vanhemmiltani, että minusta ei ole mihinkään. Sitten tapasin vanhempiensa hemmotteleman rikkaan miehen, joka laittoi miljoonia menemään 20 vuodessa. Ainakin nämä osakesalkun, asunnot ja miljoonatalletukset perineet saattavat päätyä vararikkoon. Itse tulen toimeen loistavasti Kelan tuilla, keskustan kaksiossa asuessani. Se, että olet syntynyt kultalusikka suussa, ei takaa, ettet päädy kodittomaksi.

Minun vanhempi kanssa haukkui, ettei musta mitään tule. Ja kappas, aina olen ollut työelämässä, hyvä palkka, talolaina, lapset, puoliso. Jätin yhteydenpidon tähän vanhempaan.

Vierailija
11/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiveajattelua. Ehkä myös mainitsemasi miljoonaperijä sai luulla vanhemmiltaan, ettei hänestä ole mihinkään?

Vierailija
12/12 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni asui kadulla ikävuodet 18-19 Sitä voi oikeasti joutua kadulle kum sössit asiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä