Vuoto ei lopu lainkaan
Pitää mennä lääkäriin jos vielä jatkuu verenvuoto, kuukaut. jälkeen kuin toiset kuukautiset. Hormoneja ei voi syödä eri syistä. Mikä valmiste hillitsee vuotoa tai hormonitoimintaa? Keski-ikä tai vaihdevuodet. Aika ahdistavaa. Mitään vakavaa se ei tunnu olevan, mutta vuoto heikentää ajatuksena jo.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua edes kokeilla hormoneja, joita ellmistömme tuottaa luontaisesti, niin tuskin siihen mikään muu auttaa. Nähtävästi vuorosi on pientä tiputtelua, eikä uhkaa terveyttäsi. Mutta muutrn: jos on tosi kysymyksessä, on valittava pienempi paha.
Ottaisin toki hormonia jos se ei olisi synteettinen hormonivalmiste tai kävisi minulle. Olen saanut niistä vakavia haittavaikutuksia nuorempana ja vuosien haitat oli niiden käytön aikana päällä. Kärsin niiden käytöstä. Luulen että runsas vuoto on inhottava, ehkä heikentää, mutta jossain kohtaa se loppuu. Ei tule aina yhtä pahana. Mitään pienempää pahaa ei ole, hormonivalmiste on "iso paha". Lääkäri tekee ehkä diagnoosin, jos on mahdollisuus tutkia tarkemmin ja tietää mikä lääke, jos tarvitsee varalle.
Tämä on kyllä sekavaa tekstiä, josta ei selviä hormonin aiheuttamat haitat. Jos verenvuoto lakkaa kumminkin, niin ksi DIY vasnnopiy elämään sen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua edes kokeilla hormoneja, joita ellmistömme tuottaa luontaisesti, niin tuskin siihen mikään muu auttaa. Nähtävästi vuorosi on pientä tiputtelua, eikä uhkaa terveyttäsi. Mutta muutrn: jos on tosi kysymyksessä, on valittava pienempi paha.
Ottaisin toki hormonia jos se ei olisi synteettinen hormonivalmiste tai kävisi minulle. Olen saanut niistä vakavia haittavaikutuksia nuorempana ja vuosien haitat oli niiden käytön aikana päällä. Kärsin niiden käytöstä. Luulen että runsas vuoto on inhottava, ehkä heikentää, mutta jossain kohtaa se loppuu. Ei tule aina yhtä pahana. Mitään pienempää pahaa ei ole, hormonivalmiste on "iso paha". Lääkäri tekee ehkä diagnoosin, jos on mahdollisuus tutkia tarkemmin ja tietää mikä lääke, jos tarvitsee varalle.
Tämä on kyllä sekavaa tekstiä, josta ei selviä hormonin aiheuttamat haitat. Jos verenvuoto lakkaa kumminkin, niin ksi DIY vasnnopiy elämään sen kanssa
Kerron sitten haitoista joita sain nuorempana (pillerit, laastarit, keltarauhashormonit myös). Jatkuvat migreenit, näköhäiriöt, kaksoiskuvat silmissä (loppuivat kun lopetti pillerit), neurologiset haitat, ahdistus, masennus, lihominen ruokahalun kasvun vuoksi, hiustenlähtö, hikoilu, turvotus, paniikkihäiriö jne. En viitsi jatkaa listaa.
Kuulostaa siltä, että ap miettii ihan liikaa. Lääkäri tutkii ja kertoo vaihtoehdot. Joka tapauksessa asiat pitää selvittää mahd. pian. Ap voi myös kertoa pelkonsa ja huolensa sille lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ap miettii ihan liikaa. Lääkäri tutkii ja kertoo vaihtoehdot. Joka tapauksessa asiat pitää selvittää mahd. pian. Ap voi myös kertoa pelkonsa ja huolensa sille lääkärille.
En mieti. Yritin vain vastailla kysymyksiin ja väittämiin. En koe pelkoa erityisesti, ehkä ahdistusta koska ei ole rahaa heti lääkäriin. Ei sitä saa selvitettyä mahdollisimman pian, ellei lääkärillä ole joku laite jolla näkee sisuksiin ja sehän ei näy jos vuotaa. Eikä niissä aina näy kaikki heti. Pätevä erikoislääkäri osaa enemmän, onko siellä se pätevä vai muu sitten paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mieti. Yritin vain vastailla kysymyksiin ja väittämiin. En koe pelkoa erityisesti, ehkä ahdistusta koska ei ole rahaa heti lääkäriin. Ei sitä saa selvitettyä mahdollisimman pian, ellei lääkärillä ole joku laite jolla näkee sisuksiin ja sehän ei näy jos vuotaa. Eikä niissä aina näy kaikki heti. Pätevä erikoislääkäri osaa enemmän, onko siellä se pätevä vai muu sitten paikalla.
Menet sille gynelle tietenkin, hän on se pätevä erikoisläääkäri. Teet taas päätelmiä, jotka voi tehdä vain lääkäri. En lähtisi leikkimään kuitenkaan omalla terveydellä ja odottamaan. Toivottavasti saat itsesi kuntoon, en tarkoita näillä kommenteilla pahaa. Minusta tuntuu, että olet jotenkin umpikujassa, yrität ratkoa ja miettiä itse miten asia on ja mitä seuraa, se on kuitenkin mahdotonta. Onko joku läheinen jolta voisit lainata rahat lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet sille gynelle tietenkin, hän on se pätevä erikoisläääkäri. Teet taas päätelmiä, jotka voi tehdä vain lääkäri. En lähtisi leikkimään kuitenkaan omalla terveydellä ja odottamaan. Toivottavasti saat itsesi kuntoon, en tarkoita näillä kommenteilla pahaa. Minusta tuntuu, että olet jotenkin umpikujassa, yrität ratkoa ja miettiä itse miten asia on ja mitä seuraa, se on kuitenkin mahdotonta. Onko joku läheinen jolta voisit lainata rahat lääkäriin?
Minusta jotkut tekivät päätelmiä tästä väärään suuntaan, en itse niinkään tehnyt mitään päätelmiä, vaan yritin hillitä hurjimpia teorioita. Monen mielipide ei edistä rauhallisuutta, siihen pyrin kuitenkin. Buranan ottaminen tuntuu auttavan tällä hetkellä. Vuoto ei ole ollut yhtä paha, kuin mitä netistä luin muilla olevan (jollakin kesti viikkoja). Ei ole kyse leikkimisestä, en koskaan leikkisi terveydellä. Lopeta tuo minun arvostelu palstalla ole hyvä tai miten ilmaisen asiat. Jos haluat auttaa ihmisiä, tee se toisin. Mikä ihmeen umpikuja. Ei tuo ole kannustavaa.
Tilannepäivitys. Tehtiin papa-koe ja kohdusta koe, ei muutoksia limakalvoilla mikä on hyvä. Todettiin että on kohdun limakalvon paksuuntumistaipumus, ei lähde itsestään pois ja siksi otettiin käyttöön Terolut valmiste (keltarauhashormonipillerit), jonka pitäisi hoitaa asia. Myös esivaihdevuodet. Kaiken paniikin jälkeen tilanne on parempi. Mutta tätä ennen ehti olla kolmet kuukautiset ja muut oireet, onneksi vuoto loppui.
En tiedä pääsenkö saman tien, paitsi jos vuoto ei loppuisi. Mutta yritän päästä jossain kohtaa. En haluaisi leikkaukseen, mitä jos siihen voi kuolla tai kipuja. Sen jälkeen ei ole mahdollista minun syödä korvaavia hormoneja, joka olisi myös uusi ongelma. Äidillä on leikattu jotain (kun oli nelikymppinen), tädillä leikattiin jokin osa myös.