*¨*¨*JOULUNTÄHDET LA-SU*¨*¨*
Kommentit (40)
Alkaa ajatukset olla entistä enemmän vauvassa ja tänne on hyvä tulla purkamaan, kun ei viitsi koko aikaa näitä lähimpiä kuormittaa vauvajutuilla..
Tänään kokkailin, leivoin tortun, siivoilin paikkoja jne kun oli vieraita tulossa. Alkaako se muka olla jo liian extremeä tässä vaiheessa, kun siitä on seurannut loppupäivän napakoita supistuksia?? Muutamia on tullut kipeitä, mut kokemuksesta kyllä tiedän, et ei näillä vielä synnytetä..
Esikoinen 2 vee on ollut tän päivän kovasti mun perään ja mies ehti jo analysoimaan, että taitaa poika vaistota et äiti on kohta sairaalareissulle lähdössä. No, katellaan..
Kumma miten sitä muuttuukin niin kärsimättömäksi, mitä lähemmäs loppu tulee. Mullakin viikkoja vasta 35 mut ihan valmis olisin jo luopumaan mahasta.
USAMAMA: Mitä kuuluu? Eihän mitään ole sattunut? En ole bongannut sua täältä moneen päivään. Voi kyllä olla etten vain ole huomannut, sen verran lahopääksi sitä on taas tullut.
Hyvää viikendin jatkoa kaikille!
Vai tuliko niin kiire, että ehditte jo lähteä? Tsemiä kovasti....
Iitulillakin lupaavan kuuloista vuotoa, kyllä nyt saa jännätä aina kun avaa koneen...
Pakkanen täynnä pullaa ja kämppä kondiksessa, ei yhtään ainoatakaan supistusta koko päivänä.... Saunassakin tuli käytyä... Kolmatta ässää ei meilläkään harrasteta odotusaikana, tosin en todellakaan edes jaksaisi tässä vaiheessa....
Esikoinen ei oikein ota nukahtaakseen, täytyy kai kohta mennä tosissaan tainnuttamaan neitokaista unten maille, tähän asti olen vaan yrittänyt päästä vähällä.
Tiina
Pakko on käydä lukaisemassa joulutähtösten pinoa edes pikaisesti, jotta pysyy kärryillä:) Vielä kerran täytyy kiiittää kaikkia onnitteluista, ne ovat lämmittäneet mieltä:)
RauPotarille terkkuja, että nyt taitaa olla kaksplussalla joku samalla nimimerkillä kuin minä. Minulla la oli 14.12. Kaksplussan sivuille en ole rekisteröitynyt edes, mutta aika jännä sattuma. Täytyypä käydä vilaisemassa;)
MrsCruiserille tsemppiä ja voimia tulevaan koitokseen!
Sigridiä en tainnutkaan vielä onnitella, joten oikein paljon onnea pikku prinsessan johdosta!!! Tästä se vauva-arki tosissaan alkaa.
Yritän tulla pian kertomaan synnytyskokemukseni, nyt olen niin väsynyt, että hyvä jos pystyssä pysyy. En osaa nukkua päivällä, joten univelkaa on kertynyt jo reippaasti. Muuten kaikki on itkuherkkyyttä lukuunottamatta kuitenkin oikein hyvin. Mies on viettämässä varpajaisiaan ja Jippu nukkuu tyytyväisenä sängyssään. Täytyy vielä saada onnellinen isosisko nukkumaan, hieman mustasukkaisuus vaivaa...
Voikaa hyvin!
T:Vattu kera Jipun 4vrk.
Voi kuinka ihania uutisia täällä! Joulunluukkuja on siis lähdetty jo availemaan :)
Hienoa että sekä äidit että vauvat voivat hyvin! MrsCruiserilta odotellaan nyt sitten tietoja, josko huomenissa tulee jo vauvauutinen :)
Nettiennustaja sanoi meille että tämä lapsi syntyy 26.11 elikäs huomenna. Hauska katsoa miten hyvin pitää paikkansa. Enpä usko että pitää mutta ainahan sitä on kiva jännittää...
Kurjaa ilmaa huomiseksikin luvattu :( Mutta kai sitä jotenkin päivät melkein seinien sisällä saa kulumaan...
PIKKUSISKO: mäkin innoistuin siivoomaan ja tamppailemaan yms. mutta ei kyllä tullut supistuksen supistusta, päälle otettu saunakaan ei tuottanut tulosta. Jos huomenna kokeilis maratoonia :)
Lauantai- illan jatkoja hyvää viikonloppua..
Ilmis 38+2
Onnittelut minunkin puolestani Sigrid, Vattu ja Hyrre!!!
Täyty äskön ihan päivittää esittely listaakin, kun oli niin monta uutta jakautunutta, ettei kohta sit enää muista, jos niitä ei heti sinne lisää;)
Tänä viikonloppuna taas menoa ja meininkiä molempina päivinä. tänään oli kaverin 30-v pippalot, jossa ei kyllä hirveän kauaa jaksanu olla kun oli järjestäny ne ravintolassa yksityistilaisuutena.... ei se tupakansavu ja muiden kännääminen sillee iskeny. Ruuat oli kyllä hyvä, ja niihin sitten panostinkin;DDDD ja menin sinne heti kun kekkerit alko kuudelta ja sit olinkin jo kympin jälkeen takas kiltisti kotona;) ja huomenna olis sitten vuorossa toisen kaverin vauvan ristiäiset..... siinähän sitä yhdelle viikonlopulle.
Eilen tuli muuten käytyä illalla vielä kättärilläkin päivystyksessä, kun iski paniikki vaavin liikkeiden suhteen.... tai paremminkin niiden puuttumisen takia. Jotenkin tuntu itsestä et oudon hiljanen ollu koko päivän. Illalla sit laskeskelin liikkeitä parisen tuntia kyljellään ja en kyllä kummallakaan kyljellä päässy lähellekään 10 liikettä. Soitin sit päivystykseen ja ne pyysi sit samantien sinne tsekkaukseen. Käyrille pisti tunniks ja viel ultras sen päälle. Kaikki kunnossa ja koneella näky kyllä mojovat liikkeet koko ajan, vaikka en taaskaan tuntenu tunnissa kun muutaman. Kätilö vaan totes et vauva kuulema jo laskeutunu sen verran alas ettei enää samallalailla välttämättä tunne kaikkia potkuja. Eli kaikin puolin siis asiat kunnossa ja ei hätää sen suhteen;D Oma mielenrauha vaan pelastettu kun sai nähdä ja kuulla että kaikki kunnossa eikä tarvii menettää yöunia sen takia että miten on.
Nyt en kyl sit muista yhtään mitään mistä ollu puhetta kun keskityin vaan omaan napaan. Ens kerralla enemmän:D
nani 35+4
moikkelista vaan!
oon pitkään käynyt lukemassa meijän joulukuisten juttuja mutta päätinpä raapustaa itsekin vihdoin pari rivii . lask.aika 19.12
viikkoja nyt siis 36+4
tää on mulle nyt siis neljäs lapsonen. tytöt ompi -2/99 ja -8/00 ja poika 1/05
mulla oli viikolla tossa käännösyritysaika äippäpolille kun on epäilty koko ajan ett vaavi väärinpäin ,neuvolassa sanottu ja minä itse olen ollut myös 100%varma. mutta ultrassa olikin pää alaspäin. painoarvioksi saivat 36+2 viikoilla 3020g ;) muut lapsoset mulla olleet 3630g ja 50,5cm ja 4640g ja 54,5cm (tytöt) ja poika 3996g ja 53cm. mulla menny kaikki raskaudet yliaikaiseksi joten toivon että tämä tulisi ajallaan ainakin....saahan sitä toivoa.
mutta nyt
heipä hei!
Onnittelut Vatulle, Sigridille ja Hyrrelle!!!
Ja tsemppiä MrsCruiserille -jos se nyt ois menoa =)
pimmi 39+2 ja edelleen tiukasti yhtenä kappaleena
kaikkien vastasyntyneiden aideille ja vauvoille. En ole tanne kirjoitellut mutta ajattelin onnitella, ihana lukea vauva-uutisia! Mulla on laskettu aika 30.12. ja viides on tulossa. Aiemmin olen ollut tassa vaiheessa odotusta jo aitiyslomalla mutta talla kertaa aloitin kahden vuoden kotona olon jalkeen uuden tyon viikko sitten! 9-tuntisia paivia seisten ja on vain yksi 30 min. tauko. No, tyo on kylla kivaa ja mukavaa vaihtelua kotonaololle mutta on sita vasynyt kun tulee kotiin. Pitas viela vauvan sanky saada laitettua kuntoon ja hankkia kaikki tarvikkeet synnytysta varten, jonka pitaisi tapahtua kotona kuten edellisenkin. Onneksi toista on vain n.3 min. kavelymatka kotiin. Taalla ei ole mahdollista saunoa, uimahallien saunoihin ei saa menna alle 16-vuotiaat eika raskaana olevat :) ! Mutta niita muita assia on tullut harrastettua senkin edesta. Naapuri neuvoi etta kiinalainen ruoka ja seksi on varma yhdistelma, kokemusta on kolmesta lapsesta. Taalla myos suositaan tuoreen kokonaisen ananaksen syomista seka laksatiivien runsasta kayttoa synnytyksen kaynnistamiseen. itse yritan pitaa jalat ristissa vuoteen 2007. Reipasta loppukiria kaikille!
Aikaista huomenta vaan kaikille!
ONNEA kaikille vauvautuneille, luukkuja aukeaa jo tiuhaan tahtiin!
Äh, ei sitten yhtään nukuta! Heräsin vessaan ja sitten taas uni karkasi jonnekin. Tulin alas katsomaan videoita ja sitten ajauduin tähän koneelle. Kuten otsikosta näkyy, olen varsin vähissä vaatteissa täällä ja alkaa ihan tulla vilu!
Illalla supisti napakasti ihan tuonne alas, kesti n. tunnin ja 10 min välein, mutta loppuivat sitten. Luulen, että johtuivat eilisestä kylpyläreissusta caribiassa (terveiset vaan turkulaisille!), oli kumminkin aika rankka reissu vaikka ei tarvinnut kuin autossa istua ja kylpeä. Kotiovelle kävellessä tuntui, että jalkapohjat ovat ihan pyöreät, kun kintut turposivat matkalla. Mieskin oli niin väsynyt, että sanoi, ettei jaksa mua kärrätä hämeenlinnaan tänä yönä. ;)
Kai se on ensi viikolla pistettävä tulokkaan tavarat valmiiksi. Panikoin jo illalla, että turvaistuimen päällinen roikkui märkänä narulla ja vauva tulee ihan just! Aamulla kasaan sen ensimmäisenä.
Mulla on vauvalle hattuongelma. Minkämoisen hatun olette varanneet vauvalle. Tuntuu, ettei vastasyntyneelle löydä mistään lämmintä ulkohattua. Pikkuriikkinen kypärämyssy on, mutta ei sillä ihan pärjää. Pitäisikö ostaa ruskovillan silkkimyssy siihen päälle, tuleehan vauvalle vielä toppiksen huppu siihen päälle? Käyn kaupungilla ensi viikolla jos paikallisessa lastenvaateliikkeessä olisi kivat-hattuja, niillä muistaakseni on ihan pikkuruisia villahattuja. Inhottavaa olla uusavuton, kutomishommat eivät luonnistu minulta...
Kai se täytyy kömpiä ukko-kullan viereen, ettei sitten olla huomenna äkäistä rouvaa. Tässä tosiaan tulee ilman vaatetusta aika kylmä. Hih.
Kirsikka ja aarre rv 35+2
Sitä vaan toivoo niin kovasti joka päivä, että josko jo tänään saisi sen oman pikkuisen syliinsä! Mutta odottavan aika on niiiin pitkä!
Jotenki se vielä maksimoi tän odottamisen kurjuuden, kun neuvolassakin on jo monta viikkoa sanottu, että tuskinpa enää ensi viikolla nähdään, mutta kummasti mä sinne aina vaapun! No tiistaina sitten taas olis neuvolassa käynti.
Kaikki isommat lapset on syntyny melko liki laskettua-aikaa joten eiköhän tämäkin tiensä ulos löydä :)
Sitä meinaa olla yhtä malttamaton kun toi 2v uhmis!
Tulihan valitusvirsi, mutta annettakoon anteex..
4äippä 38 tasan!
olen voinut loistavasti koko raskauden ajan, mutta tämä viimeinen kuukausi on ollut kyllä yhtä väsymystä. yritän olla nukkumatta päivänokosia jotta yöllä tulisi uni silmään helpommin. ei auta, yöt menee valvoessa. viime yönä näin vielä painajaisia TYÖASIOISTA! mainittakoon, etten ole ollut töissä kuukauteen.
itkuherkkyyttä löytyy myös minulta. itken ihan pienimmästäkin asiasta.. välillä tuntuu siltä että kun teeveen aukaisee, tulee sieltä aina ohjelma joko raskaudesta joka menee pieleen, synnytyksestä jonka seurauksena lapsi kuolee tai pienen lapsen kuolemasta muuten. onko muut huomanneet saman asian (eli katsooko joku aamusarjaa " elämä käsissä" ?
huomaa että raskauden loppu alkaa olla jo niin käsin kosketeltavan lähellä kun täältäkin katoaa nimimerkki toisensa jälkeen.. nyt siis pidämme peukkuja mrs cruiserille!
Aikaa kurjaa sunnuntaita täällä vietetään!! Heräsin jo eilen kovaan päänsärkyyn, mutta se meni lääkkeillä ohi. Ja viime yönä heräsin sitten siihen uudestaan, eikä Panadolit enää auttanutkaan... Olen maannut koko aamun sängyssä ihan reporankana, äsken pakottauduin syömään, kun tuon rask.diab. takia täytyy syödä...
Mies on töissä ja esikoinen on onneksi jo kuusi, suostuu leikkimään itsekseen ja katsomaan videota. Musta ei taida tänään olla mihinkään. Soitin aamulla seittämältä äitipolille, kiireinen kätilö sanoi vain, että huomenna neuvolaan mittauttamaan verenpaineita. Olis varmaan pitänyt selittää, että tää pää ei ole sillai pikkusen kipee, vaan ihan sikakipee. Meidän äiti tossa soitti. Hänellä on verenoainetauti ja oli tosi huolissaan tästä särystä, kun kuulostaa ihan samalta kun hänellä silloin kun paineet on liian kovat... Ehkä soitan vielä uudelleen äitipolille, jos/kun tämä jatkuu.
Meni tosi omanapaiseksi. Ei ole kotona ketään, jolle valittaa. Tänne oli hyvä tulla sitä tekemään... Voikaahan paksusti ja jakaantukaa siihen valmiit!! Minä olisin ainakin ensikmmäisenä jonossa, jos sellainen olisi!!!
t. Maituliini 39+0
plääh...ei taidettu lähtee nyytin hakuun v.loppuna :(
kaamea alaselän särky ollut pe illasta lähtien.
toivotaan että uudet nyytin hakiat tulevat ilmoittelemaan
kuulumisiaan ja vointeja :) *kateellinen*
eilen saatiin laatikollinen vauville vaatteita, nyt noita on kyllä kertynyt sellainen määrä että vaatteilla pukisi 3vauvaa yhtäaikaa.
eilisestä naapurin auttamisesta loppusiivouksessakaan ei ollut sitten apua :(
taidan alkaa painelemaan pisteitä nilkoista ja varpaista ;)
tietty tuo kiinalainen ruokakin maistuisi mutta jääkaapissa eilistä itse tehtyä pizzaa, namskis
vointeja kaikille, ilmoitelkaa jos lähtö lähellä ;)
KIRSIKKA: Olitko Caribiassa bikineissä? En kyllä ollut itse siellä mutta mieheni ja lapseni olivat, enonsa ja hänen puolison kanssa ja heti tietty kysyin että oliko siellä raskaana olevaa naista :) Olivat siellä noin 14- 16.30 välisenä aikana. Toinen meidän tytöistä on tumma (4v) hiuksinen ja hänellä oli oranssit bikinit ja toinen (2v) vaaleahiuksinen ja turkoosit bikinit. Polskivat siellä lastenaltaassa varmaan aika lailla. Niin ja puhuivat isänsä kanssa ruotsia:) Mukana ollut eno oli noin 2 metriä ja vaalea. (kivat tuntomerkit :)))
Mun piti tulla mukaan mutta kun ei ollut niitä bikineitä ollenkaan:) tai siis ei mene enää päälle vaikka kuinka änkeisi.. Kävin töissä sillä aikaa sitten.Hauska yhteensattuma!!!
PIKKUSISKO: meillähän on sama LA. Mietin vaan että mistä sulla on se laskettu? Mun viimeiset menkat on olleet 2.3 ja TYKS:n lääkäri sanoi että noiden perusteella ja normaalilla kierrolla tollaista LA:ta ei voi saada että oikeasti se olisi 9.12 mutta neuvolan kone antoi mulle tollaisen LA:n. Mietin vaan miten se sulla on määritetty...
Sanoi että lisää aina menkkojen päivään + 7 päivää ja vähennä kuukausista 3 kk niin saat lasketun ajan...
eli 2.3 olis 2+7= 9 ja 3-3= 12 = 9.12
tai 22.10 olis 22+7= 29 ja 10-3 = 7 = 29.7
En vaan tajua miten neuvolassa voi saada vääriä laskettuja aikoja.. menee hilseen yli..
Ilmalaiva:Minulla ei ollut eilen caribiassa bikineitä, mutta bongasin kyllä vauvavatsaisen naisen bikineissä. Minulla oli ihan musta kokouimapuku, missä on rintojen alapuolella vaaleanpunainen tere. Varmaan tunnistaisin miehesi jos nyt näkisin, tosin porukkaa oli aika mukavasti lapsiperheitä ainakin. Me lähdimme altaasta pois n. klo 14.45, kun bussi lähti kohti hämettä.
Ihan pikaisesti kysyn, että missäkohtaa nuo pisteet ovat?
Ja ilmeisesti ovat siis nää akupisteet, jotka auttavat synnytystä käynistymään?
-mm-
erkkierika:
taidan alkaa painelemaan pisteitä nilkoista ja varpaista ;)
nilkassa ja pottuvarpaassa.
enään en löytänyt sitä sivua missä oli ohjeet :(
noi babyidea:n ohjeet ihmeelliset
mä oon luovuttanut jo, toivon vaan että vavi syntyisi tänä vuonna :D
Eipä tullut meillekään vauvelia tänä viikonloppuna... Tänään kyllä kaupassa supisteli ihan kiitettävästi ja jatkui kotonakin, mutta pitkä ja kuuma suihku rauhoitti supistuksia. Kivuttomasti tuo supistelee, mutta sangen aktiivisesti eli toivottavasti harjoitus tekee mestarin ja kun kipeiden aika koittaa niin on niin priimakunnossa, ettei niitä tarvitsisi kauaa kestää ;-) Sopii toivoa juu...
ILMIS: la tuli neuvolasta, mut olin itse päätynyt kai suurin piirtein samaan laskettuun aikaan jollain vauva-lehden raskauskiekolla tms, en muista ihan tarkkaan. Mulla viimeiset menkat ollut myös tuolloin 2.3 eli tiedä siitä sitten. Tosin TYKSin mielipidettä vois siinä mielessä pitää oikeana, että tämä kaveri on ollu sekä np- että rakenneultrassa 3-4 päivää pienempi kuin viikot antoi odottaa. No, ulos se tulee kun on tullakseen meillä kun ei sectiosta ole sovittu...
Tais MrsCruiser todellakin jäädä synnytyspuuhiin, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Nyt kohta unten maille niin jaksaa taas herätä uuteen päivään huomenna.
Ai niin, oliko se äitikuu, kenelle neuvola povaa aina vauvan syntymää? Olen kohtalotoveri, viikosta 34 lähtien on aina ennustanut, ettei nähdä enää, mutta enköhän minäkin sinne taas keskiviikkona vaapu ihmettelemään niinkuin aina tähänkin asti... Pääkivusta kärsi joku, tsemppiä!!!!
Tiina 38+3
kaikille nyyttinsä jo saaneille!!!
Täällä taasen on viimeisen kuukauden lääkärit varoitelleet ettei täältä vielä tulla ulos. Saa siis varautua siihen että menee yli (la 14.12.). Taidan olla " outolintu" kun paikat vaan menee tiukemmin kiinni ja kohdunkaula senkun pitenee!! Onkos muilla ollut samanlaista?
Maanantaina kävin taas ultrassa, viikkoja oli silloin 36+4. Istukka oli noussut riittävän kauaksi kohdunsuulta, alatiesynnytys siis turvallista siltä osin. Vaavi oli kasvanut, on edelleen pienehkö (2,6kg) mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään. Ja kohdunkaula kuin sementtiä (lääkärin sanoin). Mutta sitten se pommi putosikin niskaan. Lapsivettä oli liian vähän ja huomenna (maanantaina) uuteen kontrolliin. Jos vettä on normaalisti, odotellaan. Mutta jos sitä on edelleen vähän, niin käynnistys on edessä. Huijui, kun säikyttelevät!! Nytkin lääkäri sanoi ensin ettei tää synny ennen laskettua aikaa ja seuraavassa lauseessa on käynnistämässä 2,5 viikkoa ennen sitä....
Mitenhän mahtaa käynnistys onnistua, jos paikat on todella tiukasti kiinni? Onko kellään kokemuksia?
Onhan tässä ollut viikko aikaa sulatella, mutta kylläpä huominen sairaalakäynti voikin jännittää. Nyt sitten on ihan " virallinen ja luvallinen syy" unettomaan yöhön...
Tulipa vuodatettua pitkästi pelkkää omaa napaa. ;)
t. panikoiva sinikello ja salamatkustaja rv37+3 (vielä muutaman minuutin)
Ensi yönä taitaa aueta taas yksi luukku joulukalenteristamme! Onnea matkaan, bd bd bd!
Tinuri *täpisee*