Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisella varallisuudella jäisitte oravanpyörästä?

Vierailija
18.03.2023 |

Lähiaikoina oon alkanut haaveilla elämästä ilman velvoitetta työntekoon. Onko joku koittanut? Kuinka paljon pitäisi olla sijoituksissa, että ne tuottaa riittävästi elämään? Tai ootteko ihan vaan kuluttaneet säästöjä stressaamatta siitä riittääkö ne loppuelämään asti?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella että tuotto pitäisi olla sama kuin saan palkkaa nyt eli noin 3200 (netto) pitäis jäädä käytettäväksi kuluihin.

Pidätkö realistisena että pääset joskus tuohon tasoon?

Vierailija
22/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto olisi velaton niin noin tonni kuukaudessa riittäisi hyvin. Eli sanotaan että sijoituksiin noin 600t riittäisi.

Mitä iloa olisi elämästä, jossa juuri ja juuri tulisi toimeen tekemättä töitä? Mihin sen ajan sitten käyttäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oravanpyörästä pääse pois oikeasti kuin elämän lopettamisen kautta. Noista muiden kirjoittamista huolimatta.

Vierailija
24/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelen juuri samaa. Riippuu paljon siitä, mitä menoja on. Pieni asunto, jossa halpa yhtiövastike ja jos ei ole autoa tai mökkiä tms, niin pärjää vähemmälläkin.

Karkeasti voi arvioida, että 100 000 euroa voi realistisesti tuottaa 200 käteen kuussa. Inflaatio tosin nostaa hintoja eli sillä saa vuosi vuodelta ostettua vähemmän.

Vierailija
25/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltsi täälläkin.

Harrastukset ja sairastumisen varallekin tuo on hyvä summa jäädä vapaalle töistä.

Vierailija
26/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto olisi velaton niin noin tonni kuukaudessa riittäisi hyvin. Eli sanotaan että sijoituksiin noin 600t riittäisi.

Melko vaatimaton tuotto-odotus.

Vierailija
27/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää 3000€ tilillä ja keskimäärin 1000€ kuukausitulot. En ole koskaan ollut mukana oravanpyörässä. On kiva tehdä puutarhurin töitä puolet vuodesta. Luonnon kierron tahtiin on hyvä elää.

Vierailija
28/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa olisi elämästä, jossa juuri ja juuri tulisi toimeen tekemättä töitä? Mihin sen ajan sitten käyttäisi?

Tarvitseeko aikuinen ihminen mielestäsi jonkun päivähoitopaikan (työ), missä pomo keksii tekemistä päiväksi? Onko työ mielestäsi kaikille unelmien ja elämän täyttymys? Jos saa vapaasti valita, voi tehdä vaikka mieleistään vapaaehtoistyötä, opiskella omaksi ilokseen kieliä tai mitä ikinä keksiikin.

Vierailija
29/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää 3000€ tilillä ja keskimäärin 1000€ kuukausitulot. En ole koskaan ollut mukana oravanpyörässä. On kiva tehdä puutarhurin töitä puolet vuodesta. Luonnon kierron tahtiin on hyvä elää.

Jostainhan ne tulot tulee. Oletatko sitten yhteiskunnan elättävän?

Vierailija
30/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin laskeskellut. Tähtäin on vajaan kymmenen vuoden päässä, kun lapsi on parikymppinen. Sitten myyn asunnon ja ostan jonkun pikkumökin jostain muuttotappioalueelta, luultavasti Pohjois-Suomesta. Nykyiset säästöt/sijoitukset ehtivät kasvaa kummasti siihen mennessä, lisäksi asunnon myyntivoitto, niin puhutaan n. 300k omaisuudesta. Ja sen pitäisi kyllä minulle riittää, koska en laske vain tuottojen varaan, onhan se itse pääomaakin käytettävissä. Ja olen myös laskeskellut niin, että jotain osa-aikaista/kausittaista työtä voin tehdä lisätuloja saadakseni.

Vierailija
31/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko vaatimaton tuotto-odotus.

Ite ainakin laskin sen niin että voin kuluttaa miettimättä mitä jää jäljelle, eli ilman tuottoa tuo kaikki olis kulutettu sitten 90-v. Tuotot vaihtelee niin paljon, miten paljon niiden varaan sitten voi vuosikulutustaan jättää?

Vierailija
32/35 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan ne tulot tulee. Oletatko sitten yhteiskunnan elättävän?

Niin, saan palkkaa työstäni ja lopun vuodesta olen oikeutettu työttömyysturvaan. En vaan koe olevani oravanpyörässä, kun teen järkevää työtä luonnon rytmin mukaan.

Ei kai kukaan oikeasti ole luopumassa kaikista yhteiskunnan tuista ja eläkkeistä näissä haaveissa?

Vierailija
33/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään lapsettomaksi, mulla ei oo enää mitään syytä ylläpitää tätä yhteiskuntaa...

Hallituksen kannattaisikin miettiä kenen syntyvyyttä tukee... Minulle 1 yrityskerta maksaisi yli 12 000€.

Vierailija
34/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys näinä aikoina kun EU meinaa pistää Suomalaisten asumiskulut totaalisesti uusiksi väen väkisin.

Vierailija
35/35 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2m

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi