Olisiko sinusta ihan ok jos olisit käynyt kampaajalla ja saanut jotain täysin uudenlaista hiuksiisi eikä kukaan ystävistäsi kommentosi asiaa mitenkään?
Oikeasti siis jotain näkyvää muutosta, värjäys, radikaali leikkaus tms?
Kommentit (17)
Olisi ok. Minä en koskaan halua tehdä hiuksilleni mitään niin radikaalia että se poikisi huomiota.
Viimeksi kävi niin. Yksikään läheisempi ystävä ei sanonut sanaakaan mutta vieraammat kommentoivat kyllä. Edellisestä kampaajalla käynnistä oli pitkä aika ja hiukset päässeet huonompaan kuntoon joten ero oli huomattava.
No on ehkä vähän outoa, jos ei millään tavalla kommentoisi. Tosin en minä siitä hernettäkään nenään vetäusi. Ehkä reagoisivat asiaan myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävi niin. Yksikään läheisempi ystävä ei sanonut sanaakaan mutta vieraammat kommentoivat kyllä. Edellisestä kampaajalla käynnistä oli pitkä aika ja hiukset päässeet huonompaan kuntoon joten ero oli huomattava.
Näin siis minullakin. Lahjoitin pitkät hiukseni peruukiksi ja leikkautin lyhyen pixien tilalle. Työkavereiden kanssa juteltiin aiheesta paljonkin mutta ystävät eivät sanoneet sanaakaan (enkä siis itsekään kertonut / ottanut puheeksi esim. tuota peruukkilahjoitusta). Jäi kyllä vaivaamaan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei ole viisasta kommentoida kenenkään ulkonäköä yhtään millään tavalla.
Jännä ettei ns. vieraampien työkavereiden kanssa ole mitään ongelmaa puhua aiheesta ja saada kehuja yms mutta läheisiltä ystäviltä ei kuule sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on siis ilmeisesti nykyään näin. Ymmärrän kyllä esim. painon osalta mutta aion kyllä läheisille jatkossakin mainita nätin kampauksen tai hienon neuleen. Toivottavasti kertovat jos eivät tykkää että kehutaan.
Olisin vain tyytyväinen. Minusta on epämiellyttävää, jos vaatteitani tai ulkonäköäni kommentoidaan.
Ajattelisin ehkä, että hienotunteisuuttaan eivät halua sanoa mitään, koska muutos ei ole onnistunut. Ei toisaalta haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin ehkä, että hienotunteisuuttaan eivät halua sanoa mitään, koska muutos ei ole onnistunut. Ei toisaalta haittaisi.
Vaikka 10 työkaveria kehui muutosta ja 3 ystävää ei sanonut mitään, niin tulkitsisit tilanteen näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka 10 työkaveria kehui muutosta ja 3 ystävää ei sanonut mitään, niin tulkitsisit tilanteen näin?
Olen eri mutta kaikki ei voi tykätä samoista asioista. Ehkä näiden kehujien mielestä hiukset tosiaan oli hienot ja muiden mielestä ei. Itsellä olen huomannut että varsinkin kun on tehnyt jonkun isomman muutoksen hiuksiin niin se jakaa mielipiteitä.
Miten teidän elämä voi olla noin vaikeaa?
Olis OK, jos et tekisi tyhmiä kyselyjä.
Ei nykypäivänä saa kommentoida toisen ulkonäköä, vaikka kommentointi olisi positiivista.
Viimeksi eilen kävin työterveyshoitajallani.
Hän oli jotenkin meikannut eri tavalla ja suoristanut hiuksensa. Laihtunut jonkin verran, vaikka oli ennenkin hoikka. Näytti mielestäni todella upealta, niinkuin aina.
Multa pääsi lipsahtamaan "hei, mä en ollut tunnistaa sinua kun näytät niin erilaiselta".
Ai, millä tavalla? Kysyi hän.
"Positiivisella tavalla".. öö siis en tietenkään meinaa että olisit ennestään näyttänyt pahalta... Eiku... Noh.. ehkä on parempi että olen nyt hiljaa ja puhutaan vain työterveysasioista.
Tarkoitukseni vilpittömästi oli vain heittää jotain kevyttä, "hei kiva kampaus" juttua, mut munilleen meni.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, kun vastaanottoa loppui, me molemmat itkettiin ja halattiin toisiamme 🥰
M40
Kukaan ystävistäni ei kommentoisi?
Olisi edes se ensimmäinen ystävä..
Kyllä ihmisillä on ongelmat.
Nykyään on niin että itse pitää ottaa puheeksi ensin niin tiedetään että on ok puhua