Sinä, jolla on immuniteettia heikentävä lääkitys (biologinen lääke, trexan tms)
Onko vastustuskykysi heikentynyt? Saatko helposti flunssan, jos tapaat jonkun kipeänä olevan ihmisen?
Kommentit (29)
Täysin yksilöllistä, vaikuttaako vai ei. Eihän kaikki lääkkeitä käyttämättömätkään sairasta yhtä usein/vakavasti. Toiset sairastelee enemmän kuin toiset.
Mulla mennyt seuraavia biologisia lääkkeitä: Erelzi ja Simponi. Ei ole ollut vaikutusta sairastavuuteen.
Solusalpaajista mennyt Trexan, mikä aiheutti hirveää pahoinvointia ja siksi lopetettu.
Muista reumalääkkeistä mennyt Oxiklorin, kortisoni ja Salazopyrin. Salazopyrin on malarian estolääke ja ilmeisesti estää muitakin sairauksia, koska ne vuodet, jotka se lääke meni olin täysin terve aina, vaikka olisin ollut missä pöpömyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mennyt seuraavia biologisia lääkkeitä: Erelzi ja Simponi. Ei ole ollut vaikutusta sairastavuuteen.
Solusalpaajista mennyt Trexan, mikä aiheutti hirveää pahoinvointia ja siksi lopetettu.
Muista reumalääkkeistä mennyt Oxiklorin, kortisoni ja Salazopyrin. Salazopyrin on malarian estolääke ja ilmeisesti estää muitakin sairauksia, koska ne vuodet, jotka se lääke meni olin täysin terve aina, vaikka olisin ollut missä pöpömyllyssä.
Kärsitkö koko trexanin ajan pahoinvoinnista?
Ei mitään vaikutusta vastustuskykyyn
Minulla Enbrel on mennyt jo vuosia ja olen ollut terve koko sen ajan. Koronakin meni päivän päänsäryllä ohi.
Oletteko lopettanut biologista silti hyvin pärjännyt? Mitä mieltä lääkärit?
Vai aloitettu uudestaan, kertokaahan!
Mejoject ja Humira. En ole huomannut vastustuskyvyn alenemista.
Lisää kokemuksia?