Edes streptokokki A virusta ,ei meillä osata hoitaa .
Siihen olisi tarvittu vain antibiootti kuuri ettei lapsi olisi kuollut.
Tämä on järkyttää kuinka osaamatonta meillä on terveydenhoito.
Ambulanssikaan ei ensin meinannut viedä Äitiä ja lasta sairaalaan .
Kommentit (6)
Surkeaksi on mennyt. Minäkin jouduin vaatimaan testin peräaukolta, kun päiväkodissa oli Streptokokki A:ta liikkeellä ja lapsellani oli suolisto-oireita (= ripulia, kutiseva peräaukko ilman matoja, tein teippitestin itse), mutta nielussa ei ollut tunnusomaisia vaaleita pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaksi on mennyt. Minäkin jouduin vaatimaan testin peräaukolta, kun päiväkodissa oli Streptokokki A:ta liikkeellä ja lapsellani oli suolisto-oireita (= ripulia, kutiseva peräaukko ilman matoja, tein teippitestin itse), mutta nielussa ei ollut tunnusomaisia vaaleita pisteitä.
Korjaan aloitustasi, että se on bakteeri eikä virus.
Joo, ensin kannattaa erottaa bakteerit ja virukset toisistaan.
Ihan järkyttävää. Kertakaikkiaan lohduttoman surullinen asia. Itkettää. Pienen ihmisen elämä loppui koska lääkärit eivät tajunneet tehdä yhtä testiä.
Pitääkö nykyään ihan oikeasti KAIKKI asiat osata vaatia ihan itse.
Minulla itselläni on ollut paha Streptokokki ja jouduin sairaalaan neljäksi päiväksi. Se etenee hyvin nopeasti ja yhtäkkiä olo onkin sitten todella kehno.
Mä sain työterveydestä nieluviljelyn ja sieltä todettiin angiina. Siinä vaiheessa jo oksentelin. Kotiin menin ja kääriydyin peittoihin kunnes työterveyslääkäri onneksi soitti, että nyt kannattaisi lähteä sairaalaan. Se soitto pelasti varmaankin mun hengen koska itse en tajunnut olevani vaarassa.
Sairaalassa makasin sängyssä käytävällä useita tunteja ja varmaan 5 tuntia ennen kuin pääsin lääkärille . Illalla myöhään vasta tajuttiin laittaa antibioottitippa, varmaan aika viime tipassa koska mä aloin jo nähdä erilaisia valoja. Olin niin sairas.
Se mikä ihmetytti oli se etteivät ne ottaneet sitä angiinaa tosissaan vaan luulivat että mulla on oltava jotain muuta joka tekee olon noin huonoksi. Ottivat keuhkokuvia ja epäilivät aivokalvontulehdusta.
Eivätkö ne lääkärit tosiaan vieläkään ymmärrä, että ihan perus angiina Streptokokki voi mennä tosi pahaksi. Tosi tosi pahaksi ja sitten on jo todella kiire.
Jälkiviisaus on sitä parasta viisautta.
Mika Salmela sanoi Perjantai-ohjelman haastattelussa, ettei perusterveydenhoitoa ole voitu kehittää 20 vuoteen. Suuri osa kansasta on työterveyden piirissä, ja julkinen puoli on rapautunut.