Haaveilen aina toisesta miehestä.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä pian 18 vuotta eli puolet elämästäni. Nyt olen myöntänyt itselleni että rinnallani on ollut aina tavalla tai toisella toinen mies. Useimmiten olen ollut ihastunut johonkin mieheen, joka on tullut tielleni matkan varrella ja tämä mies ei ole koskaan saanut tietää ihastumistani. Sitten ikävämpi puoli, olen myös pettänyt ja elänyt suhteessa muutaman miehen kanssa. Miehelläni ei ole aavistustakaan tästä riippuvuudestani, koska olen perusluonteeltani ujo. Vedän kyllä miehiä puoleeni kuin tärpätti ja sen myös mieheni on huomannut, siksi on monesti huolissaan kun lähden yksin ulos. Olen päättänyt etten enää petä, mutta ajatuksissa vilisee muita miehiä edelleen. Rakastan miestäni yli kaiken, mutten voi itselleni mitään.
Kommentit (14)
Minullakin on melkein aina ollut jonkin asteinen toinen elämä. Onhan tähän varmaankin jokin hieno psykoanalyyttinen selitys, mutta ...
Hei,
Sinun pitäisi nyt istua ja mietiä tilannetta kunnolla. Pettäminen on todellakin väärin. Jos rakastat miestä jonka kanssa nyt olet, sinun pitäisi nyt ottaa itseäsi kunnolla niskasta kiinni. Satutat toista todella pahasti. Hänen elämä menee näin hukkaan...
Usein pettämisen taustalla on huono itsetunto. Ihminen ei itse tiedosta sitä. Vaikka hän olisikin tyytyväinen oman ulkonäköön jne. Taustalla on kuitenkin usein epävarmuus. On tarve todistaa olevansa joku ja haluttu. Vaikka rakastakin toista ja luule omistavansa hyvän itsetunnon taustalla on silti se huomion kaipuu. Tarve tuntea että kelpaa. Hyvin usein huonoa itsetuntoa potevat tekevät huimia tilastoja iskemisen rintamaalla.
Toisena syynä on riippuvuus rakastumiseen tunteeseen. Pitäsi kuitenkin tässä kohti oppia erottamaan rakastumista ja rakastumista. Tunne jonka nämä ihmiset tuntevat tässä ei ole sitä aitoa rakastumista. Kuitenkin mikä onkaan kivemman tuntuista kun se ihastumisen huumaa. Se menee ohi jokaisessa suhteessa. Rakkaus aina muuttuu ajan kanssa. Tämä on elämän tosiasia.
Ihmisen on tarkoitus kasvaa rakkauden kanssa, sen avulla ja rakkaudessa. Ihmisen pitäsi oppia nähdä vaivaa rakkauden takia. Koska aito rakkaus sisältää paljon surua, pettymyksiä, sairauksia, arkea niin se on vaikea!
Koska rakkaus on ajan kanssa monimutkainen ja vaatii työtä, jotkut eivät jaksaa nähdä vaivaa sen eteen. On paljon helpompaa tavata sen uuden ja kokea sen huumaan. Ei ole velvoitteita, ei ole niitä väsyneitä kasvoja jotka tulivat rankkaan työpäivän jälkeen. Jos nyt aloittaisin tapaamisia jonkun uuden miehen kanssa niin tokihan se olisi niin helpomaa ja jännittävämää kuin mun oma mieheni. Koska ei tarvitse tehdä työtä sen rakkauden eteen. Menemme vaikka kaffelle ja molemmat yrittävät olla parhaimmillaan. Ongelman jäävät kotiin, rajähtänyt tukka jää kotiin, masentuminen jää kotiin jne. Mikä täydellinen illuusio! Tämä menee kuitenkin ajan kanssa ohi. Jokaisessa suhteessa tulee jossain vaiheessa arki. Miten lähemmäs toista pääsee sitä enemmän pitäisi olla selkäranka.
Eli elämällä kevättä koko ajan uudestaan elää siinä huumassa, illuusiossa, jossa kaikki on paremmin eikä ole niitä ongelmia ja paineita. Kuitenkin ne ongelmat ja paineet onkin se hieno osa rakkautta. Tässä kohti joku on heti eri mieltä. Me kasvaamme sen myötä. Itse asiassa selvitettyjen ongelmien jälkeen, kaiken kokemamme jälkeen rakastan miestäni vielä enemmän.
Rakkaudessa on vaiheita. Joskus voi tuntu siiltä ettei edes rakasta sitä toista. Tapahtuu hiipumista. Joskus taas tuntuu siiltä kuin olisi vasta rakastunut. Rakkaus, avioliitto, parisuhde on aina monimutkaista. Kaikilla on omat ongelmansa ratkaistavana omassa parisuhteessa.
Eli se kevät huumaa tuntuu paremmalta. Mieti kuitenkin pidemmän päälle sen tosiasian että se on aina väliaikaista! Mitä haluat oikeasti elämästäsi.
Illuusio ei voi koskaan tehdä sinua onnelliseksi.
Kolmanneksi taustalla on se valloittaminen. Yleensä tämä on miesten piirre. On myös naisiakin jotka tekevät näitä lukuisia valloituksia. Eli se vanha on jo valloitettu eli tylsä. Tästä voin kirjoittaa pitkään. Tässäkin on mukana tämä uuden ilo jne. Itsetunnon pumppaamistä tämänkin taustalla... Voin tosiaan puhua näistä loputtomiin. Helpottaisi huomattavasti jos saisi keskustella kanssasi eikä kirjoittaa tässä. Saisi vasta-argumenttejä ja ajatuksiasi paremmin esille... Anyways...
On mahdollista että et edes rakasta sitä toista. Voi olla että se on se syy miksi aina kaipaat ja vieläkin etsit uuta. Tämä on yksi mahdollisuus. Toisaalta, minä olen vahvasti sitä mieltä, että tekisit samoin seuraavankin kanssa. Uusi mies ei muuttaisi mitään. Sinulla olisi niitä samoja ongelmisa kuten nytkin.
Sinun pitäisi ymmärtää syyt miksi sinulla on näitä tuntemuksia. Kaipaat selvästi enemmän huomiota. Mieti näitä asioita kunnolla Et taida olla ihan sinut kanssasi. Mieti, että mahdollisesti taustalla on vain sen huuman ja nautinnon hakeminen. Joka kuitenkin aina menee ohi ja kaipaat uutta. Mieti että ehkä tämä on sitä itsetunnon ongelman aiheuttama tulos. Mieti että sinulla on ihminen joka rakastaa sinua. Miksi kaipaisit uutta? Hän ei tekisi sinusta onnellisemman. Mieti mitä parisuhteestanne puuttu ja yritä tehdä muutoksia omassa parisuhteessa.
Ehkä ette vietä riittävästi aikaa miehesi kanssa. Yksinäisyys ja toisen ihmisen seuran kaipuu voi olla sun pettämisien taustalla. ´
Huh, en saa kaikkia mut ajatuksia tähän esille. Minulla olisi vielä paljon sanottava.
....Rakastaja on naimisissa olevan naisen toinen suuri pettymys....
Mieti asioita. Et paranna tilannettasi vaan pahennat sitä jos et pysähdy...
myös täällä, ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Olen ajatellu mennä kallonkutistajalle juttelemaan, mistä tämmönen ainainen pettäminen johtuu!!! Pirulle kun antaa pikkusormen, niin se myös vie koko käden, ikävä kyllä... Kukaan ei pystyisi uskomaan, minkälaista kaksoiselämää vietän... Tänäkin viikonloppuna 3 eri miestä kaatanut.
Olen kirjoittanut viestin 4. Jatkan tästä hieman... Teillä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa olemassa. Ensimmäinen vaihtoehto on tehdä asialle jotain. Miettiä syyt omalle käyttäytymiselle. Ihminen pystyy hallitsemaan itsensä jos halua! Kaikki on ihan itsestään kiinni. Kukaan ei petä vahingossa. Ups mitä tuli tehtyä. Näin ei tapahdu. Kun sanotte että ette voi asialle mitään, niin se on vastuun siirtämistä. Ymmärrän toki mitä tarkoitatte... Kuitenkin kyse on vastuun siirtämisestä. " En voi asialle mitään...olen vain tälläinen" . Voit tehdä asialle asioita joita itse haluat tehdä. Ota vastuun elämästäsi. Istu ja mieti syitä omille tekosille ja päätä että toimit jatkossa eri tavalla. Se alkaa ihan pienistä asioista. Keskity mieheesi. Lähtekää lomalle kahdestaan. Tehkä jotain mitä ette ole ennen tehnyt. Viettäkää aikaa yhdessä ja keskustelkaa. Tämän lisäksi aseta itsellesi rajoja. Opi sanomaan ei. Kaikki alkaa pienistä kiusauksista ja myönnytyksistä. Älä anna pienten kiusausten viedä sua eteenpäin. Askel askelelta kävelet suoraan ojaan. Älä ota niitä pieniä askeleita. Sano itsellesi kiusauksen tuleen rajusti ei.
Toinen vaihtoehto: Jätä miehesi ja ole sinkku. Teet väärin sitä toista kohtaan. Jos rakastat häntä valitset vaihtoehdon yksi. Kuulosta rajulta, mutta näin se vain on. Vaikka hän ei tiedä mitä teet... Mieti jos hän tietäisi mitä teen haluaisiko hän jatkaa??? Niin... hän näke sua eri ihmisenä.
Kolmas vaihtoehto on sellainen jota en ehkä suosittele, mutta jotkut tekevät niinkin. Kerro kaiken omalle miehellesi ja anna pallon hänelle. Haluaisiko hän enää olla kanssasi. Jos haluaisi sinun on pakko muuttua. Luulen että tämä johtaa vaihtoehtoon kaksi, paitsi hän on se joka jättää sua. Ainakin hän tietää miksi erositte. Hän ansaitsee totuuden. Jos haluat jatkaa ja kerrot....todella vaikeata enää korjata asioita. Todella vaikeata saada luottamuksen takaisin. Se vie todella paljon aikaa ja voimia. Tämä vaatii voimia, kärsivällisyyttä ja paljon, paljon rakkautta. Jos sua ei edes kaduttaa ...niin mieti sitten mikä vaihtoeto on sinulle oikea.
Ihminen voi ottaa vastuun ja pitää ottaa vastuun omista teoista. Tiedän mitä tarkoitatte kun sanotte että ette voi asialle mitään. Tiedän myös sen, että jos sinä itse päätät, niin voi tehdä toisin. Sinä voit tehdä toisin!
... Jatkan tästä vielä... =)))
Ihminen ei voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan. Tässä tarkoitan siitä että et voi olla 100% omassa suhteessa ja samalla muiden miesten kanssa. Koska olet muiden kanssa et ole läsnä omassa suhteessa vaikka näin luulisit.
Ihmettelen suuresti siitä, että miehesi ei ole huomannut mitään. Kyllä sen nopeasti huomaa jos toinen pettä. Vaikka et tekisi mitään noin sanottua virhettä siinä mielessä että voisit paljastua....silti sen näkee.
Ihmettelen miten mies ei vaistoa sun tekemisiä.... En tiedä. Tai ehkä hänelläkin on muita samanlaisia menoja. Eihän sitä koskaan tiedä. Ok, nyt rupesin ilkeäksi.
On niin paljon asioita joista huomaa että toinen pettää tai haaveile muista. Vai huomaako ainoastaan naiset asioita niin nopeasti? Toisaalta ....ei, olen minä kuullut miehiltäkin että on huomannut...oli merkkejä...naiset ovat tässä asiassa usein herkempiä, erityisesti jos välittää ja on todella 100% suhteessa mukana niin vaistoa aika alussa jo...
Voisin kirjoittaa joskus oppaan mistä tietää että puolisosi pettää sua=)))))))))))))
....on paljon sellaisia asioita joita ei kaikki edes ajattele heti, mutta ne asiat kertovat suoraan mitä on tapahtumassa... onhan niitä klassisiakin merkkejä joista näkee että toinen valehtelee...pelkästään puheesta ja eleistäkin ...katseesta voi nähdä jos kaikki ei ole ihan niin kuin sinulle väitetään...
tulin vaan sanomaan että toisen luottamuksen pettäjä on:
- halveksittava
- kusettaja,
- valehtelija
ja
- RAUKKA.
Yhtä surkea tyyppi kuin taskuvaras, mummonryöstäjä tai lapsenraiskaaja.
t. Mies
Kirjoitat paljon, ja varmaan ihan mielenkiintoisiakin asioita, mutta en saa tolkkua kirjoituksestasi kirjoitusvirheiden takia.
Vierailija:
Kirjoitat paljon, ja varmaan ihan mielenkiintoisiakin asioita, mutta en saa tolkkua kirjoituksestasi kirjoitusvirheiden takia.
t. sivullinen, joka ymmärsi kyllä, mitä 4 ajaa takaa
Anteeksi. Kirjoitan yleensä hyvin nopeasti ja virheitä tulee. Toivottovasti joku saa sitä tolkkua.
Todella huonoa kieltä, kielioppivirheitä vilisee, hankalaa ja ärsyttävää lukea kun ei osata kirjoittaa. Vie myös uskottavuutta tekstiltä :-(
Kouluttakaa noita vastuuttomia ihmisiä. Kerrasta poikki.
Ei kannata kauan katsella. Todella vastuutonta.
Pettäjä on todella vastuuton ihminen jolla on todella huono itsetunto. Kaiken lisäksi ei ole omatuntoa oleenkaan.
Joku nyt yrittää olla kyyninen ja väittää kirjoitusvirheiden häiritsevän lukemista. Ei niitä kirjoitusvirheitä niin paljon ollut. Minusta asiat kirjoitettu selkeästi ja teksti hyvin jaoteltu sopivan mittaisiin kappaleisiin. Kiva kun jaksoit kirjoittaa noin paljon, 4!
leirissä on kaksi joukkuetta. meitä pettäjiä ja kaksoiselämää viettäviä on uskomattoman paljon. eli sympatiat alkuperäiselle - tiedän mitä se on eikä se miksikään muutu, jos osaat elää asian kanssa (ja ilmeisesti osaat niinkuin minäkin).
N32
...huomion kaipuu ja sen saaminen on ihanaa. Ja ymmärrän sun ajatukset hyvin...mutta toi systeemi johtaa vain ja ainoastaan ikävään loppuun. Nyt tai myöhemmin. Usko pois. Sä oot varmaan hiton seksy ja haluttava....ja tää onkin se ongelma.
Mut en nyt tästä sen enempää....kun tulee ittelle vastaavat muistot mieleen. Tsemppiä. Jne.
M35