Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ulkoilette lasten kanssa?

Vierailija
24.11.2006 |

Suunnilleen 1,5v lasten kanssa? Meillä 1h/pv, joskus vähän enemmän, kun kauppareissu päälle. Sitten taas huonolla kelillä pysytään sisällä. Pitäisikö tämän ikäisen ulkoilla jo enemmän? Huonoa omaatuntoa poden, kun ulkoilu on pakkopullaa ja silti lapsen vuoksi sitä on tehtävä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lisäksi illalla, jos ei ole muuta menoa.

Vierailija
2/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti päivässä kuulostaa ika vähältä, meillä 2v on päivittäin ulkona noin 4 tuntia, mutta on kyllä päivähoidossa, siis ei yleensä ulkoilla enää hoidon jälkeen jos ei ole jonnekin menoa kävellen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka usein ja kauanko kerrallaan? :)

Vierailija
4/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa käydään juu. Silti pakkopullaa. (Itse asiassa mieluummin olenkin omassa pihassa, jos lapsella siinä kaveri) Vaikeaa tällaiselle, joka on aina ollut sisäihminen. Senpä takia koitan nyt hahmotella, että paljonko ulkoilua olisi oltava/pv.

Vierailija
5/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta se oli tylsää, mutta puistossa kun näkee muita äitejä/kavereita/lapsia niin viihdyn itse paljon paremmin

t: 3

Kyllä mä ajattelisin että ainakin pari tuntia pitäs olla kun sitähän suositellaan koululaisellekkin.

Eikö lapsi enää nuku ulkona?

Vierailija
6/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 4-vuotias poika joka on aina ollut ulkoilu hullu, siitä lähtien ku oppi kävelemään. aamu päivästä käydään kaupassa sitten ollaan koti pihalla vielä. illalla käydään vielä leikkikentällä/pyöräilemässä/mäenlaskussa/luistelemassa. päivän saldo on 3-4h ulkoilua

Vierailija
7/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun kerkiän tuon 1h olemaan. Aina kova kiire laittaa ruokaa, syömiseen menee meillä kauan, sitten pukemiset ja ulos ja kas, taas kiire jo syömään ja nukkumaan. Sitä se on, koko päivä. Kiire kiire kiire. (Ihailtavaa siis, kun tuntikaupalla kerkiää/pystyy ulkoilla, älkää käsittäkö väärin kommenttiani)

Vierailija
8/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aamupäivällä 30min - 1,5 tuntia ja illalla 30min-1tunti. Mutta jos on huono ilma, illalla ei jakseta enää. Aamupäivällä myös kauppareissuja yms, nuo ajat sitä pelkkää puistoilua tms...

Kesällä sit taas enemmän, kun on illallakin valoisaa

Vierailija
9/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse tosi huono lähtemään ulos. pitäis kai enemmän.

Vierailija
10/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pitäisi...

Vierailija
11/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ikäinen ulkoilee kerran tai kaksi puolitoista tuntia päivässä.

Vierailija
12/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki silloin kun rankasti vettä sataa ulkoiluaika jää lyhyemmäksi. Mutta hyvällä säällä kaksi tuntia aamupäivällä ja kaksi tuntia iltapäivällä. Ja hyvin ehtii! Lapset 3,5v ja 1v10kk. Jos ulkoilu jää väliin on kaikki ihan känkkäränkkätuulella.

Vierailija
13/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iltapäivällä sama. Meillä ei ole pihaa, joten pitää

mennä puistoon.

Vierailija
14/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun on ollu sadetta ja pimeetä niin on ton pienimmän 1,5v ulkoilut jääneet aika vähiin. On menny muutama päivä ettei ole ollut ulkona ollenkaan, mutta muuten ehkä noin 1 tunti/päivä. Kunhan tulisi taas lunta niin sitten ulkoillaan varmaan 2-3 tuntia per päivä. Isompi lapsi 5-v ulkoilee itse kavereiden kanssa pihalla. Mielellään ulkoiluttaisin pienempääkin enemmän mutta kun on niin paljon kaikkea muuta; isomman kerhot ja harrastukset, ruoan laitot ja muut kotihommat sekä kyläilyt ystävien luokse....

Vierailija
15/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietää itse, että missä mennään ulkoilumäärän kanssa. Ulkoilu on ihan ok, jos on jotain erikoista tekemistä/katselemista, kuten tänään käytiin katsomassa sorsia rannalla. Ihana katsella lapsen ilmeitä ja reaktioita. Mutta sellainen perus-ulkoilu, eli että leikkikentällä hengaillaan juuri esim. se 1h, ei innosta sitten yhtään, suurimmaksi osaksi se on lapsen perässä " juoksemista" . Leikkikentälläkin ne samat leikkipaikat, liukumäet ja polkupyörät jne joka päivä. Tylsää. Tuleva pulkkamäkikausi ei voisi vähempää kiinnostaa suoraan sanottuna. Mutta kuten sanottu, näin puhuu sellainen, joka on itse todellinen sisäihminen, jonka täytyy ryhdistäytyä lapsen vuoksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi