Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuettu loma. Kokemuksia?

Vierailija
18.03.2023 |

Haimme tuetulle lomalle kylpylään.
Emme ole ennen olleet sellaisella.
Onko täällä ketään joka olisi tuollaisella lomalla käyneet?
Mietin sitä että onko pakko osallistua niihin aktiviteetteihin joita siellä järjestetään? Haluaisimme lomailla kuitenkin ihan oman perheen kesken tavallisesti eikä niin että ollaan joku ryhmä tuettujen lomailijoiden kesken ja pakko lähteä laavulle makkaranpaistoon tai pelaamaan jotain pallopeliä tai osallistumaan ryhmäytymisleikkeihin.
Ei kuitenkaan mihinkään kuntoutukseen olla menossa vaan lomalle niin sillä mietin kuinka pakollisia nuo järjestettävät aktiviteetit on?
Perhelomalle haettiin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta muutamien vuosien takaa, itseäni askarrutti ihan samat asiat kuin suakin. Jotenkin nolotti että muut näkisi että ollaan jotenkin erilaisia kuin muut hotellivieraat. Mutta siis ei ole pakko osallistua niihin järjestettyihin juttuihin, toki osa niistä on voi oikeasti olla ihan mukavia ja jos sattuu joku kiinnostamaan niin sinne vaan. Mekin muistaakseni osallistuttiin yhteen johonkin kiinnostavaan lasten puuhaan, muuten lomailtiin normaalisti ja nautittiin valmiista pöydästä ja kylpylästä🙂

Vierailija
2/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän "leima otsassa" lomailua, mutta toki jos ei ole muuhun varaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin hain nyt ensimmäistä kertaa tämmöiselle tuetulle lomalle. Ja mietin aivan noita samoja asioita. Joten kiitos vastauksesta, että osallistuminen ei ole pakollista.

Vierailija
4/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin paljon ongelmia ja sairauksia perheissä että mun mielestä on tosi hienoa jos välillä pääsee lomailemaan jos muuten sellaista mahdollisuutta ei ole. Oon kiitollinen kun meidänkin perhe aikanaan pääsi, siitä sai arkeen jaksamista pitkäksi aikaa. Eikä se mitään leima otsassa- lomailua ole niin kuin joku kapeakatseinen asian ilmaisi.

Vierailija
5/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja hyvä tietää ettei ole pakko osallistua kaikkeen. Toki jos jotakin kiinnostavaa on niin voidaan osallistua mutta jos halutaankin tehdä jotain ihan muuta mitä ohjelmassa on niin olisi ollut kurjaa jos olisi pitänyt elää kurssikalenteri kädessä vaikka on lomalla ja stressata sitten sitä.

Kunpa nyt vaan päästäisiin lomalle! Pistettiin vain yksi toive ja nyt harmittaa ettei laitettu muita vaihtoehdoiksi.

Ap

Vierailija
6/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät tulee sinne pyörimään ja luulevat olevansa jotakin.

Vierailija
7/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja hyvä tietää ettei ole pakko osallistua kaikkeen. Toki jos jotakin kiinnostavaa on niin voidaan osallistua mutta jos halutaankin tehdä jotain ihan muuta mitä ohjelmassa on niin olisi ollut kurjaa jos olisi pitänyt elää kurssikalenteri kädessä vaikka on lomalla ja stressata sitten sitä.

Kunpa nyt vaan päästäisiin lomalle! Pistettiin vain yksi toive ja nyt harmittaa ettei laitettu muita vaihtoehdoiksi.

Toivottavasti pääsette lomalle🌸

Vierailija
8/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu useammankin kerran. Ekalla kertaa ajattelin kuten sinä, häpeilin jne. Mutta mihinkään ei ole pakko osallistua eikä hotellin muista lomailijoista eroa mitenkään siksikin. Ruokaa saa paljon ja se on yleensä hyvää. Iltapala on vain tuetulla lapsiperhellmalla, mutta sinnekään ei ole pakko mennä.

Mun mielestä nuo yhteiset ohjelmat on just kivoja! Lapset tykkäävät. Ohjelmaa on niin paljon, ettei kaikkeen edes ehdi osallistumaan, jos kylpyläänkin haluaa ehtiä:) Meillä oli mm paidan painatusta, wiifit-peliä, fanttifutista ja rastisuunnistusta, kun viimeksi oltiin. Vuosia sitten oli kalastusta ja laavuretki. Riippuu niin paikasta ja vuodenajasta.

Toivottavasti pääsette lomalle! Jokainen sinne pääsevä on lomansa taatusti ansainnut, ei sinne helpolla paikkaa saa!

Vierailija
9/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Kunpa nyt vaan päästäisiin lomalle! Pistettiin vain yksi toive ja nyt harmittaa ettei laitettu muita vaihtoehdoiksi[/quote kirjoitti:

Tähän vinkkinä, että lomatoimistoon voi myös soittaa ja pyytää lisäämään toiveita listalle! Osaavat sieltä kertoa, mihin kannattaa hakea, jos sinne ei ole tunkua.

Vierailija
10/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämäänhän sinne mennään. 

Vierailija
11/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä haette tuetulle lomalle ?

Vierailija
12/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko ylpeästi normalisoida erilaiset elämäntilanteet? Sinulla ei ole mitään hävettävää.

Vierailija
13/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät tulee sinne pyörimään ja luulevat olevansa jotakin.

Oletpa ilkee. Mene polskimaan sellaseen kylpylään, minne ei myönnetä tuettuja lomia.

Vierailija
14/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja olimme vain kylpylässä ja söimme. Koin stressaavaksi sen kaiken aikataulun vapaa aikaa ei ollut ollenkaan. Jis miettii että muille vieraille mainostetaan että tervetuloa nauttimaan kiireettömyydestä ja rentoutumaan niin tuetut lomalaiset menevät kellon kanssa paikasta toiseen. Outoa mutta hyvin suomalaista. Jos on köyhä on pakko olla vajaa ja kuin lapsi ja ohjelmaa on pakko raasuolle järjestää. Muissakin köyhien jutuissa olen huomannut saman.

Vierailija
15/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain muutama vuosi sitten kahden teinin kanssa kylpylälomalle, olen yh.

Teinit sai ison vuoteen, minulle jäi upottava ja epämukava sohva. Autistinen teini ei uskaltanut lähteä ruokailemaan uudessa paikassa, vaan saimme luvan viedä hänelle ruuat huoneeseen.

Tätä alkoi sitten eräs toinen asukas kovaan ääneen huutelemaan ravintolassa että varastamme toisen teinin kanssa ruokaa mukaan.

Ei ikinä enää.

Vierailija
16/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tuettu loma , kuka sen maksaa

Vierailija
17/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan pakko osallistua aktiviteetteihin, eikä sitä tarvitse myöskään lomaohjaajille selitellä, nuo ohjatut aktiviteetithan ovat vain bonusta :) 

Eikä ole mitään leima otsaan-meininkiä, noita lomia haetaan ja myönnetään monin eri perustein. 

Vierailija
18/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tuettu loma , kuka sen maksaa

Tuettu loma on esim vähävaraisille tarkoitettu loma jossa osan lomasta maksaa esim veikkaus.

Me maksetaan itse jos vaan päästään niin 125 euroa/henkilö, siis yli 16 vuotiaat maksaa tuon. Alle 16-vuotiaat ilmaiseksi. Me maksetaan meidän viiden vuorokauden lomasta 375 euroa ja loput avustetaan.

Loma on täyshoito eli aamupala, lounas ja päivällinen kuuluu ja perhelomilla myös iltapala.

Mietin nyt sitä että kuinka vaikeaa tuolle lomalle on päästä?

Oletteko te lomilla olleet päässet aina kun olette hakeneet?

Ap

Vierailija
19/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kertaa pääsimme heti, kun oli taloudelliset syyt. Sen jälkeen saa hakea kolmen vuoden välein. Itse haimme kyllä pidempäänkin, vaikka oli pätevät taloudelliset ja terveydelliset perusteet. Näiden kertojen välillä oli siis lähes 10vuotta. Suosituille paikoille ei kannata hakea, jos tärkeää on varmasti saada paikka. Eteläisen Suomen suuriin kylpylähotelleihin eniten hakijoita.

Lämmin suositus Lohja-Spalle jos Helsingin läheltä hakee! Suomen paras buffeepöytä?!

Vierailija
20/40 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etusijalla on mun mielestä sellaiset jotka eivät ole ennen olleet tuetulla lomalla. Ja onhan siinä kriteerit, ei sinne noin vain pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan