Ahdistus
Nyt ollut todella kovaa ahdistusta, ei vaan meinaa millään loppua. Tuskaista oloa aamusta iltaan. Olisiko vinkkejä miten päästä pois kierteestä? On ollut paljon terveyshuolia niin jotenkin stressi jättänyt elimistön stressitilaan, sydän hakkaa ja mahasta kourii. Jotenkin pitäisi saada höllätä, mutta ei ihan niin yksinkertaista vaikka kuinka yrittää toitottaa itselle ettei mitään hätää ole. Onko muita linjoilla niin sais vertaistukea. Kyse siis pahasta ahdistuksesta ei vähän tässä allapäin.
Kommentit (28)
Mielenterveystalo.fi sivuilta löytyy omahoito-ohjelmia, esim. ahdistuksen hoitoon, joita voi itsenäisesti tutkia.
Yleensä psykoosilääkkeitä ei ensimmäisenä ahdistukseen määrätä, vaan esim. ssri lääkkeet yleisiä. Lääkärin kautta voi mahdollisesti päästä keskusteluapuun, jos sellaista haluaa.
Etsi YouTubesta musiikkia hakusanoilla relaxing music tms. Tarjontaa on paljon ja jos valitset esim. low hz musiikkia se auttaa. Kuuntelen näitä itse jos minua alkaa ahdistaa. Kokeile ihmeessä.
Voit mennä myös lähiösi paariin mutamalle kaljalle? Siellä on jo ahdistuneita ihmisiä.Kun Kelan ymm.Raha päivä.Pirteinä ovat 2-3 viikoa.Sit nillä viikko samaa kuin sinulla,kun rahat vähissä. Jos et juo.Tällä oli asiallinen klinkki yhteyden ottoihin Mieletrveys talo ry. Mielenterveys liitto ry..Nimetömänä voit soitta, käyttä chatt ympäri Suomea Netti hakuun: Helsinki Mission.
Avantouinti, pitkät kävelyt luonnossa, seksi ja kova punttitreeni sekä hengitysharjoitukset
Samassa tilanteessa. Olin elämäni ensimmäistä kertaa eilen mammografiassa ja ultrassa ja löytyi heti rintasyöpä 😟. Niin järkyttynyt, etten ole päässyt ulos koko päivänä.
Kauhea tilanne sinulla. Voimia paljon ja pitää uskoa että hoidot auttaa.
Olen kyllä kävellyt ja tehnyt Mindfulness juttuja. Ei mitään apua.
Minullaonisokatkarapu kirjoitti:
Avantouinti, pitkät kävelyt luonnossa, seksi ja kova punttitreeni sekä hengitysharjoitukset
Avantouinti tosiaan on mielelle todella hyväksi. Tunnen pari ihmistä, jotka pitävät sillä myös talvimasennuksen poissa.
Koko päivän ahdistaa. Eli jos käy avannossa niin silloin pitäisi olla koko päivän. Tämä levottomuus ja ahdistus ovat kyllä todella vaikeaa. Onko tällä hetkellä kärsiviä. Jotenkin tuntuu että on ihan yksin tämän asian kanssa.
Yritä purkaa vaikka kirjoittamalla mitä sen ahdistuksen takana on. Pelkoa, häpeää, paniikkia? Mistä ne johtuu, onko hätä todellinen juuri nyt, tässä hetkessä?
Ajatuksetkin luo olotiloja, mutta itse voi päättää mitä ajattelee.
Hetki kerrallaan.
Omalla kohdallani on vain pitänyt hyväksyä, että tähän ei auta mikään, eikä toisaalta sitä apuakaan saa.
Hyväksy ahdistuksesi. Ei siihen kuole etkö valitettavasti saa psykoosilääkitystä ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä myös lähiösi paariin mutamalle kaljalle? Siellä on jo ahdistuneita ihmisiä.Kun Kelan ymm.Raha päivä.Pirteinä ovat 2-3 viikoa.Sit nillä viikko samaa kuin sinulla,kun rahat vähissä. Jos et juo.Tällä oli asiallinen klinkki yhteyden ottoihin Mieletrveys talo ry. Mielenterveys liitto ry..Nimetömänä voit soitta, käyttä chatt ympäri Suomea Netti hakuun: Helsinki Mission.
Alkoholinkäyttö ei paranna masentuneen ihmisen oloa. Päinvastoi, se voi pahentaa sit. Lisäksi voi tulla muita ongelmia, jos henkilö kuuluu niihin, joille alkoholi aiheuttaa riippuvuutta. Suomessa on aika paljon sellaisia ihmisiä.
Aloittaja kirjoitti:
Koko päivän ahdistaa. Eli jos käy avannossa niin silloin pitäisi olla koko päivän. Tämä levottomuus ja ahdistus ovat kyllä todella vaikeaa. Onko tällä hetkellä kärsiviä. Jotenkin tuntuu että on ihan yksin tämän asian kanssa.
Kävelylenkki on toinen vaihtoehto. Jos se ei kohenna oloa, se ei ainakaan pahenna sitä.
Ei siihen auta muu kuin se, että tekee jotain joka saa ajatukset pois ahdistavista ajatuksista. Harrasta niin saata nasti, ettei jää vapaa aikaa. Tule kotiin vasta niin väsyneenä että heittäydyt vain heti sängylle nukkumaan.
Ahdistavat ajatukset ahdistavat. Iloiset tai normaalit ajatukset eivät ahdista. Mieluinen harrastus olisi tosi hyvä juttu.
Toinen toimiva keino on tulla uskoon.Eläminen uskonlevossa on ihanaa. Siinä mieli lepää, kun voi uskoa aina, että kaikki on hyvin. Mitäpä minä pelkäisin, onhan Jumala/Jeesus aina kanssani. Tämä on minun lääkkeeni, muuta en tarvitse.
Minulla on käytössä psykoosilääke ja tosiaan varmaan itse olisin sen vaikutuksessa kohtalaisen leppoisan hyvissä tunnelmissa, vaikka ympärillä riehuisi jopa ydinsota konflikti.
Mutta omat vinkkini, olisi etsiä itselle sopivaa ympäristöä ja mukavaa tekemistä. Jos jokin ahdistaa, niin kannattaa vaikkapa miettiä, mitä voisi tehdä toisin ja ehkäpä jopa hiukan vältellä. Itse esimerkiksi vietän paljon aikaa kotona, täällä on opiskelut ja harrastukset yms.
Uppia, toisaalta hienoa ettei ole paljon ahdistuneita liikkeellä. Pääsisi itsekin jotenkin ylös tästä:(
Lääkäriltä tarvittava lääkitys ja keskusteluapu on pätevimmät, ei kukaan mielellään lääkkeitä ota mut joskus täytyy jotta sairaus paranee. Itsehoito, kriisiapu, vertaistuki, elämäntavat, luonto ja liikunta sit ne muut tavat helpottaa oloa.
Siis jo pari kuukautta kestänyt tämä ja lääkärissä en ole käynyt, kun tietää sen vaihtoehdon jotain psykoosilääkettä yrittää tyrkyttää ahdistukseen.