Paljon olet valmis maksamaan nettisivuista?
Jos asiaa googlettelee niin yleinen teesi tuntuu olevan "alle tonnin sivuja ei kannata ostaa". Vaan mitäpä sinä olisit valmis maksamaan jollekin suunnittelijalle Avaimet käteen -kotisivupaketista?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
50 ?
50? Oletko tosissasi? Sillä hinnalla on parempi tehdä itse 😂
Nettisivut ei ole mikään kertainvestointi. Ne koostuvat sisällönhallintajärjestelmästä (esim. Wordpress) ja erilaisista plugareista. Kaikkia näitä ohjelmistoja täytyy päivittää useita kertoja vuodessa. Varmuuskopioita täytyy myös tehdä. Aikoinaan ostin yritykselleni sellaiset sivut joihin ei lainkaan kuulunut tätä ylläpitoa ja sivut hakkeroitiin ja tuhottiin lopulta. Nykyiseltä yhteistyökumppaniltani olen ostanut 10€/kk maksavan ylläpitosopimuksen ja homma toimii paremmin. Ihan alussa maksoin sivujen tekemisestä n. 500€. Silloin tällöin pyydän jotain uusia ominaisuuksia joista sitten laskutetaan tuntitaksalla.
Olen joskus yrittänyt myös Wixiä sun muita tee se itse -ratkaisuja ja ne on ollu ihan kökköjä. Parempi vaan maksaa jollekin kohtuuhintaiselle tekijälle jos ei itellä aitoa osaamista asiaan ole. Mainostoimistot on pirun kalliita mutta yksinäiset freelancerit kohtuuhintaisia.
Sehän riippuu ihan siitä mitä sivustolle tulee
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vaikka että etusivu + 5 sisäsivua ja tulevaisuudessa mahdollisuus verkkokauppaan. Painopiste olisi siinä että ulkoasu on tyylikäs ja loppuun asti mietitty, ja että toimii hyvin älypuhelimesta isoon näyttöön. Logoa ei tartte tehdä, se on yritykselläni jo ennestään.
ap
Vierailija kirjoitti:
50 ?
Miksi joku palvelisi sua ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
70 ?
Lopeta trollaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vaikka että etusivu + 5 sisäsivua ja tulevaisuudessa mahdollisuus verkkokauppaan. Painopiste olisi siinä että ulkoasu on tyylikäs ja loppuun asti mietitty, ja että toimii hyvin älypuhelimesta isoon näyttöön. Logoa ei tartte tehdä, se on yritykselläni jo ennestään.
ap
Tekninen toteutus noin tonnin luokkaa, ulkoasun suunnitteluun toinen tonni.
100 euroa.
Osaan tehdä itse sivut, joten minun ei tarvitse ostaa palvelua, ainoastaan osoite, hotelli ja tarjoaja.
M28
Vierailija kirjoitti:
100 euroa.
Osaan tehdä itse sivut, joten minun ei tarvitse ostaa palvelua, ainoastaan osoite, hotelli ja tarjoaja.
M28
Itse tehdyt sivut on usein aika noloja, tekijä ei ite sitä usein vaan huomaa..
Olen noita tehnyt parikymmentä vuotta työkseni. Nykyaikaset sivut ovat helppokäyttöiset, niin sille katsojalle kuin ylläpitäjällekkin. Jos on pieni yritys, niin perus Wordpress on kevyt, hyvä ja helppo. Alle tonnin en alkaisi tekemään. Vaikka tuo asennus onkin teknisesti helppo menee enemmän aikaa muuhun esim gaafinen suunnittelu, sisällön optimointi jne. Jos pitää olla integrointia muihin järjestelmiin, nousee hinta eksponentiaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 euroa.
M28
Itse tehdyt sivut on usein aika noloja, tekijä ei ite sitä usein vaan huomaa..
Jos tekijänä on joku keski-ikäinen nainen, kyllä. Mutta jos on nuoria ja viettänyt kirjaimellisesti koko nuoren elämänsä netissä, niin sivujen luonti keskittyy user friendlyyn ja pieneen umfiin. Mutta tuo on totta, että vanhat naiset ei osaa tehdä hyviä sivuja. M28
Ei maksa mitään, itse tein ja on oma palvelin.
Vierailija kirjoitti:
Olen noita tehnyt parikymmentä vuotta työkseni. Nykyaikaset sivut ovat helppokäyttöiset, niin sille katsojalle kuin ylläpitäjällekkin. Jos on pieni yritys, niin perus Wordpress on kevyt, hyvä ja helppo. Alle tonnin en alkaisi tekemään. Vaikka tuo asennus onkin teknisesti helppo menee enemmän aikaa muuhun esim gaafinen suunnittelu, sisällön optimointi jne. Jos pitää olla integrointia muihin järjestelmiin, nousee hinta eksponentiaalisesti.
Mikä template sulla?
sanoisin , että jos tosi hyvät niin 200 e
50 ?