Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pehmeät arvot vs. kovat arvot työelämässä (alan vaihto)

Vierailija
17.03.2023 |

Olen toiminut lähihoitajana useita vuosia ja vaihdoin alaa pari vuotta sitten, työolojen ja palkan takia. Nyt opiskelen tradenomiksi, kaupallista alaa siis. Tradenomina olen haaveillut markkinoinnin ja viestinnän töistä. Laskentatoimi ym. tekninen ei innosta. Nyt olen alkanut kyseenalaistamaan valintaani. Jaksanko todella tehdä "pinnallisten" ja kovien arvojen parissa töitä, jopa loppuelämäni?

Käyn terapiassa ja terapeutti on sanonut, että minulla on hyvin vahva itsetuntemus ja olemme yhdessä pohtineet tulevaisuuttani, joka voisi olla ehkä mielen parissa työskentelyä. Pelkään, että hoitoalan huonot työolot ajoivat minut siistiin sisätyöhön (tradenomiksi), joka ei kuitenkaan ole lopulta itselleni kovinkaan merkityksellistä, motivoivaa eikä arvojeni mukaista.

Olen ymmärtänyt, että minua todella kiehtoo ihmismieli ja ihmisten auttaminen. Voisin keskustella ja analysoida asioita tunteja ja ns. herään henkiin siitä. En kuitenkaan halua enää hoitoalalle. Psykoterapeutti voisi olla yksi vaihtoehto, mutta erittäin kallis ja pitkä polku.

Nyt kysymys kuuluukin: Voiko tradenomina löytää työtä ns. oikeasti pehmeiden arvojen parista? Tai mikä lisäkoulutus olisi kylkeen hyvä, jotta pääsisin tekemään työtä tärkeiden asioiden äärellä? (hyvinvointi, mielenterveys, eläimet jne.)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeiden arvojen töissä on se huono puoli, että niissä ei usein tienaa juuri mitään. Siten ei välttämättä ole mahdollista tarjota hyvää elämää esim. mahdolliselle perheelle.

Tämäkin on sellainen asia, jota kannattaa oikeasti miettiä.

T. Pehmeiden arvojen alalla itse.

Vierailija
2/2 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisithan sinä jo lähihoitajana, voinut erikoistua mielenterveystyön tai lasten ja nuorten työhön. Ja hakeutua noihin hommiin, valmistuttuaan.

Lähihoitajan perusjakson jälkeen, voi erikoistua myös jalkahoitajaksi.

Vaikutat jotenkin tyhmältä.

Lähdit terveydenhoito alalta lätkimään, mutta nyt haikailet sinne takaisin.

Minkä ikäinen olet, kun ajatuksesi ovat noin epäkypsiä ja ailahtelevia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla