Onko kloori paras aine poistamaan homepilkkuja seinälaatan saumoista?
Kommentit (16)
Tämä on hyvä!
https://www.tokmanni.fi/puhdistussuihke-cillit-bang-750-ml-valkaiseva-5…
Toimii todella.
Napalmi toimii. Sillä lähtee samalla naapurinkin kaakeleiden homepilkut ja kalkkitahrat.
Olen yrittänyt poistaa homepilkkuja kylppärin silikonisaumasta vaikka millä aineilla, mutta siitä home ei ainakaan irtoa. Kokeillut olen soodaa, etikkaa, kloriittia ja kahta erilaista homeenpoistoainetta. Olen jo luovuttanut ja ostanut silikonituubin, vaihdan sen kunhan jaksan kaaputtaa vanhat silikonit pois.
Kloori, kloori halle lujaa kohta kylppäri kiiltää taas.
Vierailija kirjoitti:
Napalmi toimii. Sillä lähtee samalla naapurinkin kaakeleiden homepilkut ja kalkkitahrat.
Tällä veren nenästä kerjäämisellä natovasallina kohta lähtee kaikkien kaakeleista pilkut.
Vierailija kirjoitti:
Ne pilkut EIVÄT ole hometta.
Mitä ne sitten ovat?
Jos kylpyhuoneessa on hometta, laita ilmanvaihto kuntoon äläkä läträä kemikaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pilkut EIVÄT ole hometta.
Mitä ne sitten ovat?
Täst on paljon artikkeleita kun googletat vaan.
Laatoituksen alla oleva vedeneristys ei ehkä toimi oikein tai on mahdollisesti vahingoittunut ja kosteutta on päässyt rakenteisiin.
Säkkisen mukaan riski on suurempi, jos kyse on vanhasta kylpyhuoneesta. Vedeneristysmääräykset nimittäin muuttuivat vuonna 1999. Tätä ennen laatoitetuissa kylpyhuoneissa on harvoin toimivaa vedeneristystä laattojen alla, joten laatoitettu rakenne on riski.
Kylpyhuoneessa jatkuvasti esiintyvä hajuhaitta, jonka syy ei selviä ja joka ei lähde siivoamalla ja tuulettamalla pois, voi myös kertoa ongelmasta. Märkätilojen tutkimukset ja korjaussuunnitelmat pitää teettää ammattilaisilla.
Etikka ja ruokasooda sekoitus toimii moneen paikkaan. Ei siinä mitään menetä jos kokeilee.
Suosittelen vahvasti Power paste, tehokas luonnollinen puhdistusainetta.Tuoksuu ihanan raikkaalle sitruunalle.Melkein joka kaupassa taitaa olla myytävänä.
Vierailija kirjoitti:
Etikka ja ruokasooda sekoitus toimii moneen paikkaan. Ei siinä mitään menetä jos kokeilee.
Luulen, että kumpi tahansa yksinään toimii paremmin. Nehän neutraloivat toisensa. Toki jännää vaahtoa ja sihinää siinä syntyy, kun vapautuva hiilidioksidi tuottaa kuplia.
Vierailija kirjoitti:
Kloori ns ruokkii hometta. Älä.
Mites kun täällä https://sisailmatieto.com/musta-home/ sanotaan näin: Kloriitti tappaa tehokkaasti homeen ja bakteerit. Kloriitti sopii käytettäväksi kylpyhuoneessa, mutta kaikille kodin materiaalleille se ei sovi.
Homeenpoistoainettakin on spraypullossa. Kokeile ensin sitä.