Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö koskaan yksin elokuvissa?

Vierailija
16.03.2023 |

Juu, siinäpä se kysymys, käytkö koskaan yksin katsomassa leffoja?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää. Jo ajat sitten jouduin käyttämään korvatulppia liian kovan äänen vuoksi. Lisäksi kaikki metallin kirskumiset irrottaa paikat hampaista.

Vierailija
62/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Saa itse valita sopivan leffan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut menevät leffaan leffaan menemisen ja yhteisen tekimisen/seuran vuoksi, leffa on toisarvoinen juttu siinä.

Mä menen leffaan sen leffan takia ja mulla on tietyt leffat mitkä haluan nähdä.

Jos leffakaveria ei taas kiinnosta nämä mun leffat, mutta ollaan kuitenkin sovittu leffaan menosta, niin sitten alkaa kompromissileffan etsiminen.

Kompromissileffa on just sit sitä, kompromissi. Kumpikaan ei ole täysin tyytyväinen. Lopputulos on sitten se, että käy katsomassa kompromissileffoja ja ne kaikki hyvät mitä haluaisi nähdä niin niitä ei sitten tuu katsottua.

Mäkin joskus päädyn näihin kompromissileffoihin. Mieluiten maksaisin sen parikymppiä tai lähes parikymppiä just oman makuni mukaisesta elokuvasta, mutta joskus täytyy sosiaalisen paineen vuoksi mennä näihin porukkajuttuihin tai johonkin pariskuntailtoihin.

Vierailija
64/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljenpoikaa vien katsomaan animaatioita ja itse yritän nukkua ne läpi. Muuten ei tule käytyä.

Sä olet niitä "hei älä kuorsaa!" tyyppejä? ;)

Valitettavasti. Just kampaajani kanssa puhuttiin tästä ja hän kuulemma oikeasti katselee Ice Age leffoja jos tulevat telkkarista. Itse puolestani tylsistyn niin että nukahdan kymmenessä minuutissa.

Vierailija
65/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn. Ärsyttää, jos toinen kommentoi elokuvaa korvaani.

Jos seuralainen kommentoi kesken elokuvan jotain korvaani, hänen kanssaan se on viimeinen kerta kun leffaan mennään. Prkl. Analyysit tehdään jälkikäteen.

Vierailija
66/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Yksin pitää mennä kun ei oo ketään jonka kanssa lähtisin.

Ei mullakaan.

Vierailija
67/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nykyään käyn vain miehen kanssa. Nuorena tuli käytyä yksinkin.

Vierailija
68/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy, ei mitään järkeä. Mieluummin katson tykillä tms kotona.

Leffassa käyn vain seurassa, kun jälkeen päin mennään syömään tms. ja jutellaan siitä leffasta.

Läskeille elokuvakokemuksessa syöminen on tärkeintä. Ensin mussutetaan koko elokuvan ajan jotain lihottavaa paskaa ja sitten mennään elokuvan jälkeen syömään porukalla jotain lihottavaa pikaruokapaskaa ja keskustelemaan siitä elokuvasta.

Mun on pakko myöntää että The Menun jälkeen mun teki todella mieli juustohampurilaista ja ranskanperunoita mutta en sortunut.

Vierailija
69/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut yksin leffassa. Leffa liittyy aina kavereitten kanssa illanviettoon eli ens leffaan ja sitten syömään ja joskus siitä vielä radalle. =)

Radalle? Ajatteko jotain urheiluautoja?

Vierailija
70/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Yksin pitää mennä kun ei oo ketään jonka kanssa lähtisin.

Ei mullakaan.

Menkää te kaksi yhdessä.

Vierailija
71/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mut ehkä pitäis 🤔

Vierailija
72/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen verran kallista, että ei ole varaa tuhlata rahaa vain sen takia, että menisin yksin.

Vierailija
73/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin on parempi kun voi keskittyä elokuvaan.

Samoin. Minusta elokuvateatteriin tulisi mennä ennen kaikkea sen esittävän filmin takia eikä vain syömään popcornia ja katsomaan jotain vain vähän kiinnostavaa elokuvaa. Kun haluan jutella ihmisten kanssa, tapaan heitä mielummin kahvilassa tai ruokaravintolassa.

Kotioloissa luon tavallisesti elokuvateatterimaiset olosuhteet katsomalla keskittyneesti vaikka 2 tunnin elokuvan täysin pimeässä olohuoneessa vastamelukuulokkeet päässä ja ainoana valolähteenä on iso tv-ruutu. Pimeänä vuodenaikana se onnistuu huomattavasti helpommin kuin valoisina kesäiltoina. 624

Vierailija
74/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, nykyään käyn vain miehen kanssa. Nuorena tuli käytyä yksinkin.

Saman vaiko usein vaihtuvan miehen kanssa?

Vierailija
75/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seuralainen kommentoi kesken elokuvan jotain korvaani, hänen kanssaan se on viimeinen kerta kun leffaan mennään. Prkl. Analyysit tehdään jälkikäteen.

Jep. Olisi vihonviimeistä jos joku elokuvan katsoja alkaisi esittämään jotain moraalisia kommentteja roolihahmojen toiminnasta kesken filmin. Kyse on kuitenkin fiktiosta. Mielenkiintoista elokuvaa on kyllä mukava analysoida jälkikäteen esimerkiksi avoimen loppuratkaisun takia. "Mitä se oikein tarkoitti?"

Vierailija
76/83 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikinä käynyt,mutta mietin,et ihan hyvin vois mennä,mut siltikin on aina ollut kiva jakaa kokemus jonkun kanssa,mutta mikä ettei vois mennä

Vierailija
77/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mutta, sekin on ärsyttävää leffaseurassa että jos itse on pitänyt elokuvasta ja haluaisi teatterista ulos lähtiessä vielä leijua sen leffan fiiliksissä ja toinen tölväsee heti ulos päästyään "no olipa paska" ja alkaa latelemaan kaikkea mikä siinä oli pielessä, niin koko hyvä fiilis menee pilalle.

Vierailija
78/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys, miksi en kävisi?

Vierailija
79/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Meillä on miehen kanssa sama leffamaku, käydään yhdessä silloin harvoin kun käydään.

Vierailija
80/83 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina. Miksi leffassa pitäisi olla seuraa? Siellähän keskitytään leffaan eikä pidetä mitään seuroja.