kysyisin lastenvaunuista
Kertokaa kokemuksenne brio kombi ja emmaljunga cerox sekä myös muista lastenvaunuista plussanne ja miinukset
kiitti jo etukäteen
terveisin sanna
Kommentit (4)
... ja tyytyväisiä ollaan oltu.
plussaa:
+ kevyet kuljettaa (vaikka näyttävät järeiltä)
+ paksut pyörät toimivat myös vasta sataneessa lumessa!
+ vakaat (itselläni toisessa kädessä kulkee vetohirmu koira :)
+ laadukkaat kankaat - pestävät
+ kätevä hyttysverkko kiinni itse kuomussa, mutta irrotettavissa
+ hoitolaukun hoito-alusta on irrallinen - briolla muistaakseni kiinni itse kassissa
+ menevät aika pieneen tilaan
+ helppo pistää kasaan
+ kulkusuunta helposti vaihdettavissa - kätevä esim. jos onnistuu kulkemaan aurinko selän takana.
+ sopii niin lyhyelle kuin pidemällekin ihmiselle, siis vaunujen kuljetus ;)
miinusta:
- tavaratila on aika pieni jos siellä haluaisi ostoksia esim. kuljetella
- kohtuu painavat, jos tarvitsee autoon nostella, mutta ei mitenkään mahdottomat
Jos nyt tarvitsisi hankkia uudet vaunut niin ottaisin ehdottomasti nämä samat, niin tyytyväinen olen niihin ollut.
Ainut minkä valitsisin toisin olisi tuo kantokassin laita. Eli ottaisin sen pehmeän, en kovan niinkuin nyt tein. Kovan kantokassin elinikä kun on niin älyttömän lyhyt. Hyvänä puolena siinä tosin oli se, että sitä pystyi käyttämän sänkynä ensimmäisen kuukauden ja pari-kolme kuukautta matkasänkynä.
Meillä olleet nämä ihan loistavat vaunut (kunnon koppa, tilava ja suojaa hyvin) ja nyt rattaina myös. Tuuli- ja sateensuoja kulkee hyvin mukana, hoitolaukku tilava, ratasosa tarpeeksi tilava. Tavarat kulkevat hyvin, koska alakori on tilava ja kestää kauppareissun ostokset.
Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen valintaani, koska tykkään ulkoilla ja lenkkeillä vauvan kanssa säistä riippumatta Hyvin kulkevat myös eteenpäin.
Ainoa mitä olen kaivannut, niin on matkalla helposti käännettävä heittoaisa, nyt kun on utelias rattaista katselia mutta muuten ovat aivan erinomaiset vaunut/rattaat olleet. Itse tykkäsin vielä oikein kovasti kunnon kopasta talvivauvalla :)
Jos joku kaipaa auton takakonttiin hyvin mahtuvia ja aika kevyitä vaunuja Teutonian Mistral ja Rocky ovat hyviä vaihtoehtoja. Mulla on ollut nuo Mistralit ja hyvin ovat toimineet. Mahtuvat kääntöaisoineen tosi pieneen hissiin, raitiovaunuun, junaan, ruuhkabussiiin ja sedan-mallisen auton takaluukkuun pyörineen !
Ainoa huono puoli on aika pieni tarvarakori. Siihen ei mahdu kuin yksi keskikokoinen ruokakassi.
Koon ja keveyden lisäksi tärkeitä ominaisuuksia mun mielestä ovat tuuletusluukku helteellä, aisan taittuvuus tai käännettävyys julkisissa kulkuneuvoissa ja selkänojan säädettävyys.
Minulla oli edellisellä lapsella briot, nyt kuopuksella emmaljungat (kylläkin citycrossit). Emmaljungat ovat olleet kaikin tavoin paremmat. Keveämmät, notkeammat, kauniimmat, pienemmät ja pienempään tilaan menevämmät! Toki Briotkin olivat hyvät, mutta nämä ovat niitä makuasioita...