Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua päättämään - myydäkö vai säilyttääkö 1800-luvun maalaisantiikkikaappi?

Vierailija
16.03.2023 |

On aivan ihana kaappi, ostin sen jo 23 vuotta sitten opiskelija-asuntooni kun yksiöön tarvitsin säilytystilaa. Maksoin silloin siitä antiikkikaupassa 6000 markkaa. Oli silloin antiikkikaupan ammattimaisesti puhdistama ja toiminut vaatekaappina siitä lähtien. Mahtuu tosi hyvin vaatteita, sillä sisälle asennettu vaatetanko ja sinne mahtuu kolme isoa hyllykköä. Tämän lisäksi iso alalaatikko.

On vain tosi iso ja vaatii siirtämiseen pianonkuljettajat, eli jokaisessa muutossa maksaa 200 euroa pelkkä siirto. Nyt olen muuttamassa ja yritän päättää, säilytänkö kaapin, eli laitan sen varastoon (mikä maksaa sen 200 euroa kuljetuksen ja varastoinnin, sekä kuljetuksen aikanaan pois varastosta), vai myyn. Kaappi on uniikki, koska 1800-luvulla käsintehty, joten jos nyt luovun siitä niin täysin samanlaista en saa tilalle.

Auttakaa päättämään!

Antiikkikauppa on tarjonnut siitä vain 500 euroa ja sanoivat, että kannattaa yrittää myydä itse jos haluaa enemmän.

(Ja asun siis Helsingin kantakaupungissa, joten ei ole mikään kätevin muutoissa ... en tiedä, mikä kysyntä sille edes olisi tästä syystä.)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy.

Vierailija
2/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä jos tykkäät siitä ja tiedossa on jo että muutat tulevaisuudessa kämppään johon se mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautumiseni omaisuuteen on sellainen, että tavaroista ei saa tulla kohtuuttomia aika- tai rahasyöppöjä. Muuttokierteessä pidin tärkeänä sitä, että omaisuus oli kevyttä ja vähäistä. Olen ennemmin myynyt kuin muuttanut kamojani, jos kustannukset ovat olleet tuota luokkaa. Ihan sama, onko antiikkia vai Ikeaa.

Ostaisitko kaapin uudelleen, jos sinulla ei sellaista olisi ja se tulisi nyt vastaan? Olettaen, että tietäisit sen aiheuttamat kulut ja haasteet.

Vierailija
4/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myyntiä. Mikäli saat haluamasi hinnan, hyvä niin. Mikäli ei tule tarjouksia, eikä mene kaupaksi, kaappi jää sinulle.

Vierailija
5/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo mietit myymistä, niin sanoisin että myy.

Tottakai et välttämättä koskaan tule saamaan samanlaista, mutta varmasti vastaavia löytyy aina antiikkikaupoista tai muiden ihmisten myytävänä. Ja sitten voi kanssa aina kokeilla itse tehdä samanlainen.

Ja voithan kokeilla myydä sitä, katsot millaisia tarjouksia saat ja päätät sitten myytkö vai jätätkö myymättä.

Vierailija
6/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä 500 eurolla myisi. Ymmärrän että kalliiksi tulee muutotkin. Tee niin, että kokeile myydä itse netissä. Katsele vähän mikä hintataso ja kiinnostus. Sen mukaan sitten lasket onko kannattavaa varastoida ja maksaa muuttokustannuksia vai ei. Sekä sen perusteella, kuinka rakas esine sinulle on. 

Vierailija
7/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sitä itse tarvitse, eikä siihen liity tunnearvoa, myy se eniten tarjoavalle. Kun en itse kaappiä näe, sen kuntoa, kokoa, mitä tyyliä edustaa,... ym. 500 euroa kuulostaa aika vähältä?

Vierailija
8/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä hyvä ihminen!

Vierailija
9/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jos saat siitä ainakin tuhat euroa. Noita ns. talonpoikaisantiikkisia kaappeja on melkein jokaisella ja ne on aina isoja. En usko niiden arvon juurikaan enää nousevan. Ei kannata enää maksaa sen kuljettelusta eikä varsinkaan säilytyksestä.

Eli laita myyntiin mutta pyydä kunnon hintaa äläkä suostu tinkimiseen. Koska asut kantakaupungissa, voit hyvin löytää ostajan, joka haluaa juuri sinun kaappisi. Muista kehua kuinka hyväkuntoinen ja raikkaan tuoksuinen kaappisi on. Laita siitä hyvät kuvat ilmoitukseen.

Vierailija
10/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole jo maalannut valkoiseksi?! 

Vierailija
11/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois jos vain saat siitä järkevän hinnan.

Vierailija
12/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pahinta! Miksi ihmeessä kauniit vanhat huonekalut läästittiin valkoisella maalilla?

Vierailija
13/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy. Jos kauppa tarjoaa siitä 500 euroa, kyseessä ei ole mikään suoerharvinainen 1600 luvun kaappi, joita kyllä löytyy markkinoilta. Eli, jos et tarvitse ja on rahapula, niin anna mennä. Antiikkikkaapin voit ostaa myöhemmin itsellesi, jos rahatilanteesi paranee.

Vierailija
14/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pahinta! Miksi ihmeessä kauniit vanhat huonekalut läästittiin valkoisella maalilla?

Älä huoli, tätä ei ole maalattu valkoiseksi. On puhdistettu hyvin kauniille puupinnalle silloin aikoinaan vuonna 2000. Itse olen vain käyttänyt. On käytännöllinen koska sinne mahtuu niin paljon ja hyvin kaunis, uusklassinen tyyli tulkittuna maalaisantiikkiin. En ostanut sitä ajatellen mitään arvonnousua vaan ihan tarpeeseen. Ja oikein hyödyllinen se onkin niin kauan kuin on paikallaan, muutto vain on vaivalloista ja kallista, joten siksi mietin luopumista.

- ap

Vierailija
15/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuskokkoon vanhat romut.

Vierailija
16/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy. Jos kauppa tarjoaa siitä 500 euroa, kyseessä ei ole mikään suoerharvinainen 1600 luvun kaappi, joita kyllä löytyy markkinoilta. Eli, jos et tarvitse ja on rahapula, niin anna mennä. Antiikkikkaapin voit ostaa myöhemmin itsellesi, jos rahatilanteesi paranee.

Ei olekaan, ja ymmärrän hyvin että sisäänostohinnat antiikkiliikkeillä ovat paljon alhaisemmat kuin myyntihinnat. Ei ole rahapulaa, mutta vähän kyllästynyt tämän muuttamisen vaikeuteen ja kalleuteen, kun on tosiaan niin iso että tarvitsee nuo pianonkuljettajat ja parissa muutossa on jo pitänyt jännittää, mahtuuko edes kannettavaksi rappukäytävässä. Olisi ihanaa, kun olisi vain helposti liikuteltavia huonekaluja.

- ap

Vierailija
17/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat hirsiseinät myös valkoisiksi; On niin ihanan valoisaa. V*ttu!

Vierailija
18/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannuskokkoon vanhat romut.

Typerys! Jos itse et osaa antaa niille arvoa niin raha varmaan kelpaisi. Moni ostaisi noita.

Vierailija
19/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy jos saat siitä ainakin tuhat euroa. Noita ns. talonpoikaisantiikkisia kaappeja on melkein jokaisella ja ne on aina isoja. En usko niiden arvon juurikaan enää nousevan. Ei kannata enää maksaa sen kuljettelusta eikä varsinkaan säilytyksestä.

Eli laita myyntiin mutta pyydä kunnon hintaa äläkä suostu tinkimiseen. Koska asut kantakaupungissa, voit hyvin löytää ostajan, joka haluaa juuri sinun kaappisi. Muista kehua kuinka hyväkuntoinen ja raikkaan tuoksuinen kaappisi on. Laita siitä hyvät kuvat ilmoitukseen.

Kiitos asiantuntevasta viestistä. Joo, en sitä ostanut enkä ole pitänyt arvonnousua ajatellen, vaan ihan käytännöllisyydestä. Se on ihana kun sinne mahtuu niin paljon, ja Helsingin kantakaupungin vanhoissa asunnoissa monesti on niukasti säilytystilaa. Joten ehkä siksi säilyttäisin sen, että siitä saisi taas tosi hyvin säilytystilaa jatkossakin, ja on kaunis, mutta muuttamisen vaikeus vain vähän kyllästyttää.

Mutta voinhan tosiaan kokeilla laittaa myyntiin ja katsoa, onko yhtään kiinnostusta. Jos ei, niin sitten harkitsen uudestaan mitä teen, eli myynkö halvemmalla vai pidän itse.

- ap

Vierailija
20/38 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi esimerkki joutsenlipastosta. Lipasto on minulla vain lainassa ja kuuluu tytölleni. Nyt olen katsellut sitä jo vuosia niin enpä rupea enää maaleja poistamaan.

https://aij aa.com/CUooeT

- välilyönti pois -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan