Pelkäätkö hammaslääkäriä?
Kommentit (28)
Koen hyvin epämiellyttävänä, lähes pelkään. M48
Joo vähän vaikka olen itsekin hammaslääkäri.
Eihän sinne mielellään mene, mutta pois tullessa on aina ajatus että eihän se niin kauheaa ollutkaan. Eniten pelkään puudutuspiikkejä, ja jos voin valita, otan mieluummin hampaan paikkauksen ilman puudutusta, koska poraus tuntuu minusta siedettävämmältä kuin puudutus ja on ohi nopeammin.
Pelkäsin pitkään.
Pelko tuli siitä kun aikoinaan tuli nämä uudet tuolit, missä ollaan aika lailla makuullaan. Tuli minulle yllätyksenä ja oli koko ajan pelko että tukehdun niihin kurkkuun kerääntyviin liemiin.
Oli pässi hammaslääkäri.
En. Hammaslääkäri pelkoni, joka sai alkunsa kouluaikaisesta hammashuollosta, on hoidettu menestyksekkäästi 25 vuoden aikana. Käyn mielelläni hammaslääkärissä ja minulla on ollut onni kohdata vain hyviä hammaslääkäreitä tämän 25 vuoden aikana. Kun olen kertonut, että kärsin pelosta niin on pidetty kuin höyhentä kämmenellä. Ja vaikka pelosta ei ole enää tarvinnut yli 10 vuoteen mainita niin yhä hoidetaan todella nätisti ja herkällä kuulolla. Meillä on Suomessa erinomainen koulutus hammaslääkäreillä. Ammattikunta mitä arvostan suuresti.
Halveksin koska joukossaan paljon rikollisia. Ällöjä ämmiä. Älkää menkö ainakaan Oral asemille. Ja yksi hullu ukko Myllypuron terveysasemalla. Saa oikeesti pelätä että tahalleen hoidetaan huonosti ja tiedän että niin on tehtykin.
En pelkää. Jännitän kyllä kuten aina kun pitää joku lääkäri tavata.
En. Olin maanantaina hammastarkastuksessa, 0 reikää eikä ientulehdusta eikä edes hammaskiveä. Huolehdin tosi hyvin hammashygienistä. Harjaus kaksi kertaa päivässä, lankaus iltaisin ja hammaskiven poisto kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä.
En, ihminen se on hammaslääkärikin !
En pelkää enää. Välissä oli aika, jolloin en käynyt vuosiin hammaslääkärin vastaanotolla traumaattisen viisaudenhampaan poiston takia (yksityisellä).
Sitten oli jo pakko ja satuin kunnallisella oikein ihanan lääkärin käsittelyyn. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Ainoa, mitä toivoisin, että hammaslääkäri puhuisi ja ymmärtäisi suomea. Se ei viime aikoina ole ollut itsestäänselvyys. Mm. HUS:ssa sekä hammaslääkäri että suuhygienisti puhui hyvin epäselvää suomea. Kielimuurin takia jäi epäselväksi, missä hoitoa jatketaan, kun ennen suurta leikkausta pitäisi hoitaa yksi paikkaus, jatkaako HUS vai kotipaikkakunta.
Pelkään,mutta sitä varten on diapam keksitty, 10mg tuntia ennen hammaslekuria.
Lääkärin määräämänä tuo,ja juuri tähän asiaan.
En mutta häpeän mennä näyttämään hampaitani
Hän näkee heti, että olen mt-potilas
En minäkään pelkää enää. Joskus pelkäsin kuollakseni, jo se, että ajattelin hammaslääkäriajan varaamista nosti hien otsalle ja sykkeen korkealle. Joskus nuorena aikuisena sain varattua itselleni hammaslääkäriajan ja hodatin hampaani nukutushoitona kuntoon. En saanut siinäkään hammaslääkäripelkoani talttumaan. Monta vuotta myöhemmin minull lohkesi viisaudenhammas ja oli pakko varata taas hammaslääkäriaika. Vaikka sen hampaan poisto oli hankala, lääkäri oli mahtava, kyseli aina sattuuko ja pärjäänkö ja täytyykö pitää taukoja. Ja koska tämä hankala operaatio hoidettiin näin hyvin, olen sen jälkeen uskaltanut ihan normaalisti hammaslääkäriin.
En pelkää, musta hammaslääkärit on kivoja tykkään kun suuta ronkitaan. Ja käynnin jälkeen on aina ihanan raikas olo suussa jota en saa aikaiseksi vaikka harjaan usein ja käytän hammaslankaa ja suuvettä.
Yhtä paljon kuin mustaamiestä, eli riippuu hammaslääkäristä. Olen käynyt samalla hl:llä 11 vuotta.
En. Niin paljon reikiä ollut aina että olen jo lapsesta asti tottunut paikkaamiseen. Muutama hammaskin revitty ilman ongelmia, viimeksi nauroin koko toimenpiteen ajan kun viisaudenhammasta revittiin.
Vierailija kirjoitti:
En. Niin paljon reikiä ollut aina että olen jo lapsesta asti tottunut paikkaamiseen. Muutama hammaskin revitty ilman ongelmia, viimeksi nauroin koko toimenpiteen ajan kun viisaudenhammasta revittiin.
Vaikutat hullulta, ja miten nauraminen onnistuu kun suu täynnä tavaraa. Luulisi jo hammaslääkärinkin sanovan jotakin sekopäiselle naurajalle.
Sen verran paljon, että en ole lukioajan jälkeen käynyt. Nyt ikää 48.
En pelkää. Mutta pelkään kipua. Jännitän kyllä hammaslääkäriä. Hassua että olen ollut alalla. En enää kylläkään ja en hammaslääkärinä.