Käytkö ulkona kävelemässä ihan vain ulkoilun vuoksi ilman että olet matkalla minnekään? Minkä vuoksi?
Käytkö ulkona ihan vain ulkoilun vuoksi ilman mitään sen kummempaa määränpäätä kävelemässä?
Mistä saat motivaatiota siihen vai tarvitsetko erityistä motivaatiota?
Kommentit (36)
Olipas harvinaisen typerä kysymys. Googlaa vaikka ulkoilun ja luonnossa liikkumisen sekä ylipäänsä liikunnan vaikutuksia kehoon ja mieleen. Löytyy varmasti paljon syitä.
Koiran vuoksi lähinnä kävelyllä, jotta pääsee tarpeilleen, mutta kunhan jäät lähtevät myös teholenkillä kunnon kohotukseksi, talvella homman hoitaa kuntopyörä. Koiran kanssa kävely on aikamoista matelua, sitä ei voi kuntolenkiksi kutsua. :D
Kyllä. Itseasiassa olen parhaillaan ulkoilemassa/kävelemässä, mutta kun on kiva auringonpaiste, niin istahdin hetkeksi. Loppu viikosta ei näytä paistavan, niin istuskellaan nyt hetki. Mulla se menee niin päin, että rupean hyppimään seinille, jos en ole hetkeen päässyt turhakävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ulkoilu, eli siis kävely ilman määränpäätä, on niin itsestäänselvä asia terveyden ja yleisen hyvinvoinnin kannalta, että lähtisinkin kysymään MIKSEI joku tee niin!
Ehkäpä kaikki eivät välitä itsestään niin kauheasti joten pelkästään itsensä eteen tekemistä ei nähdä mielekkäänä. Eräitä masennuksen oireita, arvelisin.
Kyllä, se virkistää niin mieltä kuin kehoakin ja teen sitä mielelläni.
Seinät kaatuu päälle niin pakko päästä ulos välillä, tulee parempi olo ja saa happea ja vähän aurinkoakin ehkä.
Se on minulle tapa, se rentouttaa, piristää, auttaa jaksamaan, nukun paremmin ja ahdistus häviää. Jos en kävisi lenkillä, voisin todella huonosti. Nautin siitä kun saan raitista ilmaa ja näen ihmisiä. Käyn lenkillä yksin ja koiran kanssa. Koiran kanssa pienet lenkit koska vanha.
Vierailija kirjoitti:
En pysty ulkoilla ellei sille ole jotain muuta järkevämpää syytä tai tavoitetta. Esimerkiksi tölkkien keräily ja nyt tämän uuden roskasovelluksen myötä voi keräillä myös roskia.
Pysty ulkoilemaan, aarrgh!
Ärsyttää tämä kielemme kaltoinkohtelu...
Ihan vaan liikunnan ja hapen saannin vuoksi. Kuuntelen äänikirjaa samalla niin menee mukavasti vaikka samat reitit muuten kyllästyttää välillä.
Vierailija kirjoitti:
Seinät kaatuu päälle niin pakko päästä ulos välillä, tulee parempi olo ja saa happea ja vähän aurinkoakin ehkä.
Meinaatko että sisätiloissa ei saa happea?
Teen tyhjäkävelyä säännöllisesti. Haluan 10000 askelta jokapäivään sisällyttää. En edes koiraa tarvitse mukaan 😀
-Kapanteri.- kirjoitti:
Hyvällä säällä. Asvaltilla.
Itse käytän mieluummin asfalttia.
Joka päivä, syksyllä ja talvella parhaat ilmat, tänään olin 2 tuntia, mökillä menee 3-4h kävelyt poropolkuja pitkin yli 80v äitini kanssa, eväät tietysti mukana. Pää tulee kipeäksi jos ei ulos pääse, lapsesta asti ollut paljon ulkona.. Nykyään kävelysauvat mukana,, käyn metsässä /järven rannoilla kävelemässä, asuinpaikkani olen aina valinnut sen mukaan että on luontoa ja palvelut lähellä.. Kesällä pyöräilen, en jaksa kävellä kun aikasin aamulla. Eipä siihen motivaatiota tarvi, senkun lähtee ulos, metsässä häipyy stressikin..
Siksi meille tuli koira. Myönnän, että kävely ilman "syytä" ei innosta yhtään.
En pidä liikumisesta, mutta ajatuksena mene ovesta ulos ja liiku on järkevämpää kuin mene autolla kuntosalille/uimahalliin/padel-kentälle tms. ja liiku.