Käytkö ulkona kävelemässä ihan vain ulkoilun vuoksi ilman että olet matkalla minnekään? Minkä vuoksi?
Käytkö ulkona ihan vain ulkoilun vuoksi ilman mitään sen kummempaa määränpäätä kävelemässä?
Mistä saat motivaatiota siihen vai tarvitsetko erityistä motivaatiota?
Kommentit (36)
Tottakai käyn. Kun on koira, niin on kolme kertaa päivässä pakkokin käydä, mutta kävisin kyllä muutenkin. Etkö itse kaipaa raikasta ilmaa ja happea? Liikuntaa luonnossa?
Kuntoilun vuoksi. Lisäksi reipas kävelylenkki illalla auttaa nukahtamaankin paremmin.
En pysty ulkoilla ellei sille ole jotain muuta järkevämpää syytä tai tavoitetta. Esimerkiksi tölkkien keräily ja nyt tämän uuden roskasovelluksen myötä voi keräillä myös roskia.
Hui kamala, onko isä vainaa noussut kuolleista ja vielä vihaamaansa interveppiin tutustunut.
Minulla pyörii filmi päässä kun ulkoilen jossain syrjässä. Kuvittelen olevani jossain maailmassa eksyksissä ja yritän vai jaksaa eteenpäin vaikka ketään ei näy missään. Ihmisten ilmoilla tämä toimii paremmin pimeässä tai jos on kova myrsky. Se on minun tapa irroitautua tästä hullujen maailmasta edes hetkeksi.
Motivaation "turhankävelyyn" onkin hakusessa. Joskussa on vain pakko ruoskia itsensä ulos, jos on mennyt monta päivää sisällä. Näin talvella on hankalampaa. Kävelen pari päivää viikosta töihin ja takaisin, jolloin on sentään hyötyliikuntaa. Muuten on vaikea saada itsensä liikkeelle, jotta ei vallan maadu nojatuoliin.
Käyn, ja kun lähden kiertämään lenkkiä niin onhan mulla määränpää, olen silloin matkalla kotiin.
Kävely on terveellistä, siksi. Sillä on varmaankin eniten tutkittuja terveysvaikutuksia ja seuraavana tulee painojen nostaminen. Kun niitä kahta tekee niin pysyy kunnossa.
Käyn ulkona muuten vaan. Raitis ilma on mulle tärkeää. Joko teen reippaan lenkin tai lontustan jossain.
Kyllä vaan. Syitä on monia: saa liikuntaa, saa raikasta ilmaa, pääsee pois sisätiloista/keinovalosta joissa helposti tulee pöhnäinen olo, voi tarkkailla lähiluontoa mm. lintuja, tulee vaan parempi ja virkeämpi olo!
Kävelyllä on aikaa olla omien ajatusten kanssa. Rytminen liike ja eteenpäin meno edistää mielen selvittelyssä.
Minulle ulkoilu, eli siis kävely ilman määränpäätä, on niin itsestäänselvä asia terveyden ja yleisen hyvinvoinnin kannalta, että lähtisinkin kysymään MIKSEI joku tee niin!
No otsikossahan se lukee. Ulkoilun vuoksi.
Tulee todella huono olo ja nukkuu huonosti jos ei ulkoile päivän mittaan.
Kyllä, saa raitista ilmaa ja liikuntaa.
Hyötyliikuntahan on siksi olemassa, jos sitä ei osaa harrastaa muuten vaan.
Saa raitista ilmaa, virkistää, pääsee kotoa pois, se on terveellistä, auttaa illalla nukahtamiseen, saa liikuntaa, voi seurailla luonnon tapahtumia tai vuodenaikojen vaihtumista...
Pidän ulkona liikkumisesta ja erityisesti metsäpoluilla kävelystä. Harvoin sieltä metsän kautta minnekään koukkaa.