Lontoon matkalle kuvaamista varten pelkkä kännykkä vai otanko mukaan mikrojärjestelmäkameran?
Tykkään kuvata paljon, mutta mietin, että matkalla kännykkä varmasti kätevämpi. Pienempi ja helpompi kuljettaa mukana. Toki mulla on käsilaukku mihin tuo mikrojärjestelmäkamera mahtuu. Joku kuitenkin kysyy, että mikä on mikrojärjestelmäkamera, niin se on on normaalia järkkäriä jonkun verran pienempi. Mulla on siihen sellainen objektiivi joka on pieni ja kevyt. Toki sillä ei ihan yhtä hyviä kuvia saa kuin isommalla objektiivilla, mutta varmaan parempi kuin puhelimella.
Puhelimellakin toki saa otettua hyviä kuvia, ei ole kovin vanha puhelin mulla.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa kännykällä kuvatessa kannattaa muuten olla erittäin tarkkana. Ylipäätään puhelimen käyttö kadulla kannattaa pitää minimissä. Lontoossa on erittäin paljon sellaisia puhelinvarkauksia, että joku ajaa pyörällä/sähköpotkulaudalla/skootterilla ohi, ja nappaa puhelimen kädestä.
Aivan totta tämä varmasti. Olemme kerran olleet Lontoossa pidennetyllä viikonlopulla ja silloin ei ainakaan käynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla varmaan :D
https://www.ucl.ac.uk/news/2022/oct/phone-snatching-how-avoid-it
en ole vielä törmännyt ohjesivustoon kuinka välttyä puhelinvarkailta helsingissä (vaikka en epäile että varkauksia tapahtuu yhä enenevissä määrin)
Onhan ihan suomailaisillakin sivustoilla vaikka ja miten paljon ohjeita siihen, miten välttyä puhelinvarkauksilta. Poliisikin ajoittain muistuttelee asiasta,miten kannattaa huolehtia omaisuudestaan. Silti ne kaikki menee kategoriaan yleisen varovaisuusen noudattaminen.
Tuokin sivusto on suunnattu lähinnä Lontoon turisteille ja muualta muuttaneille, missä vaan muistutellaan noudattamaan yleistä varovaisuutta.
Olen asunut Lontoossa puolet elämästäni, eikä minulta ole koskaan varastettu puhelinta. Ei myöskään keneltäkään läheiseltäni. Kaverilta varastettiin puhelin repusta, minkä oli jättänyt naulakkoon.
Vierailija kirjoitti:
No minkälaisia kuvia ajattelit siellä ottaa? Mihin käyttöön jne? Joihinkin somessa jaettaviin kuviin varmasti riittää ihan puhelimen kamera. Mutta jos ajattelit ihan mennä kuvaamaan ja teettää printtejä niistä kuvista, niin sitten ihan kunnon kamera.
Siis someen laitan joitakin kuvia, mutta ihan saatan tehdä vaikkapa kuvakirjan Ifolorilla. Olen löytänyt Tiktokista useita paikkoja missä käydä ja noita ei ehkä turistina välttämättä hoksaa, jos ei tutki asioita. Aikamoisia helmiä on löytynyt ja osa ihan ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Lontoossa puolet elämästäni, eikä minulta ole koskaan varastettu puhelinta. Ei myöskään keneltäkään läheiseltäni. Kaverilta varastettiin puhelin repusta, minkä oli jättänyt naulakkoon.
Niin ja siskon perheen pihasta varastettiin ruohonleikkuri.
Muita varkauksia ei lähipiirissäni ole ollut.
Testailin ottaa kuvia noilla objektiiveilla ja hyviä kuvia saa sillä pienelläkin. On aika kevyt kamera sen pienemmän objektiivin kanssa ja menee helposti käsilaukkuun.
Ihan samalla tavalla varmaan :D
https://www.ucl.ac.uk/news/2022/oct/phone-snatching-how-avoid-it
en ole vielä törmännyt ohjesivustoon kuinka välttyä puhelinvarkailta helsingissä (vaikka en epäile että varkauksia tapahtuu yhä enenevissä määrin)