Tekisitkö osaksi etätöitä?
Olen kyllä korona-aikana tehnyt yksittäisiä päiviä etätöitä. Tällöin toin tarvittavia kansioita kotiin Ikean kasseissa ja silti joku tarvittava paperi oli siellä työpaikalla. Ei pystynyt skannaamaan tai lähettämään postia.
Nyt tilaongelmien vuoksi joudun ehkä tekemään pari pv viikko etätöitä jatkossa. Tuntuu aika hankalalta. Työpaikallani noudatetaan GDPR:ää äärimmäisyyksiin asti tietotekniikkaan liittyen, joten oikein mitään ei saa säilyttää tiedostoina, vaan paperilla kaapissa.
Miten muilla on etätyöt onnistuneet, jos kaikki ei ole sähköisenä?
Kommentit (10)
Työttömänä olen minäkin ja en suostuisi ottamaan vastaan muuta, kuin etätyötä. Työnhaku on ollut hankalaa kun tuollaisia työpaikkoja ei juurikaan enää ole tarjolla. Vaikka koronan aikana hehkutettiin että etäily tulee jäädäkseen.
Olen ollut aiemmissa työpaikoissani asiantuntijaroolissa ja viimeisin oli etätyö, rakastin sitä! Konttorilla kärsin keskittymisongelmista ja myrkyllisestä ilmapiiristä. Harmi että oli määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo, ne paperithan on turvallisempia, kuin suojattu ja gryptattu tiedosto. Miten noudatatte gdpr:ää kun joku ilmoittaa että haluaa tietonsa poistettavan. Alatko selaamaan mappeja ja suttaamaan ko. hlön tietoja tussilla yli.
Teillä onn6 päivää aikaa poistaa jaikki tiedot henkilöstä kun saatte tiedon että hän haluaa tulla "unohdetuksi".
Eli höpöti höp.
T: gdpr asiantuntija
No arvaa onko tästä asiasta valitettu ylimpään johtoon ihan kamalasti. Tämä määräys tulee jostain ylhäältä ja kaikki tuntemani väliportaat pitävät asiaa ihan älyttömänä.
Ei näitä monia tietoja saa poistaa, vaikka henkilö kuinka haluaisi tulla unohdetuksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä olen minäkin ja en suostuisi ottamaan vastaan muuta, kuin etätyötä. Työnhaku on ollut hankalaa kun tuollaisia työpaikkoja ei juurikaan enää ole tarjolla. Vaikka koronan aikana hehkutettiin että etäily tulee jäädäkseen.
Olen ollut aiemmissa työpaikoissani asiantuntijaroolissa ja viimeisin oli etätyö, rakastin sitä! Konttorilla kärsin keskittymisongelmista ja myrkyllisestä ilmapiiristä. Harmi että oli määräaikainen.
Siis tuo etätyö oli harmillisesti määräaikainen, sitä edelliset työpaikat konttorilla.
Voisin mielelläni tehdä etätöitä, mutta hieman hankalaa t: postipate
Vierailija kirjoitti:
Hae valtiolle hommiin. Valtion virastoissa suositaan etätöitä. Virastojen toimipisteitä supistetaan koska suurin osa töistä voidaan tehdä kotoa käsin, ja toimipisteitä supistamalla saadaan säästöjä.
Melkeen on yhtä hyvät tietoturvat kuin vastaamossa. Häkki heilahtaa toimarille ja johdolle, jos tuollainen mappikansio pöllitään, jos ovat ohjeistaneet printtaamaan gdpr:n alaista materiaalia.
Suosittelen AP ihan oman pêrsnahkasi pelastamiseksi, ilmoittamaan tästä asiasta poliisille, ennenkuin ne ottavat yhteyttä. Ihan nimettömänä voit vihjeen antaa. Googleta miten!
En tekisi. Ihan mielelläni teen täysin etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo, ne paperithan on turvallisempia, kuin suojattu ja gryptattu tiedosto. Miten noudatatte gdpr:ää kun joku ilmoittaa että haluaa tietonsa poistettavan. Alatko selaamaan mappeja ja suttaamaan ko. hlön tietoja tussilla yli.
Teillä onn6 päivää aikaa poistaa jaikki tiedot henkilöstä kun saatte tiedon että hän haluaa tulla "unohdetuksi".
Eli höpöti höp.
Kryptattu, ei gryptattu.
Eli höpöti höp.