Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia elämään omassa kuplassa?

Vierailija
15.03.2023 |

Olen sosionomiopiskelija ja olen alkanut miettimään ihan liikaa huono-osaisten ja matalapalkkaisten yhteiskunnallisia asioita. Nyt lisäksi sitten vaalien alla kaikki väkivaltaisuudet, ihmisten välinpitämättömyys ja tahallinen sokeus sekä oman edun tavoittelu on aiheuttanut ylikierroksille menemisen ja ahdistuksen.

Haluan takaisin omaan kuplaani. Toki aion oman tulevan työnkuvan hoitaa niin hyvin kuin pystyn ja olen vahvasti asiakkaan puolella. Mutta koko yhteiskuntaan en voi vaikuttaa, joten kertokaa rakkaat kanssaihmiset.

Miten sinne omaan kuplaan ja hyvinvointiin pääsee takaisin?

Tässä mielentilassa en ole paras toisten tukija.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lukemaan jotain miesten alaa, vaikka sähköasentajaksi. Paitsi, että tulet saamaan kunnon palkkaa niin pääset "kuplaan" missä voit puhua vapaasti mitä sydämellä on ilman, että tulet ristiinnaulituksi.

Vierailija
2/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ensinnäkin elää omassa kuplassa? Olet valinnut alan, jossa olet tekemisissä elämän ja ihmiskohtaloiden nurjan puolen kanssa. Ainahan voit kääntää ajatuksen niin päin, että olet hyväosainen, mikä ei pidä paikkaansa suurimmalla osalla heistä, jotka joutuvat hakeutumaan sosiaalipalvelujen piiriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kupla otsassa?

Vierailija
4/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan joku keskiluokkainen ohjattu harrastus auttaa sillä mekanismilla, että suuntaisi huomiota toisaalle ja aivot saattaisivat sitten muunakin aikana jonkin verran askarrella tuon harrastuksen parissa, mikä veisi palstatilaa yhteiskuntamurheilta? Itse tykkään laulamisesta ja se on juuri sen tyyppinen harrastus, jota tulee työstettyä varsinaisen harrastusajan ulkopuolellakin. Myös esim. luova kirjoittaminen voisi varmaan toimia, vaikka en tiedä onko niin keskiluokkaista kuin laulaminen. Tuskin kirjoituskursseille nyt ihan pohjamutien päihdeongelmaisia kuitenkaan eksyy. 

Vierailija
5/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajattelemaan työasioita vain työajalla. Siis kun olet valmistunut ja töissä. Tee vapaa-ajallasi asioita, joista pidät. Älä tunne syyllisyyttä siitä, että sulla on koulutus, työpaikka, katto pään päällä jne, vaikka maailmassa on paljon ihmisiä, joilla ei ole. Ei ehkä ole kovin järkevää kaveerata saman alan ihmisten kanssa, jotta ei tule ruodittua liikaa työhön liittyviä asioita. Ainakaan sellaisten, jotka kantavat maailman tuskaa harteillaan.

Vierailija
6/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä opiskelet, keskustele opettajan kanssa, miten saa työasiat pois mielestä. Joissakin työpaikoissa ainakin pitäisi olla työnohjaus.

Vierailija
7/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille ajatuksista ja ideoista! Arvostan niitä. Ehkä tää ahdistus helpottaa valmistumisen jälkeen, kun tilanne tasoittuu.

Vierailija
8/8 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kuplaan ole palaamista sen jälkeen kun on mennyt ytimeen ja tajunnut kuinka kauhea ja epäreilu paikka tämä maailma on. Olen monesti itsekin ajatellut, että olisin päässyt paljon helpommalla olemalla vain joku tyhjäpää bimbo, joka miettii vain muotivaatteita, meikkejä, koruja, kaappi täynnä korkokenkiä jne.