Minua ärsyttää, kun joudun aina tällaisiin tilanteisiin
Sovin tärkeän tapaamisen. Tulee aikataulusähläystä toisen puolelta. Sitten ehdotan toista päivää ja kerron, että voisin ottaa enemmän selvää asiasta ennen tapaamista. Toinen sanoo, että ei kun pidetään nyt se tapaaminen. No mitäpä siihen sitten voi sanoa kuin että okei. Sitten en osaa hirveämmin kertoa asiasta, kun en ole voinut ottaa siitä selvää ennen tapaamista. Toinen turhautuu, kun en osaa kertoa asiasta tarpeeksi. Miksi minut pitää laittaa noloon tilanteeseen, vaikka olen pyytänyt lisäaikaa asioiden selvittämiseen? V#tut#aa suoraan sanoen.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan sitä, kun ollaan sovittu aika x ja toinen alkaakin häseltämään, että käykö nyt, entä käykö nyt, sitten minulla menee aikaa siihen häseltämiseen, vaikka aika on jo sovittu!! Mutta kun toinen ei osaa pitää siitä kiinni ja tuhlaa aikaani HÄSELTÄMÄLLÄ koko ajan jotain.
Kyllä tässä olet sinä ainoa häseltäjä. Seuraavalla kerralla älä ehdota aikaa ennen kuin olet täysin valmis esittämään asiasi. Silloin sinua ei haittaa, vaikka vastapuolelle sopisi tapaaminen vartin kuluttua.
Minulle syntyy kuva, että työsi ei ole edistynyt aikataulun mukaisesti (ehkä olet viettänyt liikaa aikaa vauvapalstalla töiden tekemisen sijaan) ja siksi yritit ajoittaa jonkin tapaamisen mahdollisimman myöhäiseksi, mutta toinen osapuoli olikin yllättäen halukas kuulemaan töittesi tulokset heti ja jäit kiinni housut kintuissa.
Vierailija kirjoitti:
olet siis epäpätevä. miksi ne sinua pyytää, jos et mistään mitään tiedä. kai teidän firmassa on niitäkin, jotka jostain jotain tietävät.
Epäpätevä mihin???? Missä firmassa??? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan sitä, kun ollaan sovittu aika x ja toinen alkaakin häseltämään, että käykö nyt, entä käykö nyt, sitten minulla menee aikaa siihen häseltämiseen, vaikka aika on jo sovittu!! Mutta kun toinen ei osaa pitää siitä kiinni ja tuhlaa aikaani HÄSELTÄMÄLLÄ koko ajan jotain.
Kyllä tässä olet sinä ainoa häseltäjä. Seuraavalla kerralla älä ehdota aikaa ennen kuin olet täysin valmis esittämään asiasi. Silloin sinua ei haittaa, vaikka vastapuolelle sopisi tapaaminen vartin kuluttua.
Minulle syntyy kuva, että työsi ei ole edistynyt aikataulun mukaisesti (ehkä olet viettänyt liikaa aikaa vauvapalstalla töiden tekemisen sijaan) ja siksi yritit ajoittaa jonkin tapaamisen mahdollisimman myöhäiseksi, mutta toinen osapuoli olikin yllättäen halukas kuulemaan töittesi tulokset heti ja jäit kiinni housut kintuissa.
En ole sanonut sanaakaan työstä?
Sovitaanko nyt ihan alkajaisiksi, että minä tiedän hieman enemmän oman elämäni asioista kuin te ventovieraat. En ala selittämään tänne liian tunnistettavasti asioita. Tiedän tehneeni oman osuuteni oikein, olen ehdottanut toista aikaa yms. Jos toinen ei voi joustaa niin aika kädetön minä olen siinä tilanteessa???
Minä tuppaan suunnittelemaan asiat. Suunnittelen, että herään klo x, teen tämän ja tuon, otan yhteyttä tähän henkilöön ja sitten menen tapaamiseen klo x. Kun toinen alkaakin häseltämään omiaan, minulla menee kaikki ihan sekaisin ja toinen vie minulta aikaa kaikesta muusta!!! Jos voisi vain odottaa sitä sovittua ajankohtaa niin ei pitäisi olla ongelmaa. En voi sietää sitä, kun aikatauluja aletaan venkslata viime hetkellä.
Olisit sanonut, ettet ole saanut vielä tarvittavia vastauksia, joten tapaamista on siirrettävä.
Miksi sovit tapaamisen A:n kanssa liian pian, jos et ole ehtinyt asiaa selvittää lainkaan. Sovi tapaaminen heti alkuun niin, että jätät itsellesi aikaa selvittää sitä asiaa minkä vuoksi tapaatte?
Silloin ei mikään aikataulusähläys sotke kuvioita. Ja jos toinen yrittää omien sähläysten takia aikaistaa tapaamista, älä suostu jos sinulla ei ole sitä tietoa mitä tapaamisessa tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut, ettet ole saanut vielä tarvittavia vastauksia, joten tapaamista on siirrettävä.
Olen yhä edelleen kasvanut maailmassa, jossa mahdollisuudet lipuvat ohi heti kun sanoo johonkin ei. Aina täytyy vain joustaa ja joustaa. Osittain teen sen siksi, että jos minulta viedään mahdollisuus, voin olla varma etten ole tehnyt mitään väärää ja aiheuttanut asiaa itse. En yksinkertaisesti uskalla olla jämäkkä, kun olen tottunut siihen, etten ikinä saa mitään muutenkaan, vaikka kuinka antaisin kaikkeni.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko nyt ihan alkajaisiksi, että minä tiedän hieman enemmän oman elämäni asioista kuin te ventovieraat. En ala selittämään tänne liian tunnistettavasti asioita. Tiedän tehneeni oman osuuteni oikein, olen ehdottanut toista aikaa yms. Jos toinen ei voi joustaa niin aika kädetön minä olen siinä tilanteessa???
Ja silti tuhlasit ainakin 2 ihmisen työajan turhaan tapaamiseen. Ei tarvitse selitellä enempää, me kaikki ymmärsimme jo
Älä ehdota niille muille mitään. Sanot vain; klo se ja se, muulloin olen varattu. Jos joku sössöttää, sanot ; seuraava mahdollinen, huom mahdollinen tapaamis/neuvottelu/määräaika tai vastaava, on ?.? klo se ja se.
Älä ole toisten komenneltavana, vaan määrää itse. Ja muista aina myös esteen antama mahdollisuus, siirtää tapaamista.
Pidä puolesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sovit tapaamisen A:n kanssa liian pian, jos et ole ehtinyt asiaa selvittää lainkaan. Sovi tapaaminen heti alkuun niin, että jätät itsellesi aikaa selvittää sitä asiaa minkä vuoksi tapaatte?
Silloin ei mikään aikataulusähläys sotke kuvioita. Ja jos toinen yrittää omien sähläysten takia aikaistaa tapaamista, älä suostu jos sinulla ei ole sitä tietoa mitä tapaamisessa tarvitaan.
Minulla oli ihan hyvä suunnitelma, mutta toinen osapuoli alkoi sähläämään ja yritti siirrellä tapaamista monta kertaa. Ette selkeästi ole itse kokeneet sitä, kun on sovittu juttu klo x ja yhtäkkiä toinen viestittelee, että käykö sittenkin nyt. Entä 10 minsan päästä. Miksi ei voi vain pysyä sovitussa??
Vierailija kirjoitti:
Minä tuppaan suunnittelemaan asiat. Suunnittelen, että herään klo x, teen tämän ja tuon, otan yhteyttä tähän henkilöön ja sitten menen tapaamiseen klo x. Kun toinen alkaakin häseltämään omiaan, minulla menee kaikki ihan sekaisin ja toinen vie minulta aikaa kaikesta muusta!!! Jos voisi vain odottaa sitä sovittua ajankohtaa niin ei pitäisi olla ongelmaa. En voi sietää sitä, kun aikatauluja aletaan venkslata viime hetkellä.
Et voi olettaa, ettei koskaan aikataulut muutu. Muuta asennettasi joustavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti tuhlasit ainakin 2 ihmisen työajan turhaan tapaamiseen. Ei tarvitse selitellä enempää, me kaikki ymmärsimme jo
Mitä hemmettiä selität?? Minkä kahden ihmisen työaikaa???
Minä ehdotin selkeästi toista aikaa. Ei sopinut. Ihan itse kyseinen henkilö tuhlasi omaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ihan hyvä suunnitelma, mutta toinen osapuoli alkoi sähläämään ja yritti siirrellä tapaamista monta kertaa. Ette selkeästi ole itse kokeneet sitä, kun on sovittu juttu klo x ja yhtäkkiä toinen viestittelee, että käykö sittenkin nyt. Entä 10 minsan päästä. Miksi ei voi vain pysyä sovitussa??
Ja mikset vaan voi sanoa, ettei sovi?
No nyt kyllä herää kiinnostus, että mitä ihmettä ne jatkuvat ohi lipuvat mahdollisuudet voivat olla, jos sinulle AINA käy noin? Itse en ainakaan tunnista ollenkaan tilannettasi enkä silti koe, että minulla olisi mikään mahdollisuus mennyt ohi. Työhaastattelut olen saanut sovittua ja käytyä sovitun mukaisesti, samoin lääkäriajat jne. Muuta niin tärkeää ei taida ollakaan, ettenkö hyvillä mielin voisi sopia tapaamista omilla ehdoillani. Esimerkiksi jos joku kaupustelee jotain tai täytyisi kilpailuttaa jotain. Kauppaaminen on heidän työtään, joten eivät he jätä tarjousta tekemättä, vaikka sanoisi, ettei huomenna käy, vaan vasta ensi viikolla. Tottakai he yrittävät painostaa tekemään nopeita ratkaisuja, koska on tosi asia, että ihminen voi tehdä silloin huonoja päätöksiä.
Jos joku aika tapaamiselle on sovittu ja toinen koittaa sitä jossain vaiheessa aikaistaa, ei siitä ole syytä sen enempää ahdistua, kun sanoo vain, ettei aikaistaminen käy, pysytään vanhassa suunnitelmassa. Ja jatkaa sitä selvittelyä kuten siihenkin asti. Et kai vain ole vähän helposti höynäytettävissä? Anna siis vaikka pari esimerkkiä, mitkä ovat olleet tuollaisia tilanteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yhä edelleen kasvanut maailmassa, jossa mahdollisuudet lipuvat ohi heti kun sanoo johonkin ei. Aina täytyy vain joustaa ja joustaa. Osittain teen sen siksi, että jos minulta viedään mahdollisuus, voin olla varma etten ole tehnyt mitään väärää ja aiheuttanut asiaa itse. En yksinkertaisesti uskalla olla jämäkkä, kun olen tottunut siihen, etten ikinä saa mitään muutenkaan, vaikka kuinka antaisin kaikkeni.
Ne mahikset menee taatusti tuolla pelilläsi, kun ihmiset turhautuu sinuun. Ja miksei niitä asioita voi selvittää puhelimella tai muilla kanavilla, miksi pitää heti tavata?
Vai onko tää jotain narkkien huumekauppasekoilua? Kärtetään, onko kama saapunut jo, ja sinä et uskalla sanoa ei? Siltä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, olen ison osan elämästäni työskennellyt tehtävissä, joissa yksi puhelinsoitto sotkee koko pakan ja se pitää suunnitella aina uudelleen. Elämässä ja asioissa nyt vain sattuu tilanteet muuttumaan, jos sitä ei hyväksy, eikä halua pitää puoliaan siksi, että menee ehkä joku tilaisuus ohi, niin sitten se on voi voi.
Voihan The juttu mennä ohi senkin takia, että olet huonosti valmistautunut.
Jos on pakko pitää aikaistettu tapaaminen, sitten menet sinne kerrot mitä on ja sanot, että tällä aikataululla tiedossa on vain nämä asiat. Lisäjutuille pitää sopia uusi aika. Ehkä ne alkaa oppia olemaan säätämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikset vaan voi sanoa, ettei sovi?
Ei voi, koska mahdollisuus menee muuten ohi..
Joustavuutta opettele lisää ja jämäkkyyttä, AP hyvä.
Ohis
😂 ihan paras sekoilu aikoihin 👍
Taitaa olla ap ihan pesunkestävä kylähullu 😂
Öh. Minä olen aika hiton kaukana aspergerista :D:D Minä olen sattumoisin kasvanut maailmassa, jossa mahdollisuudet lipuvat ohi heti, kun uskaltaa sanoa ei. Pelkään, että mahdollisuudet lipuvat ohi ja siksi suostun!!! Olen jo selkeästi kertonut toiselle miksi toinen ajankohta olisi parempi, mutta jos ei kelpaa niin mitä minä siinä voin tehdä??