Paras mustavalkoelokuva?
Tai en tiedä pitääkö kysyä "paras", vaan mikä kiehtoo sinua eniten?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Onibaba (Japanilainen kauhu)
Night of the living dead (Alkuperäinen, 1968)
Eraserhead (David Lynchin outo kauhuleffa)
Seitsemän samuraita (1954)
Lasketaanko Schindlerin lista?
Aika samaa samariinia multakin, Chapen diktaatorin laittaisin vielä. Mutta onko eraserhead kauhua? Minusta joku surrealistinen performanssi-tai?
Seitsemässä samuraissa hieno rytmitys- leffa pitkä kuin nälkävuosi ja silti ei puuduttavaa hetkeä.
Pekka Puupää kesälaitumilla. Olavi Virta nuorena ja komeana <3
Vierailija kirjoitti:
Onibaba (Japanilainen kauhu)
Night of the living dead (Alkuperäinen, 1968)
Eraserhead (David Lynchin outo kauhuleffa)
Seitsemän samuraita (1954)
Lasketaanko Schindlerin lista?
Lisäisin tuohon listaan Nosferatu ja Harakiri leffat.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se joku Chaplinin kuva ole.
Palstan viisastelijoille huomauttaisin, että tiedän kyllä, etteivät kaikki Chaplinin elokuvat ole mustavalkoisia. Sitä ei tarvitse erikseen minulle kertoa.
Chaplinin elokuvista peräti yksi taitaa olla värillinen.
Vierailija kirjoitti:
Palmut suomalaisista:
joo, minä kans. Wiki tais luonnehtia jokelaa että virtuoosimainen sivuosien esittäjä. Samaa mieltä oon, mielestäni kokki on noiden leffojen mauste ja höyste.
Se länkkäri jossa Anthony Perkins nuorena sheriffinöösinä. Oisko hopeatähti?
Mä oon 2000 luvun puolen elokuviin enemmän mukautunut, kun elän oman aikani elokuvissa ja itselleni on paras Parasite. Alkuperäinen on värillinen, mutta siitäkin on mustavalkoinen versio myös olemassa ja mulla on ne molemmat dvd:n muodossa samalla levyllä.
Höh, onpa jotenki kiva nähdä että muillaki samanlaista leffamakua ja tietämistä.
-Night of the living dead
-Elefanttimies
-Nosferatu
-Chaplinit
-Piukat paikat
-Hitchcock esittää sarjan elokuvat
Seitsemästä samuraista tuli mieleen Yojimbo-onnensoturi, jossa myös sama jäbä kuin samuraissa.
Alaston satama. Elia Kazanin mestariteos 50-luvulta. Pääosissa Marlon Brando, Eva-Marie Saint ja Karl Malden.
Vierailija kirjoitti:
Höh, onpa jotenki kiva nähdä että muillaki samanlaista leffamakua ja tietämistä.
Onko se "Höh", jos on kiva että muillakin on samanlainen maku kuin sinulla?
Psycho taitaa olla mun kulutetuin mustavalko elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemässä samuraissa hieno rytmitys- leffa pitkä kuin nälkävuosi ja silti ei puuduttavaa hetkeä.
Tuo on niitä harvoja oikeasti täydellisiä elokuvia. Tuntuu tosiaan puolet lyhyemmältä, koska niin hyvin rytmitetty.
Melanijan tie, elokuva latvialaisen yhteiskunnan tuhoa-misesta ja pakkokyydityksistä Siperiaan. Tätä elokuvaa on kuvattu mm. Kolilla ja Enossa
Citizen Kane
Tohtori Outolempi