Maapallolla on vain kuusi maata, jossa hengitysilma on terveellistä Suomi mukana
Siksikin ihmettelen miksi juuri meillä tarvitaan toimia
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/34231926-d083-4fd3-8d78-e8dc00163918
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt Tokiossa kahdesti, ja ihan hyvin pystyi sitäkin ilmaa hengittämään.
Aika jännä. Kuitenkin Helsingissäkin jo huomaa sellaisen vienon pakokaasun hajun kaikkialla keskustassa. En voi uskoa, että Tokiossa tilanne olisi parempi. Kyllähän sitä Helsingin ilmaa pystyy toki hengittämään, mutta parempi ilmanlaatu on muualla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Missä Ruotsi ja Norja? Muuttuuko ilma jotenkin kun siirryteetän rajan tuollle puolelle? Hyvin samantyyppisiä maita kuin Suomi?
Ehkä Suomi on jossain suotuisassa ilmavirtauksessa. Jospa Euroopan saasteita ajautuu Ruotsiin ja Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin lomalla muutaman päivän New Yorkissa ja iltaisin hotellilla niistin mustaa räkää nenäliinaan. Joo eipä ole ikinä kotona tuollasta tapahtunut.
Lisään vielä, että asun Hgin kantakaupungissa ison tien lähellä, joten kyllähän täälläkin on saastetta tietysti - muttei mitään tuohon NYC:iin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Marskintielle istumaa!!!! Jeee
Onko se Marskintie Hesassa?
Juttelin erään suomalaisen naisen kanssa, joka asui Etelä- Saksassa. Mielikuvieni mukaan siellä on niin kaunista ja hyvä ilmasto, mutta nainen sanoikin yllättäen, että vasta Suomessa pystyy kunnolla hengittämään ihanaa happirikasta ilmaa.
Tollasiin tutkimuksiin en usko alkuunkaan. Feikkiuutinen ja nollatutkimus.
Tallinnan ilma ei mielestäni vaikuta kovin hyvältä, eron Suomeen tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meidän maamme yllä pysyy aina se sama terve ilma, ettei sekoitu Venättän rumaan ilmaan.
Se on meidän onni että vallitsevat tuulet puhaltavat lounaasta.
Eikös sitten ilmastonmuutosmaksujen pitäisi olla täysin nollassa mutta ei suomalaiset rahastetaan rutiköyhiksi?
Onneksi Suomessa nollataan hyvä lähtötilanne rakentamalla kaikki uusrakentaminen 10 metrin päähän mahdollisimman saastuttavista valtaväylistä. Ja jos saadaan johonkin oikein vilkkaasti liikennöityyn liikenneympyrään rakennuslupa kerrostalolle, niin siihen lyödään päiväkoti. Ja tarina on tosi. Ihan tuntuu, että tavoitteena on sairastuttaa kaupunkilaiset.
On täällä Suomessakin eroja ilman laadussa. Esimerkiksi naapurin päällä ilma on täysin saastunutta kun taas minun kohdallani ihanan raikasta. Niin se vaihtelee 🤔🤔😉
Olin lomalla muutaman päivän New Yorkissa ja iltaisin hotellilla niistin mustaa räkää nenäliinaan. Joo eipä ole ikinä kotona tuollasta tapahtunut.