Miksi tuntuu jotenkin nololta käyttää samaa paitaa usein?
Tuntuu lapselliselta. En yhtään välitä, jos joku muu tekee samoin. Vaikka huomaisin. Yleensä en kyllä tajua.
Mutta tänään vetäessäni lemppari paidan päälle tuli hirveä kriisi siitä, kuinka pidin kys. paitaa jo toissapäivänä :D No voi luoja! Onpa kauheaa. Kai kaikki nyt tietää, että pyykkikone on keksitty. Miten tälläinen voi nolottaa.
Jospa sitä joskus vielä aikuistuisi.
Kommentit (16)
Voit valita: teet paidan tiheästä käytöstä itsellesi ongelman tai et mieti asiaa ollenkaan. Suurin osa ihmisistä ei muista, mitä pidit päälläsi eilen. Ja jos joku muistaa hänellä ei ole silloin muuta tekemistä elämässään.
Ostin joskus neljä samanlaista paitaa kun oli kaikin puolin miellyttävä. Käytän niitä usein ja joskus on tullut mieleen, että ajatteleeko joku minun pitävän aina samaa paitaa... kerran sanoinkin eräälle tutulle, että kyllä minä vaihdan paitaa, niitä on vain niin monta samanlaista kun luulin, että hän ihmettelee enkö koskaan pese paitaani kun pidä sitä monta päivää peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin joskus neljä samanlaista paitaa kun oli kaikin puolin miellyttävä. Käytän niitä usein ja joskus on tullut mieleen, että ajatteleeko joku minun pitävän aina samaa paitaa... kerran sanoinkin eräälle tutulle, että kyllä minä vaihdan paitaa, niitä on vain niin monta samanlaista kun luulin, että hän ihmettelee enkö koskaan pese paitaani kun pidä sitä monta päivää peräkkäin.
Tämä.
Olen tarkka siitä, että vaihtelee paitoja. Kotipäivinä uusiokäyttöä.
Sano ihmettelijöille että olet oman elämäsi Aku Ankka. Akulla on vaatekaappi täynnä merimiespukuja. 😆
Minulla saattaa olla sama päälyspaita varmaan viikon käytössä.
Käytän viikkotolkulla samaa paitaa. Ei se nyt oikeesti kovin nopeesti likaseks tuu ellei esmes möyri maassa tai oksentele rinnuksillensa. Olishan niitä kaappi täynnä mistä valita mut ihan sama!
Enemmän ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka vaihtaa paidan joka päivä. Pidän heitä luonnonvarojen tuhlareina tai sitten ajattelen, että heillä on paha hikiongelma. Mulla on sama paita viikonkin käytössä. Tuuletan vaatteita ulkona enkä pese jatkuvasti.
njoo, lapset töissä kysyi eikö sulla ole muita vaatteita kuin aina toi sama. Sanoin että käytän vain mustia t-paitoja, niitä on monta. Ne oli ne fiksuimmat kun tajusivat kysyä. En mä ole koskaan ymmärtänyt että pitää kantaa vaatekauppaan rahaa jonkin muotivillityksen takia.
Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se kellekään kuuluu mitä vaatteita pitää! Ihan oma asia.
Kuten tuolla jo joku sanoi, on tylsää elmää jos ehtii kyttäillä muitten pukeutumista!
Kaveri tuskaili just kun on kaapit täynnä vaatteita, jakaa nyt mitäniitänyton-keräyksiin, ihan ei ole kuulema kertaakaan pidettyjä. Huoh, nekin rahat hukkaan menneet!
Vierailija kirjoitti:
njoo, lapset töissä kysyi eikö sulla ole muita vaatteita kuin aina toi sama. Sanoin että käytän vain mustia t-paitoja, niitä on monta. Ne oli ne fiksuimmat kun tajusivat kysyä. En mä ole koskaan ymmärtänyt että pitää kantaa vaatekauppaan rahaa jonkin muotivillityksen takia.
Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se kellekään kuuluu mitä vaatteita pitää! Ihan oma asia.
Kuten tuolla jo joku sanoi, on tylsää elmää jos ehtii kyttäillä muitten pukeutumista!
Kaveri tuskaili just kun on kaapit täynnä vaatteita, jakaa nyt mitäniitänyton-keräyksiin, ihan ei ole kuulema kertaakaan pidettyjä. Huoh, nekin rahat hukkaan menneet!
"Ne oli ne fiksuimmat kun tajusivat kysyä". Ei kysyttävää.
Luintoa säästyy, kun et käytä pikamuotia.
Ei tarvi häpeillä. Joku paita maksaa noin 20e kirpparillakin. Sitä pitelee neljäkin vuotta kunnes hajoaa. Parturi maksaa noin 50 e leikkaus. Kerta vuoteen voi miehenä käydä. Pitää ajoittaa niin että talvella on pitkä ja epäsiisti. Sen saa pipon alle hyvin. Ei köyhyyttä tarvitse hävetä. Palkat on niin alhaiset että ulkonäköön ei ole varaa panostaa. Se antaa paljon resursseja ja aikaa muuhun.
Eikö hiki ja paska alakaa haista kun pitää samaa paitaa kaksi päivää sama kun pitäs alushousuja ei niitäkään kannata vaihtaa Eikö omaan nenään haise paska
Vierailija kirjoitti:
Eikö hiki ja paska alakaa haista kun pitää samaa paitaa kaksi päivää sama kun pitäs alushousuja ei niitäkään kannata vaihtaa Eikö omaan nenään haise paska
Ei köyhällä ole varaa haistella saati maistella.
Joskus nuorempana häpesin, kun ajattelin muiden pitävän köyhänä tai ällöttävänä, etteivät vaatteet vaihdu tarpeeksi usein. Mutta kyllä vaan moni muu pitää samoja vaatteita useamman kerran viikossa, usein jopa peräkkäisinä päivinä. Ja kuten sanottu, pyykkikone on keksitty.