Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko merkitystä onko synnyttänyt alakautta pienen vai ison vauvan yhdyntään?

Vierailija
24.11.2006 |

entäs sektioäidit , onko heillä tiukempi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko merkitystä onko synnyttänyt alakautta pienen vai ison vauvan yhdyntään?

Pienen vai ison vauvan yhdyntään ? Siis niiden vauvojenko kanssa yhdyt ? Sairasta.

Vierailija
2/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

venymään kuin jonkin vajaan kolmikiloisen kohdalla - toisaalta kyllä raskaus ja synnytys aina venyttää kudoksia jonkin verran. merkitystä on myös sillä kuinka monta raskautta ja synnytystä on takana sekä tietenkin missä kunnossa lantionpohjan lihakset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna emättimen normaaliolomuotoon emätin venyy synnytyksessä aivan jättimäisesti, eli ei ole suurtakaan eroa onko vauva kolme vai neljä kiloa. Jos taas sektioidaan suunnitellusti ennenkö mitään avautumista on tapahtunut, naisella on varmaan " tiukempi" synnytyksen jälkeen, mutta jumpalla nekin erot häviävät ajan kanssa.

Vierailija
4/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli vähän joka paikkaan repeämiä mutta yhtä tiukka tai tiukempi olen kuin ennen koska paikat tikattiin kirurgin toimesta aika hyvin.

Vierailija
5/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että isomman vauvan jälkeen kudokset joustaa enemmän niin pimpsukkakin palautuu nopeammin normaaliksi.

Mut tää vaan ajatus, miten esimerkiksi vekitystoimii.. pimpsukka voi olla ihan eriasia :))

Ja sektiolla syntyneellä ei taida olla muuta merkitystä, että lantio on turhaan pehmentynyt... ei vaikutusta pimpsukan joustoihin

Miksikään todeksi en tätä väitä, mutta näin ajattelen

Vierailija
6/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikilosen lapsen synnyttäneenä voin sanoa et paikat palautunu entiselleen, ellei jopa paremmaksi 3- kilosen esikoista edeltävään aikaan.. Lihakset palautuu kyllä. Ei jää 10 sentin tuulitunnelia! JOS jumppaa niin alapään saa timmiin. Siinä missä muutkin lihakset reenaantuu jos niitä jumppaa!!

Lapsen koko on tietty siinä mielessä tärkeä että lapsi itse on tukalammassa ja naiseen mahdollisesti sattuu enempi?? Mutta tiedä sitten, toinen kokee enempi kipua kuin toinen ja esikoisen synnytys oli mulla pahempi vaikka oli kilo pienempi (lienee kohtu muistaa supistella tokalla kerralla paremmin -selitti kätilö).

Mutta paranee kyllä hyväksi jos jumppaa. Muuten normaaliksi ilman jumppaa.

Vierailija
7/7 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä isompi lapsi sitä enemmän venyy...

Mitä enemmän venyy, sitä enemmän repeämiä, joista kaikkia ei tosiaankaan tikata, vaan pienemmät repeämät saa luonto hoitaa.

Katsokaa vaikka raskausarpia, kyllä se nahka on löysää niitten arpien vuoksi vatsassakin... eikä siihen auta kuin kirurgin veitsi.

Toki repeäminen ja venyminen riippuu myös äidin ominaisuuksista. Toisilla on joustavammat paikat kuin toisilla. Eihän raskausarpiakaan tule kaikille, ja joillakin on koko vatsanahka aivan karmean näköinen (kuten minulla).

Minulle tulee helposti arpia... Olen varma että jos olisin synnyttänyt isomman lapsen, niin olisin tätäkin löysempi... Kovalla jumpalla oon palautunu jonkin verran, mutten missään nimessä tule enää yhtä tiukaksi kun ennen toista lasta. Myös hyvä ystäväni on sanonut, että hän ei enää usko palautuvansa, kun synnytyksestä on jo yli vuosi... Hänellä on valitettavasti vielä tuntoherkkyyskin laskenut, joten vielä ikävämpi tilanne...

Niin, ja synnytysiällä on myös merkitystä. Vanhempana ei palaudu niinkuin nuorena koska kudokset ei enää ole niin joustavia ja uusiutuvia kuin nuorilla (kokemusta on).

Uskon kyllä että joku saattaa tuntea olevansa synnytyksen jälkeen jopa tiukempi, jos on ollu isot repeämät ja ne on ommelltu kunnolla. Silloin saattaa tosiaan jopa tiukentua... Mutta luulisin että tämä on paljon harvinaisempaa kuin löystyminen...

Mutta onneksi sille löystymiselle voi tehdä jotain. Kova jumppa palauttaa jonkin verran (mutten usko että ihan samaksi), ja jos tosi huonosti on käynyt, niin on olemassa myös kiristysleikkauksia. Ja tuskin näitä leikkauksia olisi olemassakaan, jos ei olisi tarvetta.

Joten minusta tuo järjetön ajattelutapa, että synnytys ei vaikuttaisi naisen alapäähän, saisi jäädä jo pois. Useimmiten vaikuttaa!!! Se on mielestäni päivänselvää...

Ihmettelen suuresti että täällä sitä ei oikein myönnetä, vaan kaikki kokevat olevansa tiukempia kuin ennen synnytystä??? Kylläpä on osunut hyvät kirurgit jokaiselle..

Minä myönnän suoraan että olen löysempi kuin ennen synnytystä. Jos joku saman kokenut (olen varma että meitä on monia) ei sitten tuntisi itseään miksikään luonnonoikuksi...

Tähän olisi kiva saada jonkun lääkärin/kätilön mielipide myös. Mikä tuntuma heillä on työssään. Tiukkeneeko naiset synnytysten myötä...

Mitä isompi lapsi, sen tiukempiko?

Mitä useampi lapsi, sen tiukempiko?

Siis munkin kannattaisi vielä tehdä lisää lapsia, koska sitten saattaisin tiukentua??? =)