Onko raskauteni tuulimuna? Mikä edes on tuulimuna? Apua?
Kyseessä on ensimmäinen raskauteni ja olen aika hämmentynyt. Paikkakuntani neuvolaan ja terveysasemille tuntuu olevan mahdotonta saada yhteyttä (mulla on ollut molempiin soittopyynnöt yli viikon ajan, soittoa ei kuulu).
Taustatietoa:
Mulla oli kuukautiset 31.1. ja tämän jälkeen todella vähäistä tiputtelua 27.2.
Kun kuukautiset eivät alkaneetkaan, tein 1.3. raskaustestin, joka näytti positiivista.
Kävin 8.3. verikokeessa, jonka tulos oli 3546.8 IU/l, tuloksiin oli myös merkattu raskausviikko 6. Tänään kävin odotuksesta turhautuneena yksityisellä ultraäänessä, jossa gynekologi totesi ruskuaispussin olevan paikoillaan ja kaiken näyttävän hyvältä (kuulemma keskenmenon riskiä ei näyttänyt olevan?), mutta totesi että sikiö on niin pieni, ettei siitä vielä saa oikein mitään irti. Hän arvioi, että raskausviikkoja olisi 2+1.
Nyt kun illemmalla selailin nettiä tästä vähän hämmentyneenä, luin että raskaushormonin pitäisi viikolla 4 olla 1000-2000, ja minunhan oli korkeampi. Mulla on miljoona kysymystä, esimerkiksi:
Onko tämä normaalia? Mua alkoi huolestuttaa, että onko mahdollista, että raskausviikkoja on jo enemmän mutta sikiö on lopettanut kehittymisen, eikä hänestä saanut irti mitään siitä johtuen ja gynekologin arvion mukaan raskaus on siksi varhaisemmassa vaiheessa?
Vai onko mahdollista, että raskausviikkoja on tosiaan vasta 2+1, mutta raskaushormoni oli siitä huolimatta jo viime viikolla noin korkea? Mihin tämä viittaisi? Onko se huono vai hyvä asia?
On varmaan itsestäänselvää, että olen hakeutumassa lääkärille mahdollisimman pian, mutta ajattelin ensihätään stressiäni lievittääkseni kysellä täältä ihmisiltä, joilla mahdollisesti on kokemusta tästä. Itselleni tämä on ensimmäinen raskaus ja kaikki tuntuu uudelta, jännältä ja vähän pelottavaltakin.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa asiasta?