"Kertakorvaus maksetaan maaliskuun palkan yhteydessä" - Eipä vaan näy palkkakuitissa
Palkkapäivä siis vasta 15. mutta kuitti näkyy jo tänään, ei mitään sovittua 1% kertakorvausta palkkakuitissa. Tarkoittaisi itselle noin 400e.
Näkyykö muilla maaliskuun kertakorvaus jo palkkakuitissa?
Kommentit (22)
Oletko oikeutettu? Ei se kaikille tule.
Samaa ihmettelin, ja minullakin keskiviikko palkkapäivä. Ei edes erillistä lakselmaa kertakorvaukselle.
Mitenköhän työnantajat nyt yrittää kusettaa jos ei tule luvatusti palkan yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä maaliskuun palkka maksetaan vasta huhtikuun 15.
Tosin oon osa-aikainen, niin johtunee siitä 🙄
Meillä maksetaan vasta kesäkuussa kertakorvaus.
Yleensä palkka maksetaan jälkikäteen eli esim. maaliskuun palkka maksetaan huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeutettu? Ei se kaikille tule.
No se lakko mikä meillä piti olla koski myös minua niin enköhän ole oikeutettu. Lakko peruuntui ja sopimuksessa mainittu kertakorvaus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Outo käytäntö, kyllä ainakin meille 15.3. maksetaan maaliskuun palkka.
t. ylempi toimihenkilö
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksetaan vasta kesäkuussa kertakorvaus.
Kertakorvaus on eri asia mitä koronakorvaus
Voi tulla maaliskuun vika päivä. Kysy työnantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä palkka maksetaan jälkikäteen eli esim. maaliskuun palkka maksetaan huhtikuussa.
Jos pidän esim maaliskuussa lomaa, niin kyllä ne lomapäivät on maaliskuun 15. tulevassa palkalaskelmassa. Eli 15.3. maksettava palkka koskee maaliskuuta.
ap
Vilkaise vielä, miltä ajalta maksettu palkka on. Maaliskuu on vasta puolivälissä, maksetaanko teillä siis osa palkasta ennakkoon? Luottamusmieheltä kannattaa asiasta kysyä sitten seuraavaksi.
Meillä kertakorvaus maksetaan 30.6. ja palkkapäivä on 16.6.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kovin yleiseltä kuulosta, kaikkialla missä olen muuta kuin tuntityötä tehnyt on minulle maksettu kuluvan kk:n palkka joko kuun puolessa välissä tai kuun viimeinen päivä. Nyt esim. kunnalla saan maaliskuun palkan 15. maaliskuuta.
Palkkalaskelmassa lukee selkeästi "ajalta 1.3.-31.3." ja palkan maksupäivä on 15.3.
ap
Palkassa epäselvyyttä ja kyselet mielummin täältä kuin palkanlaskennasta.
Mikä kertakorvaus? Millä alalla olet?
Minullekin aiemmin kuntapuolella ja nyt sotella aina palkka tullut jo kuun puolessa välissä. Eli maaliskuun palkka 15.3. Kertakorvauksen saamme vasta myöhemmin mutta eri aloilla eri tilanne tietysti.
Mulle tulee maaliskuun palkka maaliskuun 15. päivä ja kertakorvaus (oli kyllä 440,- eikä 400,-, mitä odotin) näkyy palkkalaskelmassa ihan vaan omana rivinään. Ei erillisenä laskelmana.
Mutta noin muuten, tämä ei ole oikea paikka kysellä sun palkka-asioitasi. Kyllä ne ihan siellä omalla työpaikalla hoidetaan ja tiedetään paremmin.