Olisikohan minulla minkäänlaista markkina-arvoa enää?
Nuorena olin todella suosittu, mutta olen ollut niin kauan varattu, ettei ole minkäänlaista käsitystä siitä millainen oikea suosio olisi sellaisten miesten keskuudessa, joista itse olen kiinnostunut. Vaikeaa se varmaan olisi.
Keskustelin tästä erään eronneen tuttavani kanssa hiljattain, joka oli Tinderissä - sinne ei ainakaan kuulemma kannata mennä. Toisaalta toinen tuttavani löysi sieltä heti miehen, molemmat ovat ns. tasokkaita oman sukupuolensa standardien mukaisesti, vaikka mies ei omaan makuuni ole alkuunkaan.
Varmaan sitä eläisi yksin, jos yksin jäisi. Hirveän rasittavaa enää aloittaa mitään uuden ihmisen kanssa, ketään ventovierasta en ainakaan huolisi.
Kommentit (59)
Surullista että keski-ikäinen tai vanha nainen yhä mittaa elämänsä arvokkuutta miehen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen äijän pitäisi olla?
Tämä lista varmaan on kliseisistä kliseisin lista, mutta luotettava, fiksu, sivistynyt, maskuliininen (ei macho) ja avarakatseinen, maailmaa nähnyt ja samaa yhteiskuntaluokkaa kuin itsekin olen. En oikein voi kuvitella, että tuollaisia ihan pilvin pimein vastaan kävelisi. Ap
Suurin osa tuntemistani miehistä on tuollaisia. En vain usko, että tuo ihan riittää? Tuossa ei lukenut ulkonäöstä mikään, mikä ratkaisee ihastumisesi mieheen.
Olet oikeassa, ulkonäkö ratkaisee myös paljon, mutta ei koskaan ohita noita muita mainittuja ominaisuuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ventovieras käy, niin kartoita tuttavamiehet, työkaverit tai serkkupojat. Valitse niistä, tai sitten ala tutustumaan niihin ventovieraisiin.
Sillä tavalla varmaan tekisin, jos tilanne tulisi ja haluaisin jonkun torjumaan yksinäisyyden tunnetta. Sitähän ei tiedä miltä yksin eläminen tuntuisi ennen kun sen kokee (haluaisiko enää etsiä ketään). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ventovieras käy, niin kartoita tuttavamiehet, työkaverit tai serkkupojat. Valitse niistä, tai sitten ala tutustumaan niihin ventovieraisiin.
Sillä tavalla varmaan tekisin, jos tilanne tulisi ja haluaisin jonkun torjumaan yksinäisyyden tunnetta. Sitähän ei tiedä miltä yksin eläminen tuntuisi ennen kun sen kokee (haluaisiko enää etsiä ketään). Ap
Tämähän se naisilla on, että aina on sovittuna valmiita panoja eron varalle.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että keski-ikäinen tai vanha nainen yhä mittaa elämänsä arvokkuutta miehen kautta.
Kyllä minä katson elämääni myös siltä kannalta, että olen toiselle ihmiselle ollut tärkeä ja merkittävä ihminen näin kauan ja olemme yhdessä onnistuneet hyvin myös vanhempina. Mies on ollut minun elämäni tärkein ihminen ehdottomasti, huomattavasti tärkeämpi kuin esimerkiksi vanhempani. Ilman häntä olisin ihan toisenlainen ja paljon huonompi ihminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, hoikka, urheilullinen, varakas, ei lapsia, huumorintajuinen, pitkäpinnainen, ystävällinen, seurallinen, ei saa pelata nettipelejä eikä rahapelejä, laulu- ja soittotaitoinen, taivaanrannan maalari, pitkätukkainen, kalju,....
Kukaan nainen ei toivo miehen olevan kalju. Hiukset ovat lähtökohta viehättävyydelle, kaikki tulee vasta sen jälkeen.
Kai tuo oli sarkasmia. Minä pidän kaljuista miehistä, ajan välillä miehenikin kaljuksi, vaikka hänellä on paksu harjastukka. Ap
Jos pyydetään kuvailemaan rumaa miestä, niin kalju on yleensä lyhyyden kanssa ensimmäisiä ominaisuuksia, joita naiset luettelevat. Kaljuus on myös keskeinen teema, kun halutaan pilkata miehiä.
Pilkkaajista ei kannata välittää. Heidän markkina-arvonsa on minulle nolla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä olla miehilläkin. Minulla kyllä ei ole sovittuna tai edes suunniteltuna mitään panoja enkä sovi yhtään kenenkään tuntemani miehen kanssa yhteen siten kuin mieheni kanssa, joka asiassa. Heidän vaimonsa sen sijaan sopivat. Ap
Ala sinkuksi vaan! Sitten silloin tällöin säätöjä kurdilaisen taksikuskin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, hoikka, urheilullinen, varakas, ei lapsia, huumorintajuinen, pitkäpinnainen, ystävällinen, seurallinen, ei saa pelata nettipelejä eikä rahapelejä, laulu- ja soittotaitoinen, taivaanrannan maalari, pitkätukkainen, kalju,....
Kukaan nainen ei toivo miehen olevan kalju. Hiukset ovat lähtökohta viehättävyydelle, kaikki tulee vasta sen jälkeen.
Kai tuo oli sarkasmia. Minä pidän kaljuista miehistä, ajan välillä miehenikin kaljuksi, vaikka hänellä on paksu harjastukka. Ap
Jos pyydetään kuvailemaan rumaa miestä, niin kalju on yleensä lyhyyden kanssa ensimmäisiä ominaisuuksia, joita naiset luettelevat. Kaljuus on myös keskeinen teema, kun halutaan pilkata miehiä.
Kaljuja on kahdenlaisia: luontaisesti kaljuuntuneita (turn off) ja kaljuksi ajeltuja (joidenkin naisten mielestä turn on).
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tössä elämän arvokkuutta mietitä, vaan sitä saisiko vielä kumppanin jos olisi sinkku. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuja on kahdenlaisia: luontaisesti kaljuuntuneita (turn off) ja kaljuksi ajeltuja (joidenkin naisten mielestä turn on).
Näin on. Tarkoitinkin juuri geneettisesti kaljuuntuneita, eli jotka eivät itse voi valita kaljuuntumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuden syntytavalla ei ole väliä, pidän kaljuista miehistä. Pitkä tukka on turn off. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tössä elämän arvokkuutta mietitä, vaan sitä saisiko vielä kumppanin jos olisi sinkku. Eri asia.
Niinpä. Saisiko vielä sellaisen kumppanin, johon voisi oikein rakastua. Kun tuo toinen tuttavani, joka kokeili Tinderiä, piti sitä aivan toivottomana ja meillä on sikäli sama tilanne, että hänenkin miehen kuolemaan päättynyt avioliitto oli erittäin onnellinen ja pitkä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska miehet ovat niin helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta puuttui kuva.
Niinhän sitä sanotaan, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Saisiko vielä sellaisen kumppanin, johon voisi oikein rakastua. Kun tuo toinen tuttavani, joka kokeili Tinderiä, piti sitä aivan toivottomana ja meillä on sikäli sama tilanne, että hänenkin miehen kuolemaan päättynyt avioliitto oli erittäin onnellinen ja pitkä. Ap
Leskeksi jääneet taitavat aika usein idealisoida menehtyneen kumppaninsa ja vertaavat kaikkia ehdokkaita häneen ainakin alitajuntaisesti. Jalustalle kohotettuun pyhimykseen verrattuna kuka tahansa muu tuntuu kelvottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeksi jääneet taitavat aika usein idealisoida menehtyneen kumppaninsa ja vertaavat kaikkia ehdokkaita häneen ainakin alitajuntaisesti. Jalustalle kohotettuun pyhimykseen verrattuna kuka tahansa muu tuntuu kelvottomalta.
Joidenkin kohdalla varmaan noinkin, mutta onhan sitä oikeastikin todella hyviä ja onnellisia avioliittojakin olemassa. Tuo tuttavanikin liitto oli juuri sellainen, erityinen, kuten koen omanikin liittoni olevan. Onhan siinä jo yhdelle elämälle, että on sellaisen saanut kokea mistä olen kiitollinen. Ap