Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeata on nykyään avata pankkitili?

Vierailija
13.03.2023 |

Silloin, kun olin itse teini-ikäinen marssin pankkiin hoitamaan itse tilin avauksen yms. Tuntuu olevan hyvin hankalaa kaikesta tunnistautumisesta huolimatta saada lapselle pankkitili auki. Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa joo, mutta onkohan täällä sääntö Suomessa menty tässäkin asiassa aivan överiksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avasin LAPSENA tilin Nordeaan. Sain mukaan jonkin paperin, jonka äiti allekirjoitti ja se oli siinä. Minulla tai äitillä ei ollut kummallakaan henkilöllisyystodistuksia olemassa. Eikä ajokortteja eikä passeja!

Vierailija
2/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä avasin LAPSENA tilin Nordeaan. Sain mukaan jonkin paperin, jonka äiti allekirjoitti ja se oli siinä. Minulla tai äitillä ei ollut kummallakaan henkilöllisyystodistuksia olemassa. Eikä ajokortteja eikä passeja!

Tilin avatessani se taisi olla SYP, sillä sain maapallon pankiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki onnistuu sähköisesti pankkien palveluissa joten sieltä vaan avaamaan tili. Ja jos on kyse yli 15 v niin ei tarvita enää vanhempiakaan mukaan. Mutta jotta voi tehdä kaiken netissä niin tarvitaan se nettipankki, jonka tekeminen vaatii ns. vahvan tunnistautumisen, eli passi tai kuvallinen henkilökortti mukaan.

Vierailija
4/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti onnistu sähköisesti. Täytimme yhdessä lapsen vanhempina hakemuksen ja tekstiviestillä saapui ilmoitus, ettei tilin avaus onnistunut. Ja ei,ei jäänyt puuttumaan tietoja.

Vierailija
5/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle saa kyllä tilin luotua netissä, mutta pankkikorttiin vaaditaan molemmat vanhemmat konttorille.

Vierailija
6/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli SYP:n maapallokerho, kun taas Postipankilla oli kultapossukerho, josta sai kultapossu-säästölippaan 😅. Ja Op:lla taas oli joku virtahepokerho, kun sieltä sai Hipon! Oi niitä aikoja 👍🏻

Vierailija
7/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistautuminen on jo huvittavaa. Minun pitää tunnistautua virkailijalle, jonka olen tuntenut 50 vuotta, jos joku menisi minun papereillani, virkailija huomaisi petoksen heti.

Vierailija
8/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuli kyllä lapsen kortti postissa kummankaan vanhemman käymättä pankissa.

Vierailija
9/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin avata lapsenlapselle tiliä Handelbankeniin. Piti olla vanhempien luvat ja vaikka mitä. Sitten kysyivät, asuuko ko perhe omistusasunnossa?

Jäi silläkertaa avaamatta.

Annan lapsille rahat käteen.

Vierailija
10/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten piti avata teinille 15 v tili, että saa palkkansa tilille. Nordeaan piti varata aika, eli ensin piti löytää konttori, jossa tilin avaus onnistuu. Sitten piti molemmilta vanhemmilta olla lupa tilin avaamiseen, ensin sanoivat, että molempien pitäisi olla paikalla, mutta lopulta onnistui, että kirjoitin valtakirjan miehelle. Konttorilla meni toista tuntia kaikenlaiseen tunnistautumiseen ja muuhun säätämiseen. Lopulta tili kuitenkin saatiin auki ja teini sai palkkansa omalle tililleen. 

Vierailija
11/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu

Vierailija
12/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli SYP:n maapallokerho, kun taas Postipankilla oli kultapossukerho, josta sai kultapossu-säästölippaan 😅. Ja Op:lla taas oli joku virtahepokerho, kun sieltä sai Hipon! Oi niitä aikoja 👍🏻

Hii hoo, hii hoo, Henri Hippo! Hii hoo, hii hoo, rahakippo!

Vierailija
13/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei tarvitse korttia vain ainoastaan pelkän tilin. Eikä tämäkään onnistunut! En tiedä mitä rikollista meidän vauva puuhaa..

Vierailija
14/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkeja lakkautetaan jatkuvasti, mutta tällä tavalla ei virkailijoilta työt ainakaan tule loppumaan. Ihan turhaa säätöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän