tietosuoja??
Miten minun on otettava tietosuoja huomioon työntekijänä jossain organisaatiossa?
Jotenkin tämä kysymys nyt ei avaudu mulle... Kun en mä nyt varsinaisesti käsittele työssäni mitään henkilötietoja.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Tietosuoja on paljon muutakin kuin henkilötietoja.
Esim mitä?
Netistä löytyy vain juttuja työntekijöiden tietosuojasta eli mitä työnantajan pitää huomioida. Ei mitään siihen tyyliin että mitä minun työntekijänä pitää ottaa huomioon.
Jos teet tietsikalla töitä, et mene epämääräisiin linkkeihin tai emaileihin. Et jätä työkonetta ulkopuolisten käytölle alttiiksi, puhelimet samoin.
Arkaluontoisia tietoja sisältävien papereiden oikea hävitystapa. Avaimista huolta pitäminen...
Vierailija kirjoitti:
Jos teet tietsikalla töitä, et mene epämääräisiin linkkeihin tai emaileihin. Et jätä työkonetta ulkopuolisten käytölle alttiiksi, puhelimet samoin.
Arkaluontoisia tietoja sisältävien papereiden oikea hävitystapa. Avaimista huolta pitäminen...
Kuvailet tietoturvaa, joka on ihan tyystin eri asia kuin tietosuoja
Älä missään nimessä kysy työnantajaltasi.
Jos et käsittele henkilötietoja niin ei ole tarvetta tietosuojan huomioimiseen. Tietosuoja tarkoittaa henkilötietojen suojaamista. Toivottavasti tiedät mitä henkilötiedot voivat olla.
tuohan on helppoa. et keskustele työpaikan asioista ulkopuolisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkaluontoisia tietoja sisältävien papereiden oikea hävitystapa. Avaimista huolta pitäminen...Kuvailet tietoturvaa, joka on ihan tyystin eri asia kuin tietosuoja
Aha. No hyvä. Kerro sitten mitä se tietosuoja on?
Vierailija kirjoitti:
Jos et käsittele henkilötietoja niin ei ole tarvetta tietosuojan huomioimiseen. Tietosuoja tarkoittaa henkilötietojen suojaamista. Toivottavasti tiedät mitä henkilötiedot voivat olla.
No, tota jos tietosuoja tarkoittaa asiallista tietojen käsittelyä, niin miten siihen ei kuulu se, että huolehditaan ettei suojattava tieto päädy asiattomille....
Tietosuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tota jos tietosuoja tarkoittaa asiallista tietojen käsittelyä, niin miten siihen ei kuulu se, että huolehditaan ettei suojattava tieto päädy asiattomille....
Tietosuoja.
Tietosuoja... mitä tietoja kerätään, missä laajuudessa, miten käytetään, miten taltioidaan ja miten pitkäksi aikaa, miten hävitetään, kenelle tietoja annetaan ja missä laajuudessa,
Täh....
Tyyppi on hyvä ja kertoo tietosuoja käsitteen merkityksen.
Tietosuoja on paljon muutakin kuin henkilötietoja.