Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Työhaastattelijana toimineet! Mitkä ovat tärkeimpiä kriteerejä, joita katsot eduksi haastateltavassa? Työhaastatteluun menossa.

Vierailija
12.03.2023 |

Jännittää! Olen kuitenkin luottavaisin mielin, että saan paikan, ainakin kovin toivon niin.

Yritän olla vain oma itseni ja keskustelen rennosti mutta tietenkin asiallisesti ja työmoodissa. Haluan myöskin olla rehellinen mitä kysymyksiin tulee, sillä haluan, että minusta aidosti pidetään työntekijänä omine heikkouksineen eli en käytä värikynää.

Todistukset ovat erittäin hyviä, joten toivon niiden kertovan haastateltavalle, että olen tunnollinen tekijä ja pyrin kyllä tekemään parhaani. Niin se todella onkin.
Tarvitsen työpaikan, joten jännittää ja yritän valmistautua kaikin tavoin. Mitä sinä haastattelijana katsot eduksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useissa haastatteluissa aikoinaan. Mitään kaavaa en näistä havainnut. Työt menivät yleensä joko sukulaisille tai kaunille ihmisille.

Vierailija
2/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni siitä miten osaat myydä oman osaamisesi ja vakuuttaa haastattelijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijalla pitää olla kaikki kolme koronarokotusta ja pitää olla naton kannattaja.

Vierailija
4/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseeseenhän se katse ensimmäisenä kohdistuu, sitten arvioidaan ikää, lapset ovat tärkeitä, onko tavara vielä tiukka, rinnat terhakkaasti pystyssä.

Palkkatoiveella ei ole niin paljon merkitystä vaikka ihmiset niin olettavat.

Hyvä yhteishenki ja positiivinen asenne "ylitöitä" kohtaan merkitsee enemmän kuin kokemus alalta.

Vierailija
5/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaikka kuinka haastattelijat ajattelisivat olevansa ammatillisia, niin se valinta lopulta kohdistuu aina siihen, kenen kanssa ns. kemiat kohtaa. Se ratkaisee loppupeleissä. Ellei kyseessä ole joku paikka, johon oikeasti olet ainoa hakija ja he välttämättä tarvitsevat jonkun.

Vierailija
6/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut työurani aikana kymmeniä ihmisiä. Suurin osa on karsiutunut jo hakemuksen perusteella, koska yhteen paikkaan saattoi olla sata hakijaa ja haastattein maksimissaan viisi.

Haastattelussa mietin, miten hakija sopeutuisi työyhteisöömme. En halunnut sitten ketään äkkiväärää luonnetta. Eli mitä tavallisempi keskitien kulkija, sen parempi. 

Vierailija
7/7 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rekrytoinnin ammattilainen, mutta esimiehenä haastattelen itse tiimiinä tulevat hakijat. Hakemusten ja ansioluetteloiden perusteella teen esivalinnan ja kutsun haastateltavat, yleensä kolmesta viiteen henkilöä. Haastatteluun pääsee, jos niiden perusteella koulutus ja työkokemus vastaavat vaatimuksia, mikäli vaatimuksia niistä on. Kaikkiin tiimini positioihin ei vaadita mitään tiettyä koulutusta tai työkokemusta, koulutan itse ja silloin haastatteluun pääsee, jos osaa tuoda esiin oppimishalun ja hyvän asenteen. Itse haastattelussa kemia ratkaisee kaikkein eniten, sillä haluan tiimiini henkilöt, jotka tulevat toistensa kanssa toimeen. Tiimini on todella monimuotoinen, ikähaarukka 20-60 - vuotiaita, introverttejä ja ekstroverttejä, eivätkä kaikki ole syntyperäisiä suomalaisia. Heitä yhdistää kuitenkin hyvät valmiudet tiimityöskentelyyn - auttavat tarvittaessa mielellään työkaveria, kykenevät rutiinityöhön, mutta innostuvat myös uuden oppimisesta, kohtelevat muita ihmisiä ystävällisesti, hyvä asenne työntekoon enkä tarkoita tällä sitä, että pitäisi mitenkään orjana antaa kaikki selkänahastaan, vaan suhtautuvat työhön työnä, joka on heidän tehtävänään.

Ehkä pointtini tällä kirjoituksella on, että ole oma itsesi, tuo esiin osaamisesi ja valmiuden oppia sen, mitä et osaa.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.