Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistoon C:n papereilla

Vierailija
12.03.2023 |

Hei, oon kirjoittanut 4 C ja 1 E lukiossa. E on pitkästä matikasta. Onko mulla mahdollisuuksia näillä arvosanoilla päästä sisään yliopistoon ja mihin alalle, ilman että mun täytyis mennä päässykokeeseen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso itse.

Todistusvalinta.fi

Vierailija
2/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknilliset yliopistot ympäri maan ja niistä helpoimmat linjat päästä sisään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tommosia arvosanoja ihmisillä historialla. Meille ei oo pääsykoetta ollenkaan lukion käyneillä eli kaikki ollaan todistuksella tultu sisään

Vierailija
4/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä traktoriyliopistoihin tietyille linjoille.

Vierailija
5/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötin todistusvalinta.fi apn speksit (pitkä matikka e, c:t oletin enkku, äidinkieli ja ruotsi ja reaaliksi arvoin terveystiedon). Suurin osa oli AMK ja ruotsinkieliset yliopistot Åbo Akademi muissa ruotsinkieliset linjat esim Vaasan yo. Mutta yllättävän hyvin noilla olisi päässyt opiskelemaan kasvatusalaa mm erityisopettaja Joensuu, Jyväskylä kasvatustiede, Lapin yliopisto opettajaksi.

Vierailija
6/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi C on fysiikka tai kemia, niin noilla papereilla voi päästä useaan hakukohteeseen teknillisissä yliopistoissa.

Vierailija
7/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät yliopistossa, jos et edes viitsi tällaista asiaa googlata? 

Vierailija
8/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne C:t on? Siitä se riippuu.

Omani kirjoitti E: paperit, pitkä ma/ke/fy + 3 muuta ainetta, esim.pitkästä englannista L, ja pääsi papereille sine minne halusikin.

Vierailija
9/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jatkossa enää vain huiput jatkavat yliopistoon, loput "c: n paperit" töihin. Yksi Suomen työvoimapulan syistä on keskinkertaisten ihmisten liian pitkät opiskeluajat, asia, jota tietenkään ei saa sanoa ääneen, koska minulla on oikeus opiskeluun.

Vierailija
10/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jatkossa enää vain huiput jatkavat yliopistoon, loput "c: n paperit" töihin. Yksi Suomen työvoimapulan syistä on keskinkertaisten ihmisten liian pitkät opiskeluajat, asia, jota tietenkään ei saa sanoa ääneen, koska minulla on oikeus opiskeluun.

Ei, vaan koska ihmisiä kannustetaan aktiivisesti hankkimaan korkeakoulututkinto ja kouluttautumaan mielellään jopa maisteriksi. Moni, minä muun muassa, keskeyttäisi opinnot mielellään jo esimerkiksi kandiin, mikäli sillä vain kykenisi töitä saamaan.

Vierailija
11/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen työvoimapula? Maksajapula meillä on.

Vierailija
12/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vaan joskus valmistut

Vierailija
13/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matikan E:llä pärjäät tekniikan alalla hyvin. Aiemmat kommentoijat ovatkin jo antaneet vinkkejä hakukoneesta, joten ehdotan, että mietit tekniikan eri vaihtoehtoja. Huomaa myös, että tekniikan AMK -tutkinnolla pärjää työmarkkinoilla mukavasti ja voit jatkaa myöhemmin maisterivaiheeseen yliopistoon jos siltä tuntuu.

Vierailija
14/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistutkimusta tai oikeastaan mitä tahansa humanistista alaa opiskelemaan mars!

Mitä väliä niillä C:n papereilla on hakiessa kun varsinaisilla maisterin papereillakin olet vielä 35-vuotiaana marketissa hyllyttämässä nollatuntisopimuksella.

Suomi - ylikoulutuksen luvattu maa!

Vierailija
15/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi sanottu. Olen periaatteessa samaa mieltä. Mutta elämä toimii aina toisin: niiden keskinkertaisuuksien kouluttaminen on oikeasti hyvinkin terapeuttista. Se tekee heidän itsetunnolleen hyvää, ja he identifioituvat 'vaativampiin' töihin. Siis vaativat itseltäänkin panostusta uralleen. Haittapuolena on tietysti ne torvelot, jotka katsovat oikeudekseen kohdella muita sen takia huonosti.

Vierailija
16/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistutkimusta tai oikeastaan mitä tahansa humanistista alaa opiskelemaan mars!

Mitä väliä niillä C:n papereilla on hakiessa kun varsinaisilla maisterin papereillakin olet vielä 35-vuotiaana marketissa hyllyttämässä nollatuntisopimuksella.

Suomi - ylikoulutuksen luvattu maa!

Humanistisessakin on aloja joista voi työllistyä ihan hyvin. Kulunut vitsi tuo kaupan kassa jo.

Vierailija
17/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös papiksi pääse opiskelemaan suoraan noilla papereilla?

Vierailija
18/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuuu ap, mitä sait tulokseksi?

Vierailija
19/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen työvoimapula? Maksajapula meillä on.

Katsos kun ei sekundasta kukaan välitä maksaa.

Vierailija
20/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on B:n paperit ja olen tuplamaisteri. Peruskoulussa keskiarvo oli tasan 8, lukiossa 7.8. Olin lukiossa tosi laiska. Peruskoulussa äikkä ja matikka olivat 9, mutta esimerkiksi historia 6.

Jaksoin innostua opiskelusta vasta yliopistossa. Siellä keskiarvoni oli nelosen pintaan, ja sain molemmista graduista vitosen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi