Muutto paikkakunnalle, josta ei tunne ketään
Haaveilen ja puolivakavissani mietin, että muuttaisin päälle viisikymppisenä ihan vieraalle paikkakunnalle, josta en tunne ketään. Uhka vai mahdollisuus? Viihdyn hyvin yksinkin, mutta olisihan se edes joku turvaverkko hyvä olla, ystävien muodossa ja muutenkin. Ystävystyykö tämän ikäisenä enää ja minne päin Suomea kannattaisi muuttaa? Oma mutu-tuntuma on tällä hetkellä Häme tai Pirkanmaa, ehkä rannikkoseutukin. Kokemuksia, mielipiteitä?
Kommentit (5)
Olen muuttanut mutta nuorena. Mielestäni erittäin hyvä kokemus mutta alkuun oli hieman yksinäistä. Jos viihdyt myös yksin niin luulen ettet tule pettymään!
Ollaan muutetu perheen kanssa 2 eri paikakunnalle tuntematta ketään. Alkuun oli hiljaista mutta kyllä sitä tutustuu ihmisiin, ainakin naapureihin. Ja koiran kun vielä otti niin aika paljon tutustu myös koiran ulkoiluttajiin. Kivaa on muuttaa ja näkee uusia maisemia ja aloittaa ihan puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan muutetu perheen kanssa 2 eri paikakunnalle tuntematta ketään. Alkuun oli hiljaista mutta kyllä sitä tutustuu ihmisiin, ainakin naapureihin. Ja koiran kun vielä otti niin aika paljon tutustu myös koiran ulkoiluttajiin. Kivaa on muuttaa ja näkee uusia maisemia ja aloittaa ihan puhtaalta pöydältä.
Olen nuorempana muuttanut pariin otteeseen perheen kanssa uudelle paikkakunnalle, mutta nyt muuttaisin ihan yksin. Jos olis perhettä, olisin muuttanut jo. Tuntuu jotenkin että suurelle muutokselle olisi nyt tarvetta. Ap
Valitse isompi paikkakunta, niin saat uusi ystäviä harrastuksista jne. Siis mikäli päätät muuttaa.