Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvussani kulkee tarina, että isoisotätini

Vierailija
26.08.2008 |

on synnyttänyt kotona, ja kätilö on pyytänyt häntä keskeyttämään ponnistamisen ponnistusvaiheen aikana runsaan verenhukan takia -> ohjasi hänet paikalliseen hospitaaliin ja vauva olikin sitten kuollut synnytyksessä sairaalassa. Tarina on, että ponnistusvaiheen keskeyttäminen aiheutti kuoleman. Voiko olla mahdollista, voiko olla totta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se ponnistaminen kätilön käskyllä lopu. Todennäköisesti synnytys on pysähtynyt itsestään mikä on johtanut lapsen kuolemaan tai ehkä lapsi on ollut alunperinkin kuollut mikä on johtanut synnytyksen pysähtymiseen.

Vierailija
2/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistaminen ei enää onnistunut voimien vähyyden takia. Olen synnyttänyt, mutta ei ole kohdalle sattunut moista. Nykyään käytetään imukuppia, jos ponnistaminen ei onnistu, tiedoksi kakkoselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miten ponnistusvaihe noin vain keskeytetään?

-miksi verenhukka oli runsasta? jos istukka oli irronnut tai jotain vastaavaa niin vauva saattoi olla kuollut jo kotona vaikka viive ei varmaan parantanut asiaa jos näin ei ollut. Isoisotätisi ehkä jäi henkiin sen vuoksi että sai sairaalahoitoa.

-jos vauva oli pahassa tarjonnassa, jumissa, synnytyskanava liian ahdas tms. niin synnytyksen pitkittyminen voi tietysti viedä hengen, mutta jos kätilön kotikonstit ei riittäneet niin olisi se sitten kotonakin pitkittynyt.

Vierailija
4/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten en tuntenut ponnistuspakkoa ollenkaan..

Vierailija
5/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän mikä imukuppi on, kaikki kolme mukulaani on vedetty imukupilla ja olen itse lääkäri vaikkakaan en gynekologi.

Kyllä sitä ponnistamista tarvitaan imukupin kanssakin. Eivät ne ipanat sieltä imukupilla pelkästään tule, vaan äidin pitää ponnistaa ja ponnistusvaiheen aikana lääkäri avittaa vetämällä imukupilla. Jos ponnistustarvetta ei ole niin ei synnyttäminen onnistu imukupillakaan ja jos tädillä kerran on ollut ponnistusvaihe päällä niin ei sen lopettaminen kätilön käskyllä lopu, kyllä tarve on niin suuri. Eri asia jos ponnistamistarve on kuihtunut itsestään, jolloin puhutaan synnytyksen pysähtymisestä.

t. 2

Vierailija
6/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistaa..

olin vähän huuli pyöreenä kun esikoisen synnytyksessä kätilö sanoi että sitten kun tuntuu tarve ponnistaa, niin sit saa ponnistaa.

raskausaikana ihmettelin, kun kysyttiin et tuntuuko jo potkuja? mä vaan tiennyt et miltä ne tuntuu..

Vierailija
7/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on lapsi otettu palasina pois kun on ollut tulossa väärinpäin, eikä lasta saatu muuten pois.

Vierailija
8/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen on tarvinnut tuntua hirveelle.. miettikää sitten omalle kohdalle. onneks nykyään ei joudu enään moiseen tilanteeseen.

Vierailija
9/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kyllä lopettaa ponnistaminen kätilön ja lääkärin käskystä. Ei se hääviä ollut mutta kyllä siihen pystyy. Syynä oli että lapsen hengitystiet avattiin ennen kuin kokonaan syntynyt. Oli kakannut lapsiveteen.

Vierailija
10/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma mun äidin äidille oli lääkäri synnytyksessä sanonut, että saattaa olla että joudutaan lapsi paloittelemaan kohtuun kun ei tahdo syntyä. Äitini syntyi perätilassa, mutta siis syntyi loppujen lopuksi kuitenkin. Varmaan hirmu kiva kuulla tollasta siinä ähellyksessä. Karmeeta.