***ELOISAT perjantaina***
Kommentit (43)
ykskätisenä ajattelin muutaman rivin ehtiä naputella...
Meillä myös tiheän imun kausi on tainnut alkaa. yöllä vetelee maitoa kahen tunnin välein, normaalisti on ollut kaks syöttöä yössä. Mä oon alkanut nyt öisin syöttämään istualteen, ja se on selvästi parantanut meidän öitä. Nimittäin meilläkin se ongelma että aamu viideltä herättiin ähisteleen ja ei nukkumisesta tullut mitään. Nyt ku syötän istualteen, niin päästelllään kasiin asti. Se on luksusta tälle mammalle =)
on ollut tosi paljon galluppeja.. koitan nyt joihinkin vastata
Naistenvaivoja ei oo näkynyt eikä kuulunut. Ei oo kyl ikäväkään.
Jouluruokien ykkösherkku on kylmäsavulohi. Viime vuodelta se jäikin väliin ku Sakua ootin. Saas nähä miten kinkku maittaa ku viime vuonna oksensin jo pelkästä hajusta =) Imelletty perunalaatikko ja porkkanalaatikko on myös ihania, maksa- ja lanttulaatikkoa en taas saa alas millään.
tv-ohjelmia seuraan melko paljon. mm: greyn anatomia, everwood (harmi ku loppu) täydelliset naiset, käenpesä, BB, maajussille morsian jne. Siinä maajussille morsiammessa on meidän kylältä yks tyttö, mikä lisää mielenkiintoa, et pääseeks se emännäksi.
vaatekoossa siirryttiin just 68 kokoon.
muita en muista ja käsukin puutuu... pitänee koittaa tarjota ukkelille pinnasänkyä, josko jatkais uniaan siellä...
ikarus ja Saku
Huomenta!
Viime yönä poitsu heräs pitkästä aikaa kaks kertaa, mahtisko meilläkin olla Opemamma tiheän imun kausi tulossa kun päivisinkin vähän kitisyttää. Ehkä en oo tajunnu nyt antaa sitte tarpeeks taas maitoa kun vähensi joku aika sitten niin paljon.
ESIKOISEN HOIDOSTA Kerkesin eilen pikaiseen lukea pinon ja nyt unohdin kuka siitä kyseli, mutta jokatapauksessa - Meillä kohta 3v esikoinen on käynyt samassa 8 lapsen hoitopaikassa kun oli mun töissä ollessakin. Hän on siellä 3 pvää viikossa ja semmosia 6,5 päiviä tulee. Ulkoilee siellä pari kertaa, syö ja nukkuu päikät. Se on kyllä loistava ratkaisu ollut meille, saadaan kuitenkin olla yhdessäkin mutta esikoinen saa ikäistään seuraa ja aktiviteetteja. Meidän ihan lähellä kun ei ole kerhojakaan ja tuo menee niin kätevästi kun mies yleensä vie ja hakee niin mun ei tartte sitte vauvan kanssa lähteä. Eikä oo tukiverkostoa täällä, niin ehdin sitte hoitamaan asiat niinä hoitopäivinä. Kotipäivinä yritetään sitte tehdä jotain spesiaalia, käydään muskarissa ja jumpassa ja sitte kyläillään yleensä. Ja tietty ihan vaan ollaan yhdessä ilman sen kummempaa härdeliä;)
ILMAVAIVOISTA oli puhetta, meillä kanssa oli tuo Cuplaton käytössä, mutta minusta siitä ei ollut sen suurempaa vaikutusta suuntaan tai toiseen. Joku suositteli niitä RELA-tippoja, joita en ole itse kokeillut. Varmaan olette kaikki konstit kokeilleet, mutta jos on vauvalle tehnyt kaikki temput masujumpasta mahallaan oloon yms. kannattaa miettiä imuasento - meneekö paljon ilmaa ja sitten äidin syömiset. Eli esim. limut/vichyt, kaalit, ruisleivät ja kai se suklaa pois niin joko helpottais?
Mulla on tänään valmistujaiset joten ei muuta kun tästä taas leipomaan ja kokkaamaan. Loistavat viikonloput kaikille!
Papuna ja poitsu, jonka oma-aloitteista kakkaa edelleen odotellaan...
Meillä on aika samanlaista touhua öisin ton meidän neidin kanssa. Syönnin jälkeen alkaa ähinät eikä meinaa rauhoittua. Nukkuu kyllä mahallaan ja se on ainakin ennen auttanut noihin ilmavaivoihin, mutta eipä sitten kai enää. Tai en tiedä mikä on. Mä olen kyllä kans aika loppu kun aina kun jo kerkee luulemaan, et jess, nyt tää homma lähtee vihdoin sujumaan niin hevon vit....seuraava yö menee taas ihan persiilleen ja se ottaa päähän kertaa 1000, koska jo tosiaan annetaan toivon pilkahdus ja sit heti seuraavana yönä vedetään TAAS matto jalkojen alta!!!
Argh. Sori tää purkaus mutta tää yhdistelmä, unettomat yöt ja sateiset ja harmaat päivät, on oikeesti aika tappava.....
Taustalle synkistelemään... Perhekerhoonkin pitäs esikoisen kanssa lähteä mutta ei kyllä vois vähempää sekään kiinnostaa....:((