Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT perjantaina***

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa nukuttaa vauvaa matkasänkyyn. Mukana on ollut vauvan oma peitto (jossa tuttu tuoksu) ja unirätti. Neela nyt on muutenkin hirmu hyvä nukahtamaan iltaisin, joten voihan sekin olla syynä tuohon helppouteen. Mutta ei siis ole mitään ongelmaa siinä, minne hänet nukuttaa ja kuka hänet nukuttaa. Typy oli viime viikolla mummin luona yökylässä ja nukahtaminen oli sielläkin onnistunut varsin hyvin.

Vierailija
22/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma, täällä ollaan ja Väinöllä kaikki ihan kunnossa vaikka ripulikakkaa pukkaa edelleen, nyt jo varmaan kahdeksatta päivää... Maanantaina kävin pojan kanssa yksityisellä lääkärillä, mutta mitään merkkejä kuivumisesta ei ollut, joten käskettiin jatkaa normaalia elämää. Keskiviikkona neuvolalääkärikin katsoi poikaa ja sanoi myös kaiken olevan kunnossa eli Väinö on pirteä, ei kuumetta eikä merkkejä kuivumisesta. Hänen mielestään voi olla myös mahdollista, että pojalla olisi nyt auennut jokin " tukos" suolistossa ja vatsa olisi nyt alkanut toimia oikein kunnolla. Väinöhän on ollut sellainen panttaaja, että kakka on tehty vain kerran viikossa. Itseäni tosin tämä teoria vähän epäilyttää, sillä tuotos on sellaistakin kuravelliä, että siitä on normaalit kakat kaukana ja kun sitä tosiaan edelleen pukkaa sellaiset kymmenisen kertaa päivässä niin aika uskomattomalta tuntuu...

Ripulista huolimatta pikku-ukko oli kasvanut hienosti ja oli nyt 4kk neuvolassa 66 cm pitkä ja painoi 7000g, pipo 42 cm.

Nyt palaan lukemaan teidän viestejänne ja yritän ehtiä kommentoimaan niitä ennen kuin kutsu käy jälleen. Tulee muuten vähän liikaa omaa napaa...

Pantoufle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! Saa nähdä mitä ehdin kirjoittaa, kun tytteli ei malta käydä päikkäreille ja Onni makoilee pitkien unien jälkeen vielä sängyllä... Tytöllä on hirveä räkätauti, toivottavasti ei tartu pikkuveljeen. Ja tänään olis ollut synttäritkin, pitää juhlia niitä sitten kun paranee :/

NENÄN TUKKOISUUS: tätähän minä ihmettelin taannoin täällä useaan otteeseen, kun pojalla oli aina yöllä nenä tukossa. Kysyin asiasta nlalääkäriltä ja hän sanoi, että syödessä nenä menee usein tukkoon, koska nielu ja nenä ovat vielä niin lähellä toisiaan. Ongelman pitäisi vähetä vauvojen kasvaessa. Meille on näin käynytkin, tosin viime yönä Onni oli taas kerran hirmu tukossa. Oiskohan johtunut siitä, että annoin illalla maitoa pullosta - luulen että siinä hörppäsee entistä enemmän ilmaa ja maito pyörii sitten edestakaisin ruokatorvessa. Tai jotain. Mä muuten vaihdoin taannoin yöimetykset istualteen just tämän asian takia - ei suurta apua - mutta sen ymmärsin, että päivisin nenä ei ole tukossa siitä syystä, että syöttöjen jälkeen vauva on enempi pystyasennossa. Eli jos yölläkin malttaisi röyhtäyttää kunnolla ja pidellä vielä pystyssä pidempään, maito ei nousisi ehkä niin herkästi ylös?

YÖT: kamalia suorastaan! Jos Onni ei syö tiheään, tuttia pitää olla laittamassa tunnin välein. Kaipa sillä on joku tehoimukausi meneillään, mutta sitä ihmettelen, että miksei se sitten herää päivisinkin syömään useammin vaan vetelee noita viiden tunnin megapäikkäreitä???

No, tää viesti jää tähän, poitsu alkaa vaatia seurustelua. Taidankin lähteä samalla kahvinkeittoon...

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
24/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää ja väsyttää....;((

Käytiin sitten siellä perhekerhossa. äitiä ei pennin vertaa kinnostanut mutta poika oli ihan tohkeissaan....Pakkohan toiselle edes tommonen ilo on suoda kun muuten vaan täällä omissa oloissa kökitään....

Kiitos kaikille jotka kommentoi tuota imetysasento ja nenän tukkoisuus juttua. Tarvii kokeilla tuota istualtaan syöttämistä ja sitten jos jaksaisi hetken pitää likkaa siinä rintaa vasten pystyssä. Konstit alkaa olla vähissä, samoin voimat. Tätä on jatkunut niiin pitkään jo......

Rehellisesti voin sanoa, että koskaan en ole elämässäni näin väsynyt ollut. :(( Voimia myös muille univajeesta kärsiville. Kai tää joskus helpottaa vaikka tällä hetkellä onkin vaikea nähdä sitä valoa tunnelin päässä. onneksi on edes tämä palsta, josta aina saa tukea ja ymmärrystä!

oinasmamma

Vierailija
25/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemelillä oli eilen 3kk neuvola, ja saatiin eka rokotus, kotona alko hirvee huuto, pulloillessakin itkeskeli ja siihen pistokohtaan ei tarvinnu ku kattoa niin kiljuminen alko heti..Selkeästi kipuili raukka... Annoin sitten panadolin sitä mikstuuraa, kun nlassa sanoivat että saa paljon tarkemman annostelun sille kuin supolla. Ilmeisesti sitten tästä panadolista meni maha sekaisin ja tekaisi kolmet löysät kakat illan aikana..Muuten itkuisuus rauhottu ja nukkumaan mentiin puolen yön kiepposissa...

Noh, sitten, puoli kahen jälkeen sekä poika että minä heräsimme, kun toisella oli nenä aivan tukossa! ikinä ennen ei ole noin ollut, tissiin/tuttiin meinasi tukehtua samantien, oli asento mikä hyvänsä ja pullostakin joi vain n.20ml/kerta, ja hirveän itkun /läähätyksen kera.. Koitettiin keittosuolatippoja, jotka ihan ilmiselvää vauvanrääkkäystä, koskaan ei ole tuo poika niin kovasti huutanut! apuakin tipoista oli max45min..jonka jälkeen taas sama rumba.pikkuniistäjäkin koeajettiin, mutta aika huonoin tuloksin...

Valvottiin ukon kanssa vuoroissa, ja eemeli vuoroitta. Meinasi itelläkin pistää itkuksi kun toinen oli niiiin väsynyt, kipeä, tukossa ja nälkäinen, eikä mikään helpottanut..

Kymmenen jälkeen aamulla tultiin sitten jo alakertaan, sai pullosta juotua jonkin verran ja simahti heti neljäksi tunniksi, nyt nukkuu reppana taas..Mutta, jospa ensi yö ei ihan näin kamala olisi...

ja sitten vielä HUHTI, meilläkin nuo toisen tissin raivarit:) selkeästi kun ei enää ole niin nälkä, se tissi on vaan tosi tylsä..Äidilleni kun puhuin ,niin äiti sano, että sillä oli aina jotain kamalia helmikoruja kaulassa siinä vaiheessa kun itse tissi oli jo tylsää kateltavaa:)Hätä keinot keksii..

Nyt pois taas

keru ja räkä-eemeli 2608

Vierailija
26/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meidän tyttö täyttää tänään 3 kk ja oppi sen kunniaksi aamulla kääntymään. Ihan kunnolla se selältä mahalleen kääntyy. Toinen käsi jää mahan alle, kun ei ymmärrä sitä ottaa pois ja sitten kiukuttaa.

Anoppisympatiat Villalle! Meille on anoppi just parhaillaan tulossa kylään. Toivon, ettei olis kauaa. Mies on sitä hakemassa ja koko ajan katson ikkunasta, että joko näkyy. On sellainen olo, että koti ei oo tarpeeksi siisti. Anoppi kyttää tiskialtaat ym.

Imetysasennot: olen imettänyt koko 3 kuukautta makuultaan. Ei siinä mitään isompaa rohinaa nenään ole tullut. Nyt olen tankannut kotikaljaa ja tissit tuntuu repeevän. Olen varmasti taas tissi tyynyssä, kun se anoppi tulee.

Espoossa sataa jo toista päivää peräkkäin. Kärryilin läheiseeen kauppakeskukseen ja yritin varoa törkeästi ruiskivia autoilijoita. Ihan kuin tahallaan yrittäisivät meidät kastella.

APUA! Nyt muistan, että eilen tuli LOST. Olen koukussa siihen, mutta näköjään unohdin eilen ensimmäistä kertaa katsoa sen. Katsoiko kukaan? Ehtisikö joku kirjoittaa pari riviä, mitä siinä tapahtui. KIITOS!

Anopista vielä sen verran, että sillä on usein voimakas hajuvesi tai jokin voide ja mulle tulee pää kipeeks. Tulossa siis rattoisa ilta.....No on siinä anopissa hyviäkin puolia. Se on aidosti kiinnostunut tytöstä ja yrittää auttaa tarvittaessa. Mun on vaan niin vaikee jostain syystä ottaa vastaan apua joltakin muulta kuin mun siskolta. Mut on kasvatettu silleen, et itse pitää selvitä. Tiedän, et ei tässä maailmassa kukaan yksinään selviä. Eli opettelen ottamaan apua vastaan... No, jopas meni syvälliseksi.

Hauskaa pikkujoulua juhlijoille ja kaikille mukavaa viikonloppua!

T. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
27/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli siis VILLA eikä teippi niitä anoppisympatioita kaipaili..Sooori!

k.h.p: meillä poika nukkunut matkasängyssä yhtähyvin kun omassakin. Omassa tutussa unipussissa nukkui :) Meillä kylläkin yöt menee muuteski niin hyvin..

Vierailija
28/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin kaupoilta,ostimpa itelle hajuvesi paketin...puma ;P

tyttöki nukkunu tänään mega hyvin..meis tulee shoppailu kamut :)

nyt ilta touhuihin,iidakin heräs..huomena mummolaan...iiiiiik...=D

Vierailija
29/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin Lostin eilen, mut olin niin väsynyt ja poitsu sylissä kitisi, että meni kyllä puolet ohi.. Se kiinalainen nainen Sun kolkattiin ja luulivat että ne " toiset" oli asialla, mut lopussa selviski että se oli Sawyearin juoni, että pääsi käsiksi niihin aseisiin mitä niillä oli siellä lukkojen takana. Ja nyt Sawyear (kirjotetaanko noin?) on niinku koko porukan pomo, kun piilotti aseet ja on ainut jolla on ase..tosi epäselvä sepostus, mutta ei siinä kovin ihmeitä tapahtunu kait :)

Väsynyt Katita ja poitsu

Vierailija
30/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille väsymyksen kera kamppaileville! Meillä onneksi Jaakko nukkuu nätisti tuonne 04 astikka, kun yöunillensa menee tuossa 21. Mutta tiedän kyllä miltä tuntuu, kun vauva ei nuku! Tuo nyt 14v oli ihan älytön huutomaakari, yöt ja päivät...Vauva-ajasta ei juuri jäänyt mieleen muuta kuin se, että VÄSYTTI! Ja sairaasti. Nyt tuo poika kyllä vetelee unia loistavavasti, mitä nyt kävelee unissaan :D Yhtenä aamuna mies löysi pojan makaamasta meidän kahdenistuttavalta sohvalta! Ja pojalla kuitenkin mittaa jo 170 cm, mahto olla niskat jumissa.

Meillä on tänään vapaa-ilta, lapset on jaettu tahoillensa ja äitiä kyllä jännittää ihan kauheasti, miten ne pärjäilee...Ei sitä kerpele vieköön osaa rentoutua, vaikka olen jo YHDEN siiderin juonut....Taitaapi se yksikin olla liikaa ;D

Eria ihan yksiksensä nytten :)

Vierailija
31/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon parempi niistovehe, on se nenä-friida! Ensin keittosuolaa, että räkä muuttuu juoksevaksi ja sitten imetään ja vauvaa helpottaa oitis :)

Itselläni on ollut aikanaan pikkuniistäjä, mutta se ei kyllä ollut niin hyvä.

Vierailija
32/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa Picapicalta ja Peukaloiselta! Odotusaikaan tuli kirjoiteltua päivittäin, mutta nyt on tämä live-elämä vienyt mukanaan.

Meillä on mennyt kaiken kaikkiaan ihan mukavasti. Täysimetyksellä mennään varmaan vielä pitkään, yöt on ihan siedettäviä, kestovaipat toimii hienosti - ja poika on varsinainen hymypoika. Ensikertalaisille hyvä harjoitteluvauva, joka ei turhista hermostu. :)

Kääntymisestä meillä ei ole vielä tietoakaan, mutta juttua tulee sitten senkin edestä. Ja välillä poika nauraa rätkättää ääneen niin että paatuneinkin sydän sulaa sitä kuunnellessa.

Saapas nähdä, päästäänkö me vielä palstailun makuun. Tänne olisi kyllä halvempi olla koukussa kuin myydään kestovaippoja -sivuille...

Sateiset terveiset

Picapica ja Peukaloinen, nykyään nimellä Toivo, 18.8.06

Vierailija
33/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan pikkujoulua tai muuten vaan vapaata tiedossa viikonlopun aikana. Niin myös minulla. Voimia kaikille vaikeiden anoppien kanssa painiville, mutta minun täytyy myöntää, että ihanaa kun tulivat. Lähdemme huomena vauva-uinnin jälkeen miehan kanssa kaupungille ja tarkoitus olisi hankkia joululahjoja niin paljon kuin mahdollista. Sitten illalla olisi tarkoitus lähteä leffaan ja syömään ehkä saamme ystävä pariskunan mukaan. Kyllä meilläkin anoppi siivoaa ja järjestää kaappeja mutta olen oppinut ottamaan sen ilolla vastaan. Hän kun asuu niin kaukana niin ei tunu että liikaa puuttuisi meidän asioihin. Siis kiva että tulivat käymään.

kretukka ja nekku

Vierailija
34/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATITA:

Kiitos Lost lyhennelmästä. Täällä huudetaan, joten palailen huomenna taas pinoon.....

t. Lillefi

Vierailija
35/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie jo vähän ihmettelin, notta missä opemamma luuraa...:D

Ei mulla oikeesti mitään asiaa, kunhan naputtelen.

Eria

Vierailija
36/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, viikon loppupuolella taas ollaan. Meillä se ei kyllä tuo lainkaan helpotusta, sillä mies on aina viikonloppuisin töissä ja heräilee vasta puolen päivän jälkeen ja lähtee taas päikkäreiden jälkeen klo 18 töihin. Yhteistä aikaa ei siis juuri ole...Viikolla sitten onkin hieman enemmän. Koululaiset ovat joskus harmissaan, että kun he ovat vapaalla, isä on töissä. No jokaisessa hommassa on omat etunsa ja haittansa.

PEPPERille hauskoja pikkujouluja! Meilläkin olisi ollut töiden pikkujoulut tässä aika pian, mutta ne ovat ulkona kuvioista...ovat ensinnäkin avec-juhlat (meillä mies duunissa), Leeville ei kelpaa pullo ja pikkujoulu paikkakin jossain korvessa...En siis pääse, mutta en tiedä olisinko mennyt muutenkaan. Samat äijät siellä kuitenkin röhnää snaagelit silmillä kuin viitenätoista edellisenäkin kertana kertoen pikkutuhmia vitsejään...Kiintiö on niiden osalta aika täynnä.

Meillä on nyt sitten tiheän imun kausi menossa, viime yönä imetin kolme tai neljä kertaa ( ei oikein selvää mielikuvaa) ja päivällä vaikka kuinka monta, en edes laskenut. No täytyy toivoa, että tilaus menee pian perille :)

Joululalahjoja pitäisi alkaa hankkia. Tänään menen ostamaan ekoja...siskon lapsille...omille on tänä vuonna helppo ostaa, selvät on heidän osaltaan siis kuviot. Miehen puolen suvulla on vain tapana hankkia lahjata kaikille (siis jotain pientä) ja arvatkaapa kenen hoidettavaksi meidän ja appivanhempien yhteisten lahjojen hankinta jää miehen muille sukulaisille...jep...Mitähän sitä nyt keksisi...Olen ostanut edellisinä vuosina mm. lyhdyt, hyvää oliiviöljyä, löylytervaa íson pullon, erikoissinappia, viiniä, glögiä, amaryllikset yms. MItään kamalan kallista ei viitsi ostaa, kun lahjoja pitää olla kymmenelle (onneksi anoppi jakaa kuluja).

MISSÄ ODE LUURAA???Niin ja moni moni muu...viimeksi kun huhuiltiin aika monesta kuuluikin jotain, kiva juttu! Tulkaahan nyt loputkin sieltä taustalta, vaikka edes muutamallasanalla kertoilemaan kuulumisianne. Olisi niin mukava kuulla tesitä!

PANTOUFLE! Onko Väinö kunnossa? Ajattelin teitä eilen ja alkoi jo hiukan huolettaa, että onko Väinöllä kaikki ok.

PAPUNA: Kiva kun Leevillä nyt kaikki kunnossa. Kylläpäs nuo meidän Leevit pistävät mammat koville:)

MYRY: Hienoa, kun matka sujui. Toivottavasti sait rentouduttua!

EMPPUSIMPPU: Minä en osaa oikein ottaa kantaa tuohon päivähoitojuttuun, mutta ole välittämättä muiden kommenteista ja mieti mikä on paras ratkaisu teille. Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toisille, vain sinä itse voit tietää tarpeenne. Muista kuitenkin, että huonoja päiviä on kaikilla. Kuulisitpa kun minä avaan sanaisan arkkuni pikkuriiviöilleni!

Jaaha, sitten on pakko mennä, Leevi alkaa olla sitä mieltä että kiintiö on nyt täysi. Sateesta huolimatta, ilosta perjantaita kaikille!

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
37/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok yö..pääs aamusta kapalosta pois ja öhisi :D ekan kerran heräsin 2.00 mut nukahdin ja seuraavaks 6 aikaan jolloin kapaloin ton uusiks ja annoin maitoo (söi 120ml) et nukahtaa ;)

nyt herättiin 8 aikaan eikä oo vielä ilmotellu että ois nälkä :)

nyt menox taas.. meillä eskarilainen kotona että tekemistä riittää..

k.h.p ja tytöt 09/00 ja 09/06

Vierailija
38/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaakin nää meidän yöt olla vaihtelevia. Taas sai joka syötön jälkeen likkaa hyssyttää ja taputella et sai rauhoittumaan takas unilleen... Nukkumaan meni klo 21 niin kuin tapana on ollut ja ekan kerran heräs siinä puoli yhden maissa ja otin sitten syötön jälkeen siihen viereen kun en jaksanut siinä pinniksen yli roikkua kauaa. Seuraavan kerran heräsi joskus puoli viiden maissa kai ja ei olisi millään nukahtanut.... :( Kun sitten vihdoin nukahti torkkui taas vaan jonkun tunnin....:(( Tuntui että meni taas nenä tukkoon ton puoli viiden syönnin jälkeen.

Mahtaneeko johtua siitä, että syötän makuuasennossa? Miten te muut imettävät äidit syötätte vauvanne öisin? Onko kukaan muu huomannut tuollaista että menee nenä tukkoon jos makuultaan syö? Vai johtuuko se sitten edes siitä... Mene ja tiedä, mutta ei se kyllä nuhaakaan voi enää tuolla tytöllä olla....

Kai se pitäisi sitten vaan kokeilla istualtaan tuota likkaa syöttää. Ei vaan millään meinasi jaksaa.....Itselle on paljon helpompaa ja mukavampaa tuo makuultaan syöttö.

Ja TAAS riideltiin tuon ukonkin kanssa. :( Plaaahhhhh.........

t. oinasmamma ja väsymystään kitisevä pikkuneiti

Vierailija
39/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh, enää en kehuskele mistään :(. Viime yönä syötiin 4x, mikä on ihan ok, mutta kaveri olikin sitten 3h yhtä putkee hereillä... siis voi vitalis! Ja aina puol tuntii syötöstä alkaa ähinät ja puhinat ja itkut ja ties mitkä. Ja ILMAA tulee aivan kamalasti peräpäästä! Onko kellään kokemusta et miten kauan tää tämmönen voi jatkua? siis veikkaan että mahassa on enemmän ilmaa kuin maitoa. Eikä tuo miusta ees hirveesti niele ilmaa syödessä.

YÖLLÄ syötän makuullaan ja päivällä myös, koska meillä tyttö vetää istuillaan kauheesti ilmaa mahaan, en tiedä johtuuko miun rintojen muodosta vaiko suihkutisseistä.

Tää lähtee tänään zen cafen keikalle, isukki jää kotiin vahtimaan ja ravitsemaan tyttöjä.

hanneli ja pieru-hilla

Vierailija
40/43 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko antanu cuplatonia? mä annan vieläkin..siten rutajaa peppukin ;)

nyt tuo tuolla nuhjaa luutun kanssa taas siihen malliin et ois väsyny,tunnin ollu ehkä vajaakin niin hereillä..outo likka.