Lihavuus on este rintasyövän jälkeisille korjausleikksuksille
Kommentit (15)
Rikkaat saa muutenkin parempaa hoitoa koska osaavat vaatia.
Tällä hetkellä korjausiperaatioita saa odottaa, vaikka olisi normaalipainoinen, tupakoimaton ja muutenkin terve alle 40v. No, ehkä joku päivä voisi tämäkin asian jo jättää taakse. Keskeneräisenä menty jo monta vuotta.
Kaameeta leikkausjälkeä tuossa tapauksessa.
Miten sen tissin kaivelet ihran seasta?
Ihan oikea ratkaisu. Aiemmat leikkaukset tehty henkeä uhkaavan syyn vuoksi, nyt esteettistä kirurgiaa pitäisi saada muiden piikkiin mutta laihduttaa ei voi.
Todella järkyttävän huonoa leikkausjälkeä tehty !
Miksi Leena ei laihduta, niin saisi sen leikkauksen? En ymmärrä.
Lihava ei ole aiemminkaan ollut kiinnostunut ulkonäöstään. Eihän muutoin olisi lihonutkaan.
Ymmärrän nuorella, mutta yli 60v voi hyvin jo olla ilman toista rintaa, ja jäljellä olevakin näkyy riippuvan pahasti, molemmissa kuvissa.
Jotta tulos olisi hyvä, pitäisi toinenkin rinta korjata.
Jos jutun nainen olisi ollut kaunis, laiha ja nuori tai nuorehko nainen olisi leikkauksen lopputulos ja kohtelu kokonaisuudessaan ollut varmasti paljon parempaa.
Rinnan rekonstruktio vatsapoimusta tehdyllä kielekkeellä, jossa verisuonet sitten yhdistellään mikrokirurgisesti, ei ole mikään läpihuutojuttu. Toimenpide kestää koko päivän ja merkittävästi ylipainoisella jo noin pitkä anestesia olisi merkittävä riski. Samoin haasteet haavan paranemisessa kasvavat. Kirurgeilta on vastuullista kieltäytyä toimenpiteestä, jos sen riskit ylittävät saadut hyödyt (kosmeettinen hyöty). Yksityisellä ei käsittääkseni tehdä TRAM - tai TIEP kielekkeitä, vaan heidän ratkaisunsa rinnan puuttumisen korjaamiseksi olisi todennäköisesti implantti ja rasvansiirto(voi olla mahdoton arpikudoksen takia) , tai Latissimus Dorsi- kieleke.
T: leikkurihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Jos jutun nainen olisi ollut kaunis, laiha ja nuori tai nuorehko nainen olisi leikkauksen lopputulos ja kohtelu kokonaisuudessaan ollut varmasti paljon parempaa.
Tietenkin. Vielä paljon elämää edessä. Kuusikymppinen on jo eläkeiässä, ja tämäkin rouva jo eläkkeellä. Pääasia että syöpä on hoidettu pois
Itsellä tehty julkisella puolella molempien rintojen leikkaus yhtaikaa. . Molemmista leikattiin reilusti epämääräistä kudosta pois.
Aikanaan sain ajan korjausleikkaukseen. . Juurikin nuo koirankorvat oli se korjausleikkauksen eräs syy. Jotain muuta vielä korjattiin. Minulle kerrottiin että kaikille tulee nuo koirankorvat.
Korjausleikkaukseen mennessäni ne eivät enää häirinneet minua, En halunnut niitä leikattavan. . Syynä se että olen todella hoikka, leikkauksen jälkeen vielä laihtunut, niin ne korvatkin olivat jo melko huomaamattomat. Enkä itse pidä pelkkää ulkonäköä aiheena ylimääräiselle leikkaukselle.
Ennen varsinaista leikkaustakin piti saada fysiikka kuntoon. Ei se ylipaino ole ainoa syy ettei korjata. Alipainoisilla on myös sama ongelma, ei välttämättä leikata. Me vaan emme nosta siitä meteliä. Enkä varmaan ole ainoa.
Nuo röllykät varmaan hankaloittavat elämää. Isot ovat. Toivottavasti tuo henkilö saa laihdutettua tai menee sitten yksityiselle.
Tietenkään en toivo itse sairastuvani. Olen kuitenkin aina inhonnut isoja rintojani ja nyt vanhetessani ja lihotessani niiden peittely on entistä vaikeampaa ja ne häiritsevät entistä enemmän. Pystyn käyttämään vain löysää mallia olevia miesten paitoja, enkä voi harrastaa muuta liikuntaa kuin kävelyä. Rinnat ovat aina tiellä. Toki myös läski olen.
Mielelläni poistattaisin rintani kokonaan. Muistan lukeneeni naisesta, joka poistatti terveet rintansa kokonaan. Tämä nainen ei kuitenkaan tainnut varsinaisesti transihminen olla, mutta kertoi tuossa jutussa vointinsa parantuneen kokonaisvaltaisesti toimenpiteen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään en toivo itse sairastuvani. Olen kuitenkin aina inhonnut isoja rintojani ja nyt vanhetessani ja lihotessani niiden peittely on entistä vaikeampaa ja ne häiritsevät entistä enemmän. Pystyn käyttämään vain löysää mallia olevia miesten paitoja, enkä voi harrastaa muuta liikuntaa kuin kävelyä. Rinnat ovat aina tiellä. Toki myös läski olen.
Mielelläni poistattaisin rintani kokonaan. Muistan lukeneeni naisesta, joka poistatti terveet rintansa kokonaan. Tämä nainen ei kuitenkaan tainnut varsinaisesti transihminen olla, mutta kertoi tuossa jutussa vointinsa parantuneen kokonaisvaltaisesti toimenpiteen myötä.
Tuttu tunne. Suomessa ei lääkärit poista rintoja ellei potilas kanna jotain rintasyövälle altistavaa geeniä.
Pienennysleikkaus on mahdollisuus tehdä. Käy nyt ensin lääkärissä joka tekee lähetteen julkiselle puolelle, mikäli kriteerit täyttyvät. Itselle onnistui sitä kautta.
Jos on varaa niin yksityiselle. Sairaaalassa on kyllä turvallisempaa olla, itselle tuli komplikaatio ja se hoidettiin saman tien. Jos olisi tehty yksityisellä niin ehkä ei olisi ehditty tehdä yhtään mitään. Leikkaus ei ole riskitön.
Olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen. Liivejäkään en ole pitäny sen jälkeen kun leikkauksen jälkeen määrätyt tukiliivit sai jättää pois.
Kuten jutusta voi lukea, niin lihavuus ei olisi ollut yksityisellä puolella este. Rahalla moinen este katosi kuin tuhka tuleen.
Julkisessa hoidossa pitää priorisoida, joka tarkoittaa, että kaikki eivät voi saada hoitoa. Lääkäreille on helppoa heivata ylipainoiset hoidon ulkopuolelle, koska heidän näkemyksen mukaan ylipainoinen ei välitä omasta terveydestään sen vertaa, että laihduttaisi normaalipainoiseksi.